Vad gör man i Lund med omnäjd - OT!

pvcraketen

Ung å lovande...
Gick med
12 May 2003
Hoj
En liten svart
Har just börjat nytt jobb där det ingår en massa veckor i Lund där det är tänkt att jag ska bilda mig. Nu är det ju inte bara kul att sitta på ett hotellrum och dega när det inte arbetas. Jag har varit och kollat in Victoria- och Gärdahallen men att köpa träningskort för ett halvår när jag bara ska vara här ett par månader känns onödigt. Jag är egentligen ute efter att få lira lite innebandy eller röra på mig på nåt annat sätt. Har ni några tips och idéer på kvällsaktiviteter i Lund?

Man kan stava omnäjd med Ä, visst.

Last edited:

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
...Gärdahallen...

Man kan stava omnäjd med Ä, visst.
Men INTE Gerdahallen :mattias
För tillfället kan du säkert hjälpa till med snöskottning, gräva fram bilar eller något sådant. Knappt halvfullt på jobbet idag p.g.a. någon dm snö.

Högevallsbadet har träning och simining. Dock är bassängen med hopptornen avstängd. Ytterväggen tålde visst inte lite blåst.
Annars rekommenderas Gerda varmt ändå. Kan inte arbetsgivaren sponsra dig med ett träningskort?

pvcraketen

Ung å lovande...
Gick med
12 May 2003
Hoj
En liten svart
Men INTE Gerdahallen :mattias
För tillfället kan du säkert hjälpa till med snöskottning, gräva fram bilar eller något sådant. Knappt halvfullt på jobbet idag p.g.a. någon dm snö.
Annars rekommenderas Gerda varmt ändå. Kan inte arbetsgivaren sponsra dig med ett träningskort?

Skotta snö känns inte aktuellt tyvärr. Det har ju inte kommit så mycket snö, det har bara blåst ihop till stora högar och skulle man ge sig på dem så har de säkert blåst ihop igen ganska snart. SÅ tråkigt blir det nog inte på hotellet...
Problemet med träningskorten är att man bara kan köpa för sex månader och jag ska inte vara här så länge, som sagt. Arbetsgivaren sponsrar lite iofs. Men jag jagar hellre en boll än flyttar omkring på skrot.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Skryllegården i Dalby (ca 10 km bort). Fina löpspår och ett gym. Inga bollaktiviteter tyvärr.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Problemet med träningskorten är att man bara kan köpa för sex månader och jag ska inte vara här så länge, som sagt. Arbetsgivaren sponsrar lite iofs. Men jag jagar hellre en boll än flyttar omkring på skrot.
Spelar väl egentligen inte roll hur länge de varar, pris per gång borde vara det intressanta? Om man gör som mig, köper ett årskort och går en gång i månaden eller köper ett terminskort och går 24 ggr på två månader, ungefär någonting...

Jag spelar lite innebandy, med ett gäng vars företag har tid på Victoria Stadion. Jag tillhör inte det företaget så det blir svårt att lova något, men jag kan ju lova att höra mig för iaf. Men du får lova att du inte är bättre än mig först ;)

Last edited:

pvcraketen

Ung å lovande...
Gick med
12 May 2003
Hoj
En liten svart

Jag spelar lite innebandy, med ett gäng vars företag har tid på Victoria Stadion. Jag tillhör inte det företaget så det blir svårt att lova något, men jag kan ju lova att höra mig för iaf. Men du får lova att du inte är bättre än mig först ;)

Åh, det vore ju lysande! Jag kan alltid börja med att spela åt fel håll eller att vända på klubban. Det är iofs ingen garanti för att jag ska bli sämre än vad jag redan är... Då packar jag ner en sticka till nästa vecka så får vi se om jag får vara med att leka. Vilken dag spelar ni?

Skryllegården i Dalby (ca 10 km bort). Fina löpspår och ett gym. Inga bollaktiviteter tyvärr.
Tror du att de har plogat spåren för löpning eller ska man ha laggen med sig? Bor det inte elaka mc-åkare med västar och sånt i Dalby?

Last edited:

SanneJ

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
ZX-636R ´04
Det går att köpa engångsbiljetter på Gerda:tummenupp Typ 60,- till styrkehallen -och är rätt övertygat om att där finns hantlar för alla!:)

pvcraketen

Ung å lovande...
Gick med
12 May 2003
Hoj
En liten svart
@SanneJ
Är du verkligen säker på att de har så lätta hantlar så att jag orkar lyfta dem?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Tror du att de har plogat spåren för löpning eller ska man ha laggen med sig? Bor det inte elaka mc-åkare med västar och sånt i Dalby?
Jepp, de plogar spåren hela vintern. Inte alla utan bara de som har elljusbelysning - vilket är de flesta. Det längsta belysta är iofs bara fem km men det går ju bra att springa flera varv eller kombinera ihop lite olika spår, om man vill springa längre.

Västar och sånt vet jag inte, men det kvittar om man är stockholmare. Man åker på smörj även av de snälla bikerna, bara för att man är stockholmare :mad: :D

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Jepp, de plogar spåren hela vintern. Inte alla utan bara de som har elljusbelysning - vilket är de flesta. Det längsta belysta är iofs bara fem km men det går ju bra att springa flera varv eller kombinera ihop lite olika spår, om man vill springa längre.

Västar och sånt vet jag inte, men det kvittar om man är stockholmare. Man åker på smörj även av de snälla bikerna, bara för att man är stockholmare :mad: :D

Egen erfarenhet? :7peta

:hihi

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.

Dom plogar inte alla elljusspåren, åtminstone 2,2 an lämnas åt oss längdskidåkare så vi har något att träna på även när det är mörkt. :tummenupp

Men femman är mycket riktigt plogad.

pvcraketen

Ung å lovande...
Gick med
12 May 2003
Hoj
En liten svart
Tur att jag inte är stockholmare då :)
Fast jag vet inte om jag har så stor lust att ge mig ut och kuta, behöver ju en boll att jaga för att det ska bli kul. Är fortfarande intresserad av att lira innebandy eller något annat med boll om det finns några som kan tänka sig att låta mig vara med?

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning