Vad gör ni i väntan på nästa sommar

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Hoj
Lilla Råttan
Drutten skrev:
2563211
Jag brukar köra på Grellsbobanan (på höger sida efter Jumkilsmacken 272:an)som är helt OK, kostar en tjuga per gång å behöver ej va medlem....

Exakt var ligger Grellsbobanan? Det är hemma vid mig men jag har aldrig hört talas om den :confused:

Drutten

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Super Tom 50cc,Honda XR 80cc,ATV 150cc,Arctic Cat H1 06:a Monster,Yamaha R1 04:a med extra allt såld..:-((, KTM SXF 250 06:a..
Titania skrev:
2563883 Exakt var ligger Grellsbobanan? Det är hemma vid mig men jag har aldrig hört talas om den :confused:

När du svänger av 272:an fr Uppsala, höger vid Grellsboskylten sen är det ca 100m in på den grusvägen så ligger den där på höger sida, en väg (traktorväg typ) som leder upp till banan ca 50m, där vid vändplatsen sitter informationsskyltar om tex vilka dagar man får köra ect...., om du bor där och aldrig vetat om den så borde det väl höras när dom kör :confused: jag kör där 2ggr i veckan...:gnissla

Bor du i Grellsbo ?

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Hoj
Lilla Råttan
Drutten skrev:
2564013 När du svänger av 272:an fr Uppsala, höger vid Grellsboskylten sen är det ca 100m in på den grusvägen så ligger den där på höger sida, en väg (traktorväg typ) som leder upp till banan ca 50m, där vid vändplatsen sitter informationsskyltar om tex vilka dagar man får köra ect...., om du bor där och aldrig vetat om den så borde det väl höras när dom kör :confused: jag kör där 2ggr i veckan...:gnissla

Bor du i Grellsbo ?
Precis efter busshållplatsen?

Jo, hörs gör det men jag har alltid trott att det var småknytt som kör på någon åker. Finns ju många crosshojar runtomkring.

Och nej, jag bor inte i Grellsbo men det finns många ställen att bo på runtikring. :)

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
I helgen har vi (jag och Anneli såklart) skaffat oss mer att göra i vinter!

Tänkte prova på att köra Rookie 1000 nästa säsong istället för R600, så vi var och hämtade sån där Suzuki 1000. En fin hoj med alldeles för många kusar i stallet, och fiiiina fjädringskomponenter mm. Dock är färgen alldeles alldeles alldeles fel, så det blir till att slipa kåpor i vinter. Att pilla bort befintliga dekaler får Anneli sköta, det är hon proffs på! :D

Bild bifogas nedan, notera det fiffiga depåstödet som lyfter hela hojen.

Bifogat

• PICT0001 (Large).JPG
    PICT0001 (Large).JPG
    98.4 KB · Visningar: 70

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Penguin skrev:
2564475 I helgen har vi (jag och Anneli såklart) skaffat oss mer att göra i vinter!

Tänkte prova på att köra Rookie 1000 nästa säsong istället för R600, så vi var och hämtade sån där Suzuki 1000. En fin hoj med alldeles för många kusar i stallet, och fiiiina fjädringskomponenter mm. Dock är färgen alldeles alldeles alldeles fel, så det blir till att slipa kåpor i vinter. Att pilla bort befintliga dekaler får Anneli sköta, det är hon proffs på! :D

Kul!! Keep us posted så vi får se hur det blir!!

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Penguin skrev:
2564475 I helgen har vi (jag och Anneli såklart) skaffat oss mer att göra i vinter!

Fan va roligt :tummenupp Klart grappen ska köra en suzuki : )
Vilken färg blir det då?

Dr.Bike

Guest
Penguin skrev:

Faaan vad läckert!
Av med toppen dajrEcKt!

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Lucky Luke skrev:
2563655 Novemberkåsan går runt Uppsala i år.
Start trettioandra November = 2-3 December.

Yes, det vet jag....ska bli jäkligt kul. Får besök av några från Shlm som ska bo här den helgen.

Lär väl svinga några bägare någon av kvällarna, kanske är det någon härifrån som vill haka på :)

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Penguin skrev:

Kul! Hoppas du trivs bättre än vad jag gjorde på min härk... Jag har förresten lite grejer kvar. Ett orginal drivpaket (minus bakdrev), ett tokbilligt helsystem, fotpinnar, orginalkåpglas och säkert något mer. Ge mig ett skambud så får du allt.

Lycka till nästa säsong och visa vart skåpet ska stå!

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
M:et skrev:
2564593 Kul! Hoppas du trivs bättre än vad jag gjorde på min härk... Jag har förresten lite grejer kvar. Ett orginal drivpaket (minus bakdrev), ett tokbilligt helsystem, fotpinnar, orginalkåpglas och säkert något mer. Ge mig ett skambud så får du allt.

Hade faktiskt ditt utlåtande i bakhuvudet när jag funderade på vad jag skulle köpa, men det blev en sådan ändå.

Innebär ett tokbilligt helsystem ett tokkraschat helsystem? Vad är det för fabrikat? Är helt klart intresserad av prylarna!

ReDan skrev:
2564564Vilken färg blir det då?

Den blir nog röd. Rött är sött! :hojsmilie

Last edited:

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
Amen grattis!

Se till att ge den där tjockpetter en rejäl match nu så båda två står på pallen.
Hur mycket såldes R6:an för då? *småintresserad*

Penguin skrev:

Sb

Nånting händer, det är nåt skumt pågång
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
Drutten skrev:
Massa frågor...

Nej, man måste vara medlem. Det kostar 150kr/år.
Det är tillåtet att köra Sön 11-16, Ons-Tors 17-20.
Vet inte om dom kommer att stänga men det var ju väldigt geggit så risken är väl stor.

Vi har precis blivit medlemmar men jag läste på deras hemsida (www.bergsbrunnabanan.com) att det är svårt att få folk till styrelsen så klubbens (Danmarks MK) framtid ligger risigt till.

Är det mycket folk på Grellsbobanan?
Det var nog tur att vi var ensamma i söndags för jag låg mer i leran än rullade på hjulen de första varven :D

Vi kommer att köra is! Om vi hittar nånstans att köra...

Drutten skrev:
där vid vändplatsen sitter informationsskyltar om tex vilka dagar man får köra ?

Vet du vilka tider det är eller måste man åka dit och kolla på skylten.. :gnissla

Last edited:

JoH

va???
Gick med
28 Oct 2003
Hoj
yamaha honda
Sb skrev:
2565170 vet du vilka tider det är eller måste man åka dit och kolla på skylten.. :gnissla

Grellsbo
Lördag / Söndag 10 - 14 + plus en veckodag som jag inte kommer ihåg.
Har ej åkt där, men den verkar rolig.

Kan tipsa om forkarby banan också, skitrolig bana. Kostar en tjuga per gång där också. Tis Tors 16-21 Lör 10-14? lite osäker på lörd. tiden.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Sb skrev:
2565170Vi kommer att köra is! Om vi hittar nånstans att köra...
Ni bor ju nära vattnet och vid bryggan i Björk plogas det ibland upp en bana av några killar i byn. Det var där jag körde de första åren med is-däck. Vissa snöfattiga vintrar behövs ingen plogning alls. Gäller bara att först kolla kvaliteten på isen över hela ytan och att aldrig köra ensam ( vilket jag oftast gjorde :rolleyes: ).

Någon som förresten är intresserade av en uppsättning Michelin AC-10 i gott skick ? Alla dubbar kvar och bara måttligt slitage tack vare att de nästan enbart gått på is. Jag behöver ha tag på endurodubbat som är avsedda speciellt för is - dubben ska sitta lite annorlunda. Det finns lite funderingar på om jag ska ställa upp i någon tävling här på hemmaplan, får se hur det blir med det (beror på tid för övning och isläge m.m.). AC-10 är egentligen för skogskörning och ger ett jäkla bra driv framåt.

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Penguin skrev:

Tjusig...
Se till att matta ner den så ska jag fexxa färg på den och raffiga dekaler!

Sen får du rulla över hojen så vi kan städa upp lite bland ogräset i kanalerna!

Sb skrev:
2565170 Nej, man måste vara medlem. Det kostar 150kr/år.
Det är tillåtet att köra Sön 11-16, Ons-Tors 17-20.
Vet inte om dom kommer att stänga men det var ju väldigt geggit så risken är väl stor.

Vill oxså hinna med att åka!
Banan ligger risigt till för att det är tunn uppslutning.
Men det får vi väl lösa! :)

Last edited:

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Penguin skrev:

Oj då!
Den där är nog inte fy skam :yoparty

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM