Ang. punktering...
Jag fick vara min brors "försökskanin" för ett par år sedan, jag skulle köra hans punkterade HD till en däckverkstad. Jag tänkte det går nog bra med "punkspray" då det inte är så långt. Sprutar i, pumpar och kör.... Kör över Västerbron (rikt. Hornstull ((i sthlm))) då bakhjulet börjar köra sin egen väg kors och tvärs över Västerbron... å nej, å nej. Det här går inte alls så det blir nog bäst att jag stannar när jag kommer upp på Hornsgatan (vänstersväng). Det blir rött i korsningen och jag börjar bli lite smått nervös för vänstersvängen, *hmmm kommer däcket åka av fälgen*. Grönt, jag startar sakta, börjar svänga och sliiiiide (däckhelvetet åker av) genom hela korsningen som slutar med att jag står på Hornsgatan vänd mot trafiken med en 350kg järnhäst utan luft i däcket och styret är så brett att man knappt kan kör igenom en tunneln. Inte nog med det, billisten ska juh självklart tuta på mig som om jag inte själv fattar att jag hindrar trafiken.. Jag blev så arg att jag trodde jag skulle bli grön och springa fram och välta bilen. Jag går lungt fram och frågar om det är något fel på hans tuta...
Efter ca 10min som det tog att putta HDn de 10m till trottoaren så kommer brorsan i bilen efter och frågar hur det går
Det var förmodligen den längsta sliden jag har och kommer att göra, VdB och grabbarna skulle blivit impade.
Vi ringde b-bil (det kostade inget då det ingick i HD-försäkring) och konstaterade att fälgen aldrig nuddade asfalten, puh..
Jag har en annan på lager när jag flög 17m med min TL1000R... och bara kunda svänga vänster efter

, den kom vi halvägs hem med......
Helt OT: Det roliga är att jag aldrig "kraschat" så mycket som när jag kört SM, men aldrig gjort "illa" mig (och det har aldrig kostat mig så lite).
Mvh
PT