Vad gör polisen vid banåkningar?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Polisen har varit närvarande som kursdeltagare på flera SMC kurser.
Alltid skoj att ha dem där och se hur dom utvecklas :tummenupp

(Samt att få köra om och från dem :crash)

Jävligt skoj att vara på banan samtidigt som polisen med. De kan köra de där kryssningsfartygen imponerande fort.

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Efter bankörning är jag så slut så det gäller orka hem.
Är det nått tillfälle när jag inte kör för fort så är det på väg hem efteråt.....
Men publiken blir väl inte lika trött av att kolla.....
För övrigt är det nog mer än 5 år sedan jag passerade en bemannad hastighetskontroll,
polisen finns knappt längre.

Jag har kört till jobbet i GBG tre dagar sedan mars och kört igenom FYRA laserkontroller. På totalt sex tripper alltså. Något har definitivt hänt.
Lokalblaskan skriver om indragna körkort nästan varenda dag.

Jag delar alltså inte din spaning.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag har kört till jobbet i GBG tre dagar sedan mars och kört igenom FYRA laserkontroller. På totalt sex tripper alltså. Något har definitivt hänt.

Får jag gissa på 4 kontroller mellan Alingsås och Gbg längs E20 ?
Eller har dom stått någon annanstans än längs E20 ?
Kruxet är väl att när jag ska till Kinnekulle eller Karlskoga så är det småvägar som gäller för mig.
Vägen är halva målet.

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Jag kollade Google maps, den föreslog att man skulle svänga av E20 en bit på mitten för att slippa vägtullar.

Gör folk verkligen det? Google ska ju basera sina förslag på trafikdata från folks mobiltelefoner om dom har GPS igång...

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka

Polisen i Göteborg har mycket fartkontroller och detta toppas.desutom då och då med en vecka ännu mera kontroller.

Mycket laser på leder och en del omålade trafikbilar ruvar efter folk , snittfarterna är för höga på lederna så passa er :tummenupp

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Får jag gissa på 4 kontroller mellan Alingsås och Gbg längs E20 ?
Eller har dom stått någon annanstans än längs E20 ?
Kruxet är väl att när jag ska till Kinnekulle eller Karlskoga så är det småvägar som gäller för mig.
Vägen är halva målet.

E20 ja. 60-sträckan där man kör ut ur Alinge-texas ifall du känner till den, villor på båda sidor. Men de jag läser om har varit landsvägarna, dvs de som liknar Inlandsvägen som jag antar är din väg till Karlskoga.
Att jag bara ser dem på E20 är inget märkligt, det är ungefär enda vägen jag kört i år, jag har hållt mig hemma eller varit ute på vattnet.
Men Kinnekulle någon annan väg än E20 låter olidligt ifall man inte åker motardkittad 450 må jag säga. Min senaste landsvägsrepa (ett antal år sedan) resulterade i ett framhjulskas av Guds nåde på en osynligt snabellagad sträcka nära Anten. Fasansfullt.

Jag kollade Google maps, den föreslog att man skulle svänga av E20 en bit på mitten för att slippa vägtullar.

Gör folk verkligen det? Google ska ju basera sina förslag på trafikdata från folks mobiltelefoner om dom har GPS igång...

Tveksamt, jag har pendlat i 16 år och folk kör vad jag vet dit de ska direkt.

Polisen i Göteborg har mycket fartkontroller och detta toppas.desutom då och då med en vecka ännu mera kontroller.

Mycket laser på leder och en del omålade trafikbilar ruvar efter folk , snittfarterna är för höga på lederna så passa er :tummenupp

Jag är inte säker men jag tror att det är Borås som gör livet surt för oss och att Göteborgs-sheriffen tar över vid Flo(v)da. Det är dock inte orimligt att GBG kör hela vägen upp och gör en rundpall i första rondellen, det hade nog jag röstat för ifall jag styrt den skutan. Allt annat ger nog risig logistik.

Last edited:

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Det är lite förändrat numera , Polisområde väst är stort och består inte bara av Göteborg....förut var ju grannen Mölndal eget....egen radio....den ruskigt småcelliga polisen e väck

Polisområde väst styrs från Göteborg även fotarbetet från en stor regionledningscentral.

Området är från Norska gränsen ned genom Halland samt innåt mot Skaraborg

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...