Vad göra med en hoj som ej kan inreggas?

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Hejs


Nu behöver jag idéer!
I höstas gick jag & köpte mig en Honda CB400 Super Four -95
Import från japan som stått i garage i 7 år.

Jag har i vinter lagt ner en hel del tid & pengar på att få den fin.
Nu bråkar den förbannade Bilprovningen & Vägverket med mig, pga av att det Japanska reg. beviset saknas...

Så här står man med en superfin Cb400 i kanonskick....som rullat 1100 mil..& kan ej köra den på gata! :mad:

Vad är mina options?
Om jag tex köper en ram från en annan hoj, & flyttar över motor hjul etc, & gör ett hembygge...får man göra det?

Trist situation, men jag har ej fårr svar på mitt överklagande ännu...så det finns ju lite hopp.

Vad skulle ni göra? :confused:
 

Bifogat

  • 550829_1_mega.jpg
    550829_1_mega.jpg
    48.5 KB · Visningar: 142

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Du kan bli ett pittoreskt inslag i SP-klassen, muscle bike-style!
 

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Örebro
Hoj
två ben och inga hjul kvar
köpte du en hoj utan regbevis? jag tror det är ganska kört att regga in den där tyvärr!
 

Dark_Messenger

Guest
*Nån slags banhoj?
*Kör den på gata i alla fall?
*Reservdelshoj?
*Fixar till och bara har står till allmän beundran?
 

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Ort
På hojen
Hoj
HOJLÖS
Flera japanska importbilar kommer in utan papper och har man rätt kontakter går de att regga in för några lakan.
Ring runt till importfirmor och fråga om de kan regga in en motorcykel, har du tur så :) Har du otur så :(
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Jag ringde ju till Bilprovningen & frågade innan jag köpte den, dessutom är den ju införtullad & förregistrerad år 2000, den har reg nr...

Svensk byråkrati...
 

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Ort
På hojen
Hoj
HOJLÖS
Vet du va, du borde ju kunna beställa registreringsbeviset från ursprungslandet. Borde inte kosta någonting precis som i sverige. Det är ju bara ett papper !
 

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
Fixa en ram med papper från Tyskland, eller om du hittar en i Sverige.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
som hard_grit sa, ring japsarna och snacka med dem! hojen är väl ändå inte skrotad så varför skulle du inte kunna få tag i ett nytt regbevis?:va sen har jag för mig att man kan beställa tech-specs från fabriker och dylikt och regga in hela hojen som ny så att säga... det besiktningsmännen behöver veta är väl vad ram, gaflar och dylikt klarar och nåt bevis på detta har jag för mig att man ska kunna få från fabriken på nåt sätt... eller hur det nu var...
 

AndreasH

Onödig vikt
Gick med
9 Jul 2005
Ort
Norrland
Hoj
TL1000S
köp en liknande cbr.. en skrot hojj, ta skyltar och ramnummer, så besiktigar du så.
 
Last edited:
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457

Aprilia har presenterat nya...

Top