Vad göra i stockholm en fredag??

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Ska köra upp en massa ljusutrustning till cirkus i stockholm.
Åker torsdagkväll och lastar ur senast 09:00 fredag morgon.
Sen har jag resten av dagen för mig själv så jag tänkte jag tar med cykeln (DBS) :D .
Finns det nåt bra att roa sig med eller titta på i närheten av cirkus?
Som ni märker är jag totalt vilse vad det gäller stockholm, därav att vi åker på kvällen i stället för på morgonen, kan ta tid att hitta för mig :rodnar

Tips mottages tacksamt!
Ska hem igen på natten till lördag så några grisfester står jag över :tungan

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Rolig utställning i Kungsträdgården med massa konstiga vägskyltar, nån snubbe som har samlat i flera år och nu ställer ut dom.

Ta en dag på Grönan =)

Just de ja, kanske inte var nära cirkus. Har ingen koll i stockholm heller

Dominator-Rocks

Guest
Om du är dålig på å hitta stick å köp en GPS för en tusenlapp, lätt värt loss of a tusenlapp VS Roadrage :mad:

:nicka

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Bra ide att ta med cykeln!

Har du inte varit mycket i Sthlm tidigare så skulle jag nog rekommendera dig att bara cykla runt om vädret är bra. Djurgården (där Cirkus ligger) är finfint tex. Massor med intressanta små vägar/cykelvägar där. Du kan tom kika på vargarna gratis utanför hägnet på Skansens baksida. Glöm inte att besöka Beckholmen! Ganska hästigt ställe mitt i stan.

Från Djurgården kommer du via Djurgårdsbron. Kör vänster och följ Strandvägen mot city... När det delar sig så kommer du till Sergelstorg via Hamngatan (NK) om du kör vänster eller till Stureplan via Birger Jarlsgatan om du kör höger.. Tja.

Sen kan du ju kolla in Södermalm, eller rättare sagt promenaden som går runt hela ön. Kungsholmen runt är också ok, eller varför inte traska runt i Gamla Stans gränder tillsammans med alla östeuropeiska turister? (Går du bara en gata upp från Västerlånggatan så slipper du allt folk. SLottet ligger fö i G:a Stan också, men det är tyvärr inte mycket att se.

Skeppsholmen kan också vara trevlig att ta sig en titt på. Ligger många kul båtar därute.

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Tackar för alla tipsen! :tummenupp
GPS har jag i nallen, kanske kan vara bra så man hittar tillbaka :näsblod
Ligger det inte några museer däri kring med?
Kommer från djupaste värmlandsskogarna (kristinehamn :D ) och det är inte så ofta man är i stockholm.
Tänkte att cykel är nog bättre fordon att utforska lite med, än att vingla runt i stockholm i en stor lastbil med nytaget C-kort :D
Men ser ni en vilsen lastbil som det står Woodlite på så är det bara jag som yrat vilse.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Åk dit, lasta av och åk fort som fan därifrån. Det är inget ställe man vill stanna kvar på mer än nödvändigt, bara idioter som inte kan köra bil eller snacka ordentligt och så har de ingen god pizza där heller :mad:

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Åk dit, lasta av och åk fort som fan därifrån. Det är inget ställe man vill stanna kvar på mer än nödvändigt, bara idioter som inte kan köra bil eller snacka ordentligt och så har de ingen god pizza där heller :mad:

HAHA, det kommenterar jag när jag kommit hem igen :D

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Du har bla Skansen, Gröna Lund, Vasamuseet, Nordiska muséet, tekniska muséet, polismuseum, biologiska muséet inom gångavstånd från Circus.

:tummenupp
Då borde jag kunna sysselsätta mig en dag där då :D
Tackar för alla tipsen :tummenupp

tr3ge

Medlem
Gick med
10 Apr 2008
Hoj
Honda CBR 600 F-sport -01
du, klaga inte. Bor i västerås. Här är det donken som gäller när det är dåligt väder!

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
Supermotarrrrd
Du kan ju alltid gå till den lokala Audihandlaren och dregla över dieselfyror! ;D

Hoppas allting går bra imorron och kör försiktigt! Håll fingrarna borta från Iphonen och sådär.^__^

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Då är man hemma igen då.
Blev mindre tid till egna aktiviteter än jag trodde men jag hann med Nationalhistoriska museét och även Sjöfartsmuseét.
Hojade ner till kajen vid Wasamuseet och kollade lite, men sedan började det droppa lite från himlen och jag hade ingen väska till kameran så jag hojade tillbaka till "trucken" och lade mig.
Tackar igen för tipsen!
:tummenupp

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll