vad gör ni sommarkvällar när ni inte kör hojj ? och inte super ?

floodi

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2005
earth , europe , sweden , southsweden , Kalmar , S
Hoj
gul 03á
hmm , har ett par veckor kvar till semester , och nu när man kommer hem från jobbet så vill man ju inte slänga sig framför tvn när man kommer hem , eller datorn ...
så vad gör ni istället för det ,

bor i lägenhet så man kan ju inte gå ut på trädgården o pilla o dona ,
garaget , ja det är 1 mil bort hemma hos mor o far , men där brukar man ju hänga o pilla lite .

brukar ju dock vara ute med hunden , men det borde ju finnas massa roliga små sommarnöjen.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Vi har åkt och badat i princip varje dag. Är man inte sugen på att bada kan man ju bara ligga på stranden/nåt liknande, lapa sol, dricka saft och äta bulle... :tungan

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Japp, bada/sola.

Jag läser böcker också, mycket trevligt, sitter just nu som klistrad med "American Psycho" av Bret Eastib Ellis, skrämmande bra bok :D
Ganska nyligen även sett klart säsong fyra av Dexter.
Åkt runt lite i Sverige och besökt kompisar (8 mil kvar från mitt egna hem så plockade polisen mig dock, så inge mer MC-körande för min del denna sommaren... får vara glad att det var åtta mil KVAR hem på min lilla miniturne och inte så att jag BARA hunnit med åtta mil hehe)

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Skriver, för det mesta.. Hade varit trevligt att ha tid att bada/sola, men sån't är livet.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Jag läser böcker också, mycket trevligt, sitter just nu som klistrad med "American Psycho" av Bret Eastib Ellis, skrämmande bra bok :D

Beklagar det indragna körkortet.

Håll med om att American Psycho är en riktigt sjuk bok! Filmen är rena parodin i jämförelse.

En annan skön kultbok är Mr Nice, skriven av Howard Marks. Läsa böcker på sin semester är utmärkt tidsfördriv som inte kostar särskilt mycket.

Försök annars boka in något annorlunda. En seglingskurs eller något annat som man normalt sett inte testat. Det är både roligt och man träffar förhoppningsvis nya intressanta människor på kuppen.

Svårt att råda någon vad de ska göra på semestern. Vissa semestrar vill man bara ta det lugnt och inte göra så mycket. Andra vill man upptäcka världen. Alla är vi olika funtade.

Bästa tipset jag kan ge är att försöka planera något i förväg så att man inte bara sitter där och inte vet vad man ska göra. Risken finns väl då att man hamnar framför tv´n vid dåligt väder av rutin.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
En annan skön kultbok är Mr Nice, skriven av Howard Marks. Läsa böcker på sin semester är utmärkt tidsfördriv som inte kostar särskilt mycket.

During the mid-1980s, Marks had 43 aliases and 25 companies, all laundering money from dealing cannabis. After a world-wide operation, he was arrested and sentenced to 25 years at a State Penitentiary in Indiana, but was released in 1995 after serving seven years. This is his own story.

Wow! tack för tipset, ska läsas så fort tillfälle ges :)

Ett annat tidsfördriv för sommarkvällar kanske är att fixa 43 identiteter och starta 25 företag för att kunna tvätta knarkpengar? :rofl

Jag har tajt budget denna sommaren rent allmänt, men jag för träning för fullt (thaiboxning och gym, det är ju redan betalt så bara att spendera så mycket tid som möjligt med det hehe).

Fiska!? Jag har i princip aldrig sysslat med det, men hängde med några polaren till piren en kväll och kastade lite, var kul som fasen, framförallt socialt - blev inget napp för någon av oss, men hade kul ändå, riktigt trevlig kväll.

dra och bowla? lira biljard? samla ett gäng och köra filmkväll?
Nästan vad man är gör, inkl. matlagning, är roligare och helt okej om man är flera än en :)

p.s fått chansen att prova på wakeboard i sommar, STENKUL!
(prova på fallskärmshoppning? bergsklättring, spela squash!?)

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
During the mid-1980s, Marks had 43 aliases and 25 companies, all laundering money from dealing cannabis. After a world-wide operation, he was arrested and sentenced to 25 years at a State Penitentiary in Indiana, but was released in 1995 after serving seven years. This is his own story.

Wow! tack för tipset, ska läsas så fort tillfälle ges :)

Riktigt grym bok som sagt. Skriven med glimten i ögat. Lånade ut mitt exemplar för ett antal år sedan. Tyvärr glömt till vem. Ska nog läsa om den en dag även om jag måste köpa mig ett nytt exemplar av boken. Den mannen har verkligen varit med om ett och annat att fylla flera människors liv.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
försöker få ungarna att sova.

Japp. Torkar kräk, diskar, städar. Har jag tid över pillrar jag med växterna på terrassen och sörplar vitt vin tills jag somnar.

Kan tipsa om Shantaram, en riktigt tjock bok som det är svårt att lägga ifrån sig efter de första 100 sidorna....

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
I min fantasi ligger jag en hel del. Bestiger berg och får nobelpris.
I verkligheten är jag bakis och uppskattar inte ens min egen flatulens längre.

ps. Hur kommer det sig att "flatulens" markeras som felstavat? :mad:

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
I min fantasi ligger jag en hel del. Bestiger berg och får nobelpris.
I verkligheten är jag bakis och uppskattar inte ens min egen flatulens längre.

ps. Hur kommer det sig att "flatulens" markeras som felstavat? :mad:

Det stavas "flatlusen".

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
MT-09 2020
Japp. Torkar kräk, diskar, städar. Har jag tid över pillrar jag med växterna på terrassen och sörplar vitt vin tills jag somnar.

Kan tipsa om Shantaram, en riktigt tjock bok som det är svårt att lägga ifrån sig efter de första 100 sidorna....

Shantaram är riktigt bra, läste klart den för nån vecka sen, den e tjock men den e bra.
Jag som inte var ett dugg nyfiken på indien innan har fått nya ögon för det landet och vad det kan erbjuda.
Bra bok, läs den om du kan läsa annars inte :)

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Står på balkong och gör helikoptern och pekar fingar,,,,,,,, skulle man kunna gör men TV, internet, hojen och så lite nöjen slukar vardagen.:)

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Sitter i softar på altan med kaffe, surfande på lappen där eller läser lite porr(mc tidning:D) går runt på de ca 350 kvadratmeter ägor man har, surrar med någon granne, eller dylikt:)

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
Golf - Bra sätt att testa sitt temperament och döda några timmar.

Picnic - leta upp något trevligt ställe med en korg full av godsaker.

Lägga tak / måla / klippa gräsmattan / osv - finns ALLTID saker att göra på en gård.

Och om inte det räcker kan man alltid jobba över... 50+ timmar i juni.

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Minigolf
Cykling
Kaffe med polarna
Hyr en båt
Kolla på sevärdheter (lek turist)
Grilla
Kryssa runt med bilen
Gå en kvällskurs
Bada
Spela kub
Kasta frisbee
Polera (min) bil

Fast svaret är nog att dom flesta sover när dom inte kör hoj eller dricker sprit.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC