Vad gör vi på vintern?

truedude

Medlem
Gick med
2 Aug 2007
Ort
Värmdö
Hoj
Triumph Tiger 800 XRT
Åker snowboard ca 6 dar i veckan. Men sen är jag förmodligen en av dom få på de här forumet som faktiskt gillar vintern mer än sommarn.
 

Turture

Naken,blästrad och skitsur.
Gick med
18 May 2003
Ort
Landvetter
Hoj
Fireblade 929RR,Husaberg 350,xt660-07.
Banna trådskaparen som valt att starta en tråd under mc-relarerat om vad man gör när man inte kör hoj :)
Närå,,Själv kör jag en hel del hoj hela året .
Visst jag gillar å åka skidor osv, men det blir ju bara max ett par veckor på en vintersäsong .Enduro är ett jäkla bra tips om man har hojabstinens.
Själv har jag investerat i en wiikonsoll mtbh, vilket jag tycker verkar va kul.
Skruva med hojen, renovera inomhus, gör en väggmålning,hotta racebussen.
Skaffa hund , grilla korv, vintercampa, träna kampsport , slappa, lägg ner mer energi på middagarna än vad du gör sommartid.
Mvh/Turture
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
Som trådskaparen så har jag inte så mkt andra intressen än mc! Brukar kitta hojen och leta delar på ebay sen blir det lite tv-spel och det mesta som man kan åka i en slalombacke(tyvärr bor man på fel ställe numer)!

I vinter blir det nog lite annorlunda då det ska bli tillökning och bostadsbyte som följd...
 

dajjen

så mycket bättre..känd från tv...
Gick med
23 Jul 2007
Ort
gnarp
Hoj
zzr1400-07.zx10-89
vintern i sverige är bara så kass...
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
På vintern gör man....


1: Kör cross antingen med vanliga däck eller med is "dubb" däck.

2: Tränar och gymar som en tok

3: Kollar på en jävla massa film

4: Mekar med race hojen inför nästa sesong och fixar de problem om man har några

5: Surfar på nätet

6: Pimpelfiskar

7: Bastar och dricker bira

8: Åker skidor (utför) och över på lite nya trick

10: Fikar med polare

11: Firar jul

12: Firar nyår

13: Sänliga aktiviteter :tuttar medan man ligger kvar längre i sängen på lördag/söndag morgon då man inte kan gå ut och åka hoj.


Så det finns juh en jävla massa att göra så sluta lipa haha :tungan :D :)


///Micke

vintern i sverige är bara så kass...

Flytta då...... :tungan


///Micke

Åker snowboard ca 6 dar i veckan. Men sen är jag förmodligen en av dom få på de här forumet som faktiskt gillar vintern mer än sommarn.

Jag hade med gillat Vintern mer än sommarn om jag åkt kromsläde :tungan


HAHA nedå det fanns en tid då jag också gillade vintern mer åkte twintip (jibb) skidor varje dag och utbildade mig till skidinstruktör. Men efter 5år som elmontör/skogshuggare så va man bara så jävla less på vintern och alla jävla snö man fick i nacken så fort man tog fram kviststången...

Så nu är det SOMMAR som gäller. Försöker fly Sverige någon månad på vintern. I Vintras va det Thailand 5V och i år blir det Australien 1månad :)


///Micke
 
Last edited:

Mic72

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha r1
Jobba, träna och drar några veckor till indien södra Goa , hyr nog en Royal Enfield och puttrar runt på :tummenupp
 

Carl-m

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Karlstad
Hoj
XR1200 -09
Är det ingen som är sugen att hyra, låna ett skåpsläp och dra söderut med hojarna och touringköra en vecka i vinter? Man kan sova på bed & breakfast och ha minimalt med packning med sig.
 

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
Lite ps3 och moto gp & superbike. Dricka massa alkohol (som om man inte gör det på sommaren)
Mecka hade man ju velat men man har ju ingen lokal
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Från juldagen så onanerar jag en gång. Varje dag efter ökar jag med ytterligare ett extra onaneringstillfälle- ända framtills jag slått rekord, alt. att jag blivit steril eller fått någon fraktur där nere...

Men för att vara seriös, så är skillnaden inte särskilt stor denna säsong. Har nämligen haft växellåderas i somras, så särskilt mycket åka har inte blivit av.

Annars hoppas jag på en massa snö, så man kan sladda med pansarvagnen, och kanske några dagar få sticka upp lite högre upp i landet och glida på några skidor. Annars är det väl mest att dega hemma. :)
 

0scar

Guest
Vadå säsongen är över...

Den har ju precis börjat!!!:tummenupp :tummenupp :tummenupp

*25 grader och äckelsvettigt i solen, awsome!!*:tungan
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Ja själv har man nästan byggt klart hojen, typ bara lacken kvar. så vet inte vad jag ska hitta på efter det.
Träningen ska jag börja med igen, och det ska köras stenhårt. Sedan har man träffat en riktig pingla så henne ska man gulla med mycket, hoppas man sköter sina kort rätt så hon inte flyr sin väg och blir kär i tomten.
 

Nicane

1.48.7 :)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
helt ok
Hoj
R1 -01 banhoj
Hoppas på en riktigt bister vinter så isen blir lagom tjock.
Ska göra ett försök att dubba Rettan :näsblod Och målet :gnissla är knäskrap... lovar att posta bilder om det blir av.
 

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
* Snickrar rutter till sommarens Europaresa
* Grovhånglar med Snuttan i badtunnan
* Renoverar badrum
* Smiter på charter till Egypten o kör quad i öknen i Mars...:)
 

Cruella

No pain, no fear
Gick med
25 Jun 2008
Ort
1köping
Hoj
GSXR 1000 L1 svart, GSXR 1000 K9 svart(sa upp sig), KTM 525sx -03(avhyst), GSXR 1000 K9 vit Pussel(skilsmässa), Honda CBR 900 RR -99, fireblade (såld)
Övertygar ungarna att jag tillhör hushållet efter sommarens frånvaro. Lagar hojjen. Försöker intala mig själv att det är ånte såååå låååångt kvar till det blir varmt igen:brinnerup
 

lady

Pratglad
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxern såld :(
Löp och köp ett gymkort..beach och depå 2009 kommer fortare än man tror :tummenupp
 
Nyheter
Ta med dig solen

Det är bara att inse. Oavse...

Vi är ute och plåtar hojbyggen

Under sensommaren och höste...

Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

Top