Vad göra med begagnade datordelar?

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hej Bullen!
Jag har en hel garderob full av diverse datordelar, allt från gamla P133 moderkort, processorer, minneskretsar, till relativt nya grafikkort av budgetmodell. Allt fungerar, så jag har lite svårt att bara kasta det, skulle vilja hitta nåt användningsområde för grejerna. Nån som har nån idé, eller behöver ett lass diverse datordelar? Inget av det betingar något större ekonomiskt värde.

Själv skulle jag nog satt in en annons på tradera.

Många av dem som handlar där har ingen koll överhuvudtaget. :näsblod

Edit:
Själv sålde jag en fyra år gammal 19-tums skärm där nyligen för närmare 700:- :D

Finns företag som bygger ihop fungerande datorer och skeppar till u-länder... de tar nog gärna emot sånt om du vill.

Har du någon krets DDR 184-pin PC2700-3200 (de där emellan funkar) På 1gig så köper jag gärna en sån mot kaffebröd.

Har en liten Mac Mini G4 som jag inte kan göra av med.Den har bara 1 minnesplats och stödjer max 1gig.

PM:a gärna i så fall.

Har du en hårddisk till en laptop över?

En sån där lite mindre 2.5" eller vad dom är, min dog för ett tag sedan.

Det dumma var att jag veckan innan städade ur min datorgarderob och körde till återvinningen :huvet

Jag ska bygga en garagedator av en av skrothögarna jag har, tänk så bra att slippa gå in för att googla en sprängskiss, kunna poppa spotify på järnet samt surfa sporthoj därute...

En kaffebryggare och en micro i hörnet så kan jag hyra ut huset också...

Jag ska bygga en garagedator av en av skrothögarna jag har, tänk så bra att slippa gå in för att googla en sprängskiss, kunna poppa spotify på järnet samt surfa sporthoj därute...

En kaffebryggare och en micro i hörnet så kan jag hyra ut huset också...

Samma här :D

Har typ allt klart, behöver bara en mus och tangentbord =)

Har du fiberlina så bygg ihop en dator eller 5 och gå med i en bra sitering så skickar folk automatist alla nya serier / filmer / porr / apps / spel så fort de finns att få tag på.
Så gjorde jag med mina gammla datordelar när jag hade fiber iaf.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick