Vad göra med denna bidragssnyltare?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
69.000kr i månaden. Våra skattepengar. Det är rätt risigt att någon plockar ut nästan 70.000 i månaden av våra skattepengar utan att göra ett dyft av det han är betald för att göra. Hans författarskap är knappast något som staten ska betala eftersom det i sin tur ger honom rätt goda inkomster.
http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_17013458.asp

http://www.polistidningen.org/Document/ViewDocument.aspx?portalAreaId=40&documentId=317

"Sven Åke Lindgren är professor vid sociologiska institutionen, Göteborgs Universitet, och hade Leif GW Persson som lärare under sin grundutbildning. Han säger att det har gått 15 år sedan Leif GW Persson senast deltog i det akademiska livet eller sågs vid konferenser."

Last edited:

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
För att få bort bidragssnyltare ska vi fortsätta att rösta på Alliansen.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Högskolorna runt om i landet har en väldigt stor andel personer av olika slag som sysslar med allt annat än dom är anställda till. Väldigt många har företag och ofta verksamheter som direkt konkurrerar med det dom är avlönade till att göra. Jag har sett personer som själva hyr in sin egen konsultfirma till jobb dom egentligen borde göra på sin arbetstid osv.

Men vad gäller Leif GW Persson så har vi ju alla sett att han sällan är nådig i sin offentliga kritik mot poliskåren så vi ska kan fundera på vem som har rätt i just det här fallet.

Man ska inte bita den hand som föder en! :)

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Giftig fingertoppskänsla för att rekrytera personal, den där Fredrik...

Edit;

Hmm, passar väl bättre i den andra tråden iofs...

Last edited:

Henken

Guest
Klart stackarn ska ha sina pengar! Ni ser väl själva hur smal & eländig han blivit, påminner lite om Ulf Larsson numera...

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Hellre ger jag pengar till GW än till Reinfeldt eller Persson. En av få vettiga personer i det offentliga utrymmet som jobbar för sig själv. Han är kung helt enkelt, och någon form av bidragssnyltare är det knappast tal om, han har ju mer uppdrag än så om jag förstår det rätt.
Han är dock inte pratglad av sig privat, jag hamnade bredvid honom på planet en gång men han var mest sur :D

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Hellre ger jag pengar till GW än till Reinfeldt eller Persson. En av få vettiga personer i det offentliga utrymmet som jobbar för sig själv. Han är kung helt enkelt, och någon form av bidragssnyltare är det knappast tal om, han har ju mer uppdrag än så om jag förstår det rätt.
Han är dock inte pratglad av sig privat, jag hamnade bredvid honom på planet en gång men han var mest sur :D

öhh................
Men om har uppdrag borde han väl få lön för dom och inte behöva snylta 69000kr/mån av oss :va :confused:

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
Det där är nog bara toppen av ett isberg :(

Jupp.

Skrev ett långt inlägg från börjar men sammanfattar det med: en del akademiker levererar väldigt väldigt väldigt lite forskning/undervisning med tanke på att dom är anställda på heltid.

Som vanligt i Sv så anslår vi mer pengar till saker och ting (utbildning i detta fallet) men glömmer ofta av att kontrollera vilket resultat det ger.

PalleR1

På 1000cc sen -96
Gick med
29 Apr 2007
Hoj
R1 -05
Har han lite att göra kan vi kanske få honom att lobba för våra frågor inom poliskåren.

Frågor som fri fart lördagar mellan kl 10.30-16.00 1:e maj t o m 1:e sept mm kanske han kan driva igenom.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...