Tänk om människan var lika noga med sin egen kropp i fråga om förebyggande vård....
Eller miljön för den delen...
Jag själv skiter i miljön, byter olja, kastar batteriet i skogen (tillsammans med spillojan).
Skämt osidå. Tvätta noga, smörj kedjan och andra viktiga "smörjgropar". Tanka full tank (speciellt viktigt i kallgarage). Köp ett lyxigt kapell, stoppa om den och tala om att du älskar den. Ställ ut råttgift.
Oljan BEHÖVER du inte byta, men om du är pedant så. Depåstöd är bra för att undvika missformade däck. Jag har aldrig gjort det pga att jag aldrig haft stöd jag litat på och har inte heller fått missformade däck. Jag har blåst i lite extra luft istället.
Batteriet tar jag alltid ur (pga att jag en gång haft en batteriläcka på vintern och det var inget bra). Sedan sitter det inte i laddarn hela vintern. Det har åkt i ett par timmar när man pulat i garaget då och då.
Och så ge fan i att starta stup i kvarten och "vintervarva". Helt onödigt då det bara stärker abstinensen och sliter och bökar sig. Köp en fulhoj som jag och ut och kör ikull i snön istället!