Vad gör era hojjar från 0-100 km/h ?

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
Silwer skrev:
en dt125 gör det på strax över 11sek, har mätt flera exemplar själv.

Vilken 125 som helst rastar inte alla familjebilar, en normal biljäkel idag gör 0-100 på 9 sekunder ungefär och då är det bara sport125orna som är med upp till 100.

Jag har racat med ett antal olika bilar..och visst dom drar en oftast när man är uppe i 100 km/h, men det blir oftast att man racar på 70 vägar. Och upp till 60 så brukar då jag köra ifrån dom mesta familjebilarna (har väl inte blivit mer än 6-7 st. men ändå). Men sen vid 90-100 så brukar dom swischa förbi ganska friskt =) Kan ju tillägga att min e nerdrevad oxå :banana Det e starten vid rödljusen som är roliga! Får man en riktigt fin start, så får bilarna allt gasa ganska friskt för att hänga på :rofl

steff

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 -00
appropå 0-100 vad skulle en cross göra 0-100 på?

0-100 aprillia(ostrypt) vs cross. hur skullle det sluta :]?

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Hammet skrev:
nja, 10-12sek låter lite väl snabbt för en rd125-81, kanske 13-14

Mja, vi har mätt det där, det var lite snabbare änn bilen vi mätte samtidigt å den låg på 13 tror jag. RDn bromsade ungefär 13hk på bakhjulet och det var jag som körde (50kg ;D), spelar ju stor roll vem som sitter på ;)

0-402 meter på 17 :&

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
steff skrev:
appropå 0-100 vad skulle en cross göra 0-100 på?

0-100 aprillia(ostrypt) vs cross. hur skullle det sluta :]?

de flesta crossar är växlade väldigt lågt så du får slå ur dem helt för tt komma över 100.
Givetvis gr det att dreva om, och har vi då en modern 125 cross som vi drevar till 120 säg, så tror jag den klipper landsvägshojen till 100.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
OlleR6 skrev:
Mja, vi har mätt det där, det var lite snabbare änn bilen vi mätte samtidigt å den låg på 13 tror jag. RDn bromsade ungefär 13hk på bakhjulet och det var jag som körde (50kg ;D), spelar ju stor roll vem som sitter på ;)

0-402 meter på 17 :&

Ja på så svaga hojar är ju förarens vikt extremt betydande.

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
V.Andersson skrev:
Runt 5 sek har jag hört att en ny 125 cross kommer upp till 100 på om de kommer upp i det villsäga..

Det tar inga 5sek för en cross 125'a att komma upp i 100. Jag körde mot en YZ125 -02 med VM trimmet. jag körde ifrån den när jag kom upp till 80.

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
V.Andersson skrev:
Den gick inte snabbare än 80 eller? :confused:

Då hade den börjat tappa ax så att jag kom om den. Jag körde en gammal äcklig MBX125'a då.den toppade kanske 80-90, YZ'an alltså.

Vsundelin

åka hoj =)
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
ingen alls för tillfället..
CayLe skrev:
Då hade den börjat tappa ax så att jag kom om den. Jag körde en gammal äcklig MBX125'a då.den toppade kanske 80-90, YZ'an alltså.

Jag låg då jämnt med en Vette från 80-talet när jag körde mot han med KX:en, toppar 120 km/h uppmätt med en massa bilar o MC,s

Lägg märke till min dekal framme på "nummer plattan" :hej

Bifogat

• cross....JPG
    cross....JPG
    50.1 KB · Visningar: 104
Last edited:

koop

Sinnessjuk
Gick med
27 Oct 2003
Hoj
Honda XR600 Motard -90, Suzuki GS500E -93
psykeln ja.. jag har en het en som hade pissat på er :p ska se om jag hittar bild..

steff

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 -00
CayLe skrev:
Det tar inga 5sek för en cross 125'a att komma upp i 100. Jag körde mot en YZ125 -02 med VM trimmet. jag körde ifrån den när jag kom upp till 80.

yz:an gick ju inte mer än 80 skriver du? då kan du ju inte säga att du körde ifrån han 0-100 om den inte ens går till 100.... (iof så kan man väl göra det men då kan man ju dra en hayabusa med drevning så den toppar 90 ;)) blir nog rätt svårkörd då :D

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Hoj
Ducati 748 2002
steff skrev:
yz:an gick ju inte mer än 80 skriver du? då kan du ju inte säga att du körde ifrån han 0-100 om den inte ens går till 100.... (iof så kan man väl göra det men då kan man ju dra en hayabusa med drevning så den toppar 90 ;)) blir nog rätt svårkörd då :D

He, he...kul

Men det här med att en 125-cross skulle göra 0-100 på 5 sekunder, varför känner jag mig så skeptisk :huvet
Jag tycker helt enkelt att det borde ta lite längre än så, eller är jag helt bakom farstukvisten? :gråta

Ja, själv är man ju nörd och får leva med 0-100 på 10 sekunder. :) ...och man vänjer sig inte med det :mad:

steff

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 -00
Mikael Cagiva skrev:
He, he...kul

Men det här med att en 125-cross skulle göra 0-100 på 5 sekunder, varför känner jag mig så skeptisk :huvet
Jag tycker helt enkelt att det borde ta lite längre än så, eller är jag helt bakom farstukvisten? :gråta

Ja, själv är man ju nörd och får leva med 0-100 på 10 sekunder. :) ...och man vänjer sig inte med det :mad:

din cagiva mito måste ju fixa på under 10 sek? strypt?

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Hoj
Ducati 748 2002
steff skrev:
din cagiva mito måste ju fixa på under 10 sek? strypt?

Trots vilda protester från bl.a. Hammet och Estremo så är min Mito som sagt strypt. Inget kul liv, men vem tycker att livet bara ska vara :fyllisar, :tuttar och :lol [läs:vin kvinnor och sång]...

koop

Sinnessjuk
Gick med
27 Oct 2003
Hoj
Honda XR600 Motard -90, Suzuki GS500E -93
med den utväxlingen som crossar har måste man växla hela tiden..
då tar det ett tag å komma upp i 100... pressa den på 6'an..

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
Mikael Cagiva skrev:
Trots vilda protester från bl.a. Hammet och Estremo så är min Mito som sagt strypt. Inget kul liv, men vem tycker att livet bara ska vara :fyllisar, :tuttar och :lol [läs:vin kvinnor och sång]...

ähh fjolla, dra strypningarna NU! :)

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...