Vad gör dom på viadukten

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
som går över järnvägspåren i Umeå, jag är ner 3 nätter i veckan till Umeå & har gjort det dom senaste månaderna. Blir dom aldrig klara med bron, VAD GÖR DOM MED DEN ??

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Jag tror inte att det bara är bron de håller på med, stora delar av bangården håller på att rustas upp.

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Min gissning är att bron förstärks för att klara 25 tons axeltryck.

almn

Vridmomentsberoende
Gick med
29 May 2003
Hoj
Yamaha YZF1000R Thunderrace
Fick höra nån stans att dom ska lägga en betongbeläggning där som tydligen skall hålla bättre men vad jag funderar på är hur den blir när den blir blöt :skrämd

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Opps! :rodnar Kanske måste läsa frågan lite bättre nästa gång.
Jag trodde du menade viadukten vid röda torget, där håller banverket på och arbetar. Nåja din "rätta" fråga var ännu lättare att svara på, E4:a bron håller på att rustas upp med betong, har tydligen varit ett hårt slitage där med enbart asfalt som slitlager. Hela slitlagret blir alltså i betong, i och med att betongen är ganska grov och att bron är bananformad kommer vattenavrinningen att fungera bra m.a.o jag tror inte att det skall behöva bli alltför halkigt vid regn. Fler frågor! :cool:

Pingis

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
En grästrimmer
:Bugar RJ :Bugar
Oh, du oändligt orakade orakel och allvetande, ständigt seende guru. Tänk om du ville ge av din ofantligt heliga och dyrbara visdom och svara på mina enkla och smutsiga frågor som plågar mitt sinne där jag trevar och famlar i vardagens grå välling.

Varför har kamikazepiloter hjälm ?
Varför finns det lås på dörrarna till shells "alltid öppet" mack ?
Hade Adam och Eva navlar ?
Varför kan inte en tjej måla ögonfransarna med stängd mun ?
Varför får man inte gåshud i ansiktet ?
Om man stryper en smurf, vilken färg får han då ?
Den där timman som vi förlorar när vi ställer om klockorna till sommartid, natten till den 30 mars, och som vi sedan får tillbaka den 26 oktober. Var är den hela sommaren?

Din värdelöse tjänare

P.

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Pingis skrev:
:Bugar RJ :Bugar
Oh, du oändligt orakade orakel och allvetande, ständigt seende guru. Tänk om du ville ge av din ofantligt heliga och dyrbara visdom och svara på mina enkla och smutsiga frågor som plågar mitt sinne där jag trevar och famlar i vardagens grå välling.

Varför har kamikazepiloter hjälm ?
Varför finns det lås på dörrarna till shells "alltid öppet" mack ?
Hade Adam och Eva navlar ?
Varför kan inte en tjej måla ögonfransarna med stängd mun ?
Varför får man inte gåshud i ansiktet ?
Om man stryper en smurf, vilken färg får han då ?
Den där timman som vi förlorar när vi ställer om klockorna till sommartid, natten till den 30 mars, och som vi sedan får tillbaka den 26 oktober. Var är den hela sommaren?

Din värdelöse tjänare

P.
:lol Ack och ve, att svara på dessa triviala med ändå så kluriga frågor vore och känns som slöseri med tid. Hur som helst en fråga är fråga och kräver ett svar. Mitt svar lyder, sök dig inmot stadens kärna, svaren du söker finns att läsa om i skriften, skriften du letar finns i kunskapens borg. Krakel spektakel ABC lyder namnet på de heliga skrift.
Ett annat tips kan vara att låta garagedörren stå öppen under tiden du varmkör din trogne springare, må hända har ångor och avgaser från din tvåhjulige vän stigit dig åt huvudet så till den milda grad att du börjat hallucinera och tala i tungor. :mattias

Pingis

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
En grästrimmer
:Bugar
Tack du oändligt orakade orakel och allvetande, ständigt seende guru för att du låter din ofantligt heliga och dyrbara visdom lysa på en ovärdig och smutsig motardisto.

Må din väg förbliva krogig och slät och den heliga gasrullen alltid vriden mot stoppet. Ty på din vishet om vägbeläggningar finns ingen gräns.

din ovärdige tjänare

Advance4Stroke

Law enforcement agent
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha Majesty Scooter :)
1 Varför har kamikazepiloter hjälm ?
2 Varför finns det lås på dörrarna till shells "alltid öppet" mack ?
3 Hade Adam och Eva navlar ?
4 Varför kan inte en tjej måla ögonfransarna med stängd mun ?
5 Varför får man inte gåshud i ansiktet ?
6 Om man stryper en smurf, vilken färg får han då ?
7 Den där timman som vi förlorar när vi ställer om klockorna till
sommartid, natten till den 30 mars, och som vi sedan får tillbaka
den 26 oktober. Var är den hela sommaren?

1. För att de inte ska skada huvudet och inte kunna uppnå sitt självmordsmål
2. För att vi ska kunna låsa "in case of emergency" och dessutom HAR vi låst de lugna småtimmarna på natten då kundtilförseln är sporadisk, öppnas snabbt med en fjärrkontroll, på så sätt slipper man folk som snabbt rusar in med yxor, hagelgevär m.m, Samt att zigenare kan expideras genom nattluckan.
3. Ja, vart skulle de annars förvara sitt navelludd?
4. Det kan dem, kanske inte alla, men de flesta
5. Svår fråga
6. Röd, eventuellt lila
7. Den åker till nordpolen och hjälper tomten att förbereda alla julklappar som ska vara färdiga den 24:e december

Kawarider

Gamla män gör det skönt men sakta
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ZZR 1100-93 Transalp-01 KTM 450 -05
RJ skrev:
Opps! :rodnar Kanske måste läsa frågan lite bättre nästa gång.
Jag trodde du menade viadukten vid röda torget, där håller banverket på och arbetar. Nåja din "rätta" fråga var ännu lättare att svara på, E4:a bron håller på att rustas upp med betong, har tydligen varit ett hårt slitage där med enbart asfalt som slitlager. Hela slitlagret blir alltså i betong, i och med att betongen är ganska grov och att bron är bananformad kommer vattenavrinningen att fungera bra m.a.o jag tror inte att det skall behöva bli alltför halkigt vid regn. Fler frågor! :cool:
:confused: Hoppas att det ska på nåt mer än det som ligger på nu. Hjulspinn över hela bron igår morse. Med Scanian å´ släp!!!

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawarider skrev:
:confused: Hoppas att det ska på nåt mer än det som ligger på nu. Hjulspinn över hela bron igår morse. Med Scanian å´ släp!!!
Aj fan! Jag trodde också att de skulle lägga på en topp av asfalt, men tittar man på anslutningen mot befintlig väg så ligger nuvarande betonglager redan på "rätt" nivå. Eventuellt kanske de fräser ned anslutningarna och sedan lägger en topp, men vad vet jag.

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Och så undrar vi vart skattepengarna går. Till att göra gupp. Och jag som funderar på att köra ofjädrat nästa sommar.... :mad:

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA