Vad gör ni på vintern?

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Lär ungjävlar att ta körkort fram till 17 00 sen från 18 00 till 23 30 så är det www.sporthoj.com som gäller

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Fryser, deppar och längtar efter våren. Ibland svär man över allt det där vita satyget också.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Penguin skrev:
Ibland svär man över allt det där vita satyget också.

Man brukar väl torka efter sig eller be henne att svälja.......
Svär mindre.

750RR

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
maverick_750rr skrev:
Man brukar väl torka efter sig eller be henne att svälja.......
Svär mindre.

750RR
:fakta :tummenupp

craffe

Guest
recept på kul grej att göra vintertid:

Du behöver:

1 st. Volvo 245 Diesel
2 st. vattenskidlinor
2 st. snowracers
2 st. dårar med hjälm och skydd
1 st. galen bilförare

Knyt sedan ihop lämpliga delar, sätt dom 2 dårarna med hjälm på varsin snowracer. Vråla sedan milt till bilföraren att åka.

I långa böjar är det _riktigt_ kul att åka på varsin snowracer o tacklas med varandra, man kan även hoppa med dom över valfria tingestar.

Lika kul som när man va liten, MEN, man slipper GÅ UPPFÖR DEN BRANTA BACKEN!

(ja, vi fick dagens ris i tidningen, men det va det fan värt)

((prova dock inte att åka på en förtennad plåt nerför en slalombacke, då får man hjärnskakning och kräks :( ))

craffe

Guest
mer:

Annan sak som är kul är att skaffa en gammal Volvo 240 Turbo, slänga på 4 st spikhjul, ställa på den så mycket man törs.
Sedan åker man till nån som har en STOR svets, lyfter bort locket till diffen o smälter ihop ALLA drev man hittar i princip så den blir stumt diffad.

Helst ska man svetsa med en Esabsvest eftersom det finns en seriös lamelldiff som heter just Esab, men det va bara lite kuriosa.

Efterdet letar man reda på en insjö min minst 20cm kärnis på, hämtar en traktor o plogar upp en stor bara på. Sen e det bara att åka.

De e få saker som e roligare än att åka på tvären i 200+ utan att behöva oroa sig för att köra på någon/något.
Ett tips e att ha en kärra med servo, helst utan brickor i så det går lätt att ratta! Den som tyckte det va skoj att köra halkbanan när man tog B-kort kommer inte bli missnöjd :)

Nu ska jag sova, go'natt

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
någon skrev finndubb! å det måste jag säga var det bästa allternativet jag läst här. sätta på finndubbsdäck på en crosshoj spänna på compen på fjädringen sticka ut på en nyplogad sjö. jag lovar det finns inget bättre på vintern än det förresten måste nog själv beställa ett par av jocke på jn-däck i almunge

Hurtig

KTM'en är såld....
Gick med
10 Apr 2003
Hoj
Street triple..
jag plockar fram min fina kawagröna skoter, med en 500 cc suzuki motor på 94 bänkade hästar... :tummenupp
För er som inte vet så är det en Arctic cat ZR 500 -98 :p

eightball

Attero Dominatus
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 750 -00
Plockar isär och byter pinalen på sommarhojen, sedan kör sönder lite pinaler på "ishojen" så att jag även har den att meka med under vintern :mad: på det sättet har man inte tid att känna abstinens för när ishojen lagom är klar ja då är det vår och man får ett glödgat spjut i röven för att få klar sommarhojen.

Henken

Guest
Man åker trickskidor efter valfri bil släpandes i bogserlina. 85km/t är rekord hittills. Iofs efter en seg Nissan Micra & alldeles för kort raksträcka.....jävlar vad man glider. (Tills snövallen kommer)
Akta för översnöade skrotbilar!

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Jag plockar isär min gixx å micklar lite.....
Men frånåme i år blire enduro hela vinterhalvåret då jag har skaffat mig en gammal tävlingshoj av märket Husqvarna.En 250 WR från 88:a...den åxå med öhlinare å annat skoj!!

Så vintern tas med en klackspark nu.....

bollen

weeeeee, det var kul!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Wr 250F -04 med massa godis =) och en affe
Sätter på dubben och gör som på bilden <--- :tummenupp

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Henken skrev:
Man åker trickskidor efter valfri bil släpandes i bogserlina. 85km/t är rekord hittills. Iofs efter en seg Nissan Micra & alldeles för kort raksträcka.....jävlar vad man glider. (Tills snövallen kommer)
Akta för översnöade skrotbilar!

Vi har faktiskt preparerat en pulka för det ändamålet, vi nitade resolut fast en plåt under bottnen på pulkan så den blev helt omöjlig att styra, knöt den i dragkroken och fräste på, rekordet är hittills ~75km/h på grund av för kort raka och farthinder på rakan.

Busapilot

Busapilot
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Rytande Busa, Husaberg TE 300 -12
Sept > mars.

Då är det enduro som gäller :crash , ut i skogen bara, kul som faan + att kroppen får jobba så att det heter duga! :tummenupp

:fakta Det sägs att en duktig crossåkare ligger någonstans mellan en hockeyspelare och en boxare, konditions- och styrkemässigt.

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
maverick_750rr skrev:
Hur gick det???
Det såg inte trevligt ut när du låg där.
Vad bröt du?
Asfalten var grusig som fan och jag trodde jag skulle åka av med....

750RR

Nja... det blev snart bättre dom tryckte i mig 40mg morfin innan dom flyttade på mig...
Nu Äter jag 10alvedon, 4 tiparol och 1 Stilnoct om dagen...

Det sämsta är att jag missade festen...

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...