Vad gör folk för att fördriva tiden då?

PiHa

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2012
Hoj
Hoj nr 4: Honda CBR 600f 1994
Planlägger Xtreme Speed Festival 2013 (när jag inte jobbar).
Edit: Även när jag jobbar, det är ju där jag kommer på allt jag vill att ni ska få
:D
Sysselsättningsproblem? haha Nej, det har jag inte.
Alla här har PMS vänta bara tills det har gått ytterligare en månad eller två och snön fortfarande ligger kvar på backen
:tungan:tungan

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Hoj
Honda Hornet 900 -03, Yamaha xs650 -81, Ktm sxc 625 -04
Tror vi har lite olika preferenser på det där..

Jag betalar gärna 70:-/cl för sprit om jag får nåt som är riktigt bra serverat av nån som kan sin tjitt..

Vill jag ha billig öl, fylla och småtjejer kan jag gå till Flamman.. :banana

I Nkpg finns Munken, men grymt vällagad husmanskost, duktig personal och både öl och spritsortiment av rang. Papa Grappa med Italiensk ton, snäppet dyrare men också alltid vällagat och med betydligt bättre spritbar och än mer engagerad och sjukt duktig personal. Och typ Butlers som med nya ägare blivit riktigt riktigt bra, kan kosta ett par tusen att ta en hel middag inkl. allt där men de håller oväntat hög nivå rakt igenom i både kök och bar.

Linköping har ingenting verkar det som.. Lite trist. Men får väl åka till norpan och dricka finsprit när det ska till istället :)

Jag har bott på Highlander inn i ca 4månader när jag jobbade på braviken. Det stället sätter jag aldrig en fot på igen!

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
De få minuterna på dygnet jag inte pluggar/äter/sover/tränar så blir det lite datorspel :gnissla

Börja plugga hydrodynamik så får du inte så mycket dötid, iaf inte i början!

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
I helgen satte jag på och nitade kedjan på hojen, och monterade på kedjekåpan igen. Nu har jag bara kedjeskyddet och huggern kvar att montera, och ett par kåpor... Sedan höll jag på och bråkade med bilen. Efter en hel helg så kom jag fram till att det ganska garanterat är bränslemätaren som pajat (så att den inte går ner under 11-12 liter). :huvet

Och om snön smälter (vilket den borde om vädret jag såg senast stämmer) så kommer jag att få smärre panik och skruva på resten på hojen på nolltid, för att hinna köra lite innan nästa snöoväder kommer förbi.

Last edited:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jag har bott på Highlander inn i ca 4månader när jag jobbade på braviken. Det stället sätter jag aldrig en fot på igen!

Varför? Dem har väl varken sortiment, kunskap eller intresse?

Känns mer som ett alkis-hak med en kock som gått fordon på gymnasiet snarare än kockskola!!! Käkat där några ggr, men undviker det så långt det är möjligt.

Last edited:

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Hoj
Honda Hornet 900 -03, Yamaha xs650 -81, Ktm sxc 625 -04
Varför? Dem har väl varken sortiment, kunskap eller intresse?

Känns mer som ett alkis-hak med en kock som gått fordon på gymnasiet snarare än kockskola!!! Käkat där några ggr, men undviker det så långt det är möjligt.

Precis! Plus att rummen var dubbelbokade, ostädade och allmänt skabbiga. En kväll när jag kom tillbaka från jobbet hittade jag ett främmande par i min säng. Personalen hade plockat ner mina saker i köket utan att informera varken mig eller kvällsskiftet.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Precis! Plus att rummen var dubbelbokade, ostädade och allmänt skabbiga. En kväll när jag kom tillbaka från jobbet hittade jag ett främmande par i min säng. Personalen hade plockat ner mina saker i köket utan att informera varken mig eller kvällsskiftet.

Är du här igen, gå till Papa Grappa. Rimliga priser, alltid vällagat och hyfsat komponerat. Framförallt grymt duktig personal om man gillar alkohol. De har bytt ut kungen på Italienska viner mot nån spoling som inte kan skilja på Rom och calvados, men i övrigt håller de hög nivå rakt igenom.

Munken är också grymma, men mer öl än sprit där.. och mingeltrevligt.

I övrigt ska man hålla sig borta härifårn.

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Är det fortfarande Fagerpump som håller i den kursen? I så fall förstår jag att du inte har någon tid över. :)

Näe, men en väl värdig efterträdare, samma gamla uppgifter och i snitt 30% godkända på första tentan. :hihi
Det är första gången på väldigt länge jag känt mig rent korkad när man sitter och petar i vissa uppgifter. Men det börjar släppa.

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Hoj
Ingen just nu
Läser själv på chalmers - och jag är en väldigt lättstressad person, ingen bra kombination. Det som funkar bäst för mig är faktiskt att träna. Oerhört skönt efter en stressig dag.

mas95jed

Semiprofessionell
Gick med
11 Nov 2012
Hoj
Suzuki GSX 1400 -02
Övar gashanden i midjehöjd. Vill ju inte sakna ett fast grepp runt gashandtaget när våren kommer!

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Jag är kluven, i Mars har jag en jobbig period med massor av tentor. Vill inte riktigt uppleva den, men samtidigt vill jag ut och köra MC igen :/

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping