Vad gör du på dagarna?

Vad gör du på dagarna?

• Antal röstningar
    0

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
mb skrev:
2513490 Att vara doktorand är på sätt och vis att jobba eftersom man är anställd och får lön. För min del är det 20 % studier, 10-20 % undervisning och 60-70 % arbete med doktorandprojektet som gäller. Tycker väl att uppgifterna i stort är skojiga och omväxlande, men också ganska slitiga. Jag har exempelvis svårt att hålla 8 timmar/dag... det blir alltför ofta 10 arbetstimmar eller mer. Samtidigt har man stor frihet och kan lägga upp sitt schema som man vill, dra iväg på konferenser utomlands, planera egna undersökningar osv.

Been there, done that. Ingen höjdare imho. Gör dig själv en tjänst och håll dig till 8 tim/dag. Ingen på universitetet kommer att tacka dig för att du jobbar gratis. :thatsafact Ta inte med dig jobbet hem. Kan du får riktigt jobb, ta det. Man kan alltid plugga/doktorera sen när det är lågkonjuktur.

Personligen blev jag utled på den akademiska hokus-pokus-världen och alla dess luftslott.

[sidetrack]Vilket område värper du fram pejpors inom då?[/sidetrack]

H3dlund

Sporthojsnörd
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -17, KTM 380SX -02/-06 hybrid
Zandrah skrev:
2511367 Jag pluggar, till lärare. Inne på min 5:e termin av 7..

Fy vilket skitjobb det måste vara. :tuttar

Själv går jag första året i gymnasiet, elprogrammet..

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Pluggar spanska.

Ganska kul att det finns så få arbetslösa på detta forum, kan det ha något med att det är dyyyyyrt att åka mc:rolleyes:

På så vis sorteras en del av paket bort tror då jag:tummenupp

Zandrah

Guest
prulle skrev:
2511419 Haha med ditt användar medelande vetefan om de passar :hihi

Haha, jag är inte så tuff som jag verkar :D

H3dlund skrev:
2513647 Fy vilket skitjobb det måste vara. :tuttar

Själv går jag första året i gymnasiet, elprogrammet..

Tråkigt o plugga, men fint när man är klar.. Jag slipper ju dryga gymnasietonåringar eftersom jag ska blir lärare för de yngre åldrarna :tungan (Kommer ha behörighet för förskola, förskoleklass, fritidshem, årskurs 1-6.)

Last edited:

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Jobbar o jobbar,det e ju ett rätt subjektivt begrepp.
Jag dyker upp på morgonen och är där och dom envisas med att betala ut pengar till mig.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Starstriker skrev:
2511934 Ojdå. Har du betalt för det?
ja, alldeles för lite :näsblod

stephenj skrev:
2513487 Vad gör man då? :va
lagar traverser på kubal (alu verk)
50 grader är ungefär ett snitt där uppe.
allt mellan 30+ till 70-90 grader där.
jobbigt när man jobbar där en 30 gradig sommar dag då de är vindstilla..
but what tha fuck,, får ju 3 spänn extra i värme tillägg :rolleyes:

Last edited:

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Mrs. Laphroaig skrev:
2513235 Var sjukskriven i 2 år innan pension och därefter föreslog f.kassan sjukpension eller aktivitetsersättning som det heter om man är under 30 och den är tidsbegränsad på 2 år i taget. dvs den söks på nytt vart annat år.
Jag jobbar som undersköterska på förlossningen vilket är en riktigt tungt arbete så jobb finns det ju för mig men orkar inte med det heltid just nu med min sjukdomshistoria. (tidigare jobbat på NIVA, stroke, röntgen, akutmott, post.op, plastikoperation )
Jobbade en tid som larmoperatör men den centralen lades ned och vårt ansvarsområde flyttades till göteborg samt stockholm, blev därmed arbetslös ett tag. Sen har även landstinget jag jobbar i haft anställningsstopp samt stopp för intag av vikarier.
Mitt mål är att HT 07 börja läsa på högskola till SSK och därefter bli spec. ssk så alltså ytterligare en tid på högskola. Under min studietid kan jag ha min pension vilande i max 2 års tid för att få en chans att prova om jag kan läsa på heltid vilket jag tror kommer gå bra. som ssk har jag betydligt större möjligheter att kunna anpassa valet av arbetsplats och arbetsuppgifter än vad jag har idag som usk. När jag väl är klar ssk räknar jag iskallt med att kunna be f.kassan fara å flyga med sin pension. :)

Visst kan man plugga till syrra för att det är mindre "slitigt" än att jobba som uska. Men det är inte en räkmacka precis att jobba som syrra heller. Det kan nog Juha också intyga. :tomten

Last edited:

Mrs. Laphroaig

Guest
anja skrev:
2514417 Visst kan man plugga till syrra för att det är mindre "slitigt" än att jobba som uska. Men det är inte en räkmacka precis att jobba som syrra heller. Det kan nog Juha också intyga. :tomten

Vem har påstått det ?
Anledningen att jag ska plugga till SSK är för att ha större valmöjlighet inom yrket tex sos alarm, sjukvårdsupplysning etc etc. Tanken är också eftersom jag skrev att det går framåt men långsamt att jag ska bort ifrån min pension så snart som möjligt med hjälp av träning, ändring av livsstil, få ordning på sömn med mera.

Förstör inte den här tråden också anja !

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Zee skrev:
2513601 Been there, done that. Ingen höjdare imho. Gör dig själv en tjänst och håll dig till 8 tim/dag. Ingen på universitetet kommer att tacka dig för att du jobbar gratis. :thatsafact Ta inte med dig jobbet hem. Kan du får riktigt jobb, ta det. Man kan alltid plugga/doktorera sen när det är lågkonjuktur.

Personligen blev jag utled på den akademiska hokus-pokus-världen och alla dess luftslott.

[sidetrack]Vilket område värper du fram pejpors inom då?[/sidetrack]
Håller med om att man bör tagga ner... Håller även med om att man gott kan söka sig till andra yrken så till vida att man inte känner kallet. Däremot håller jag inte med om att den akademiska karriären skulle vara något säkert kort att falla mot i brist på annat annan sysselsättning. Tvärtom är det snarare så att inom forskarvärlden får du bara en chans. En publiceringslucka på ett par tre år är tillräckligt för att man ska vara rökt, då konkurrensen om forskningsmedel är hård. Däremot kan man alltid med fördel falla tillbaks mot en karriär utanför universitetet.

Jobbar med bakterieplankton i sjöar inom ämnet naturgeografi :tomten

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Jobbar, meckar me hojen, umgås med den kvinnliga inneboenden, och framförallt, runkar 2-3 gånger / dag.. =)

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Spenderar dagarna i kungens tjänst. Mestadels av tiden på en motorcykel. :)

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Jobbar jag så sover jag på dagarna, annars så försöker jag vara vaken :lol

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Jobbar 70% natt och stud 100 % dagtid samt att jag jobbar extra några dagar i månaden och då dagtid. färdig med studierna till sommaren så då blir det nog lite mindre. Känner mig nöjd med att bara ha en temins csn-lån och det är väl den snålheten som håller mig igång.

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
mb skrev:
2513490 Var inte du grundutbildningsstudent alldeles nyss?

Själv utbildar jag mig till forskare. Att vara doktorand är på sätt och vis att jobba eftersom man är anställd och får lön. För min del är det 20 % studier, 10-20 % undervisning och 60-70 % arbete med doktorandprojektet som gäller. Tycker väl att uppgifterna i stort är skojiga och omväxlande, men också ganska slitiga. Jag har exempelvis svårt att hålla 8 timmar/dag... det blir alltför ofta 10 arbetstimmar eller mer. Samtidigt har man stor frihet och kan lägga upp sitt schema som man vill, dra iväg på konferenser utomlands, planera egna undersökningar osv.
Var på grundutbildningsstadiet till i våras, är nu stipendiat, förhoppningsvis doktorand till våren.
Nu har ju inte det någon betydelse, mitt arbete består av forskning, således är jag forskare. :)

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024