Vad göra på ett sjukhus?

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Ducati 748
Ligger nedbäddad på sjukhuset med ett blödande magsår. Blir kollad med blodtryck puls och hb varje timme.
Tackar Steve Jobs för mina i-enheter men det börjar vara tråkigt vid det här laget.
Det värsta av allt är att man inte får vare sig kaffe eller mat.

Nåväl vad mer kan man göra med dropp kopplat till sig?

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
Nåväl vad mer kan man göra med dropp kopplat till sig?

n573323170_1050990_8048_21887279_thumb.jpg

:banana

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Asså det blir inte så mycket roligare än så. Be nån polare komma förbi med en bok.

Riktiga helvetet börjar när batterierna tar slut i luren ;)

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Hoj
gsx 1100
sj har jag legat en natt på sjukan ,, låg granne med ngn som sprang o duscha 3 ggr i timmen

efter 5 duschen börja man ju undra om han sket ner sig varje gång
så jag fråga lite försiktigt hur det var med han ,,,, tydligen var han så uttorkad så han blev illamående o dusch var det enda som hjälpte , så på sjukhus ska man lida

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag låg i två veckor fastknytt med syrgasslangar och annat.

Jag tror jag kollade in alla sidor på internet, alla youtubeklipp, alla southparkavsnitt, allt på alla tv kanalers "play" tjänster samt en och annan piratnerladdning.

Det går inte att fylla 24 timmar om dygnet i sängen med så mycket meningsfullt tyvärr-

Jag funderade på att bygga en byggsats, men misstänker att läkarna skull invända mot limångorna.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
sj har jag legat en natt på sjukan ,, låg granne med ngn som sprang o duscha 3 ggr i timmen

efter 5 duschen börja man ju undra om han sket ner sig varje gång
så jag fråga lite försiktigt hur det var med han ,,,, tydligen var han så uttorkad så han blev illamående o dusch var det enda som hjälpte , så på sjukhus ska man lida

Jag vägrar att dela rum med någon, det gör mig psykiskt sjuk.

Jag inser att jag inte kan kräva eget rum på ett lassarett, men får jag inte det så stannar jag inte kvar.

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Hoj
gsx 1100
Jag vägrar att dela rum med någon, det gör mig psykiskt sjuk.

Jag inser att jag inte kan kräva eget rum på ett lassarett, men får jag inte det så stannar jag inte kvar.

det gick så jäkla fort ,, var där när man hade inflammation på hjärtsäcken ,, efter alla undersökningar förutom ultraljud
så fick jag inte gå hem :( det tråkiga var att klockaset var 16 ,00

så nästan ett dygn fick man stå ut med den duschande grannen , även han sprang runt med droppställningen

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
det gick så jäkla fort ,, var där när man hade inflammation på hjärtsäcken ,, efter alla undersökningar förutom ultraljud
så fick jag inte gå hem :( det tråkiga var att klockaset var 16 ,00

så nästan ett dygn fick man stå ut med den duschande grannen , även han sprang runt med droppställningen

Man kan (men man ska inte) skriva ut sig själv och gå hem.

Jag har gjort det vid ett par tillfällen då dom har velat hålla kvar mig för observation, den sista gången klarade jag att vara hemma två dagar innan det blev ambulans tillbaka och jag blev inlagd i två veckor...

Jag är inte sämre än att jag erkänner att doktorn hade rätt den gången, jag borde inte ha åkt hem.

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Hoj
gsx 1100
bättre o få skiten avklarat ,, även om det suger för stunden ,,

over and out från mugge klockaset ringer 05,30 då är man samhället till tjänst igen

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Ducati 748
Frågat efter droppet ovan men de har inte den modellen :(
Delar även rum med en tjomme som snarkar, eget rum står högt på listan om jag för önska.
Med det värsta är att jag inte får något att äta. Hoppas på mat efter morgonens gastroskopi.
Tydligen gjorde de flera försök med mig vaken kommer dock bara ihåg det första så imorgon är det i narkos så de får vara ifred med sin undersökning,

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Försök sova när de tar blodtryck puls och hb varje timme ska du se vad lätt det går.

De kräken har blockerat https så halva internet saknas

Jag hade med mig eget 3G internet, man fick visst inte det, men det var ingen som sa till...

På mig sprang dom också och tog prover, lyckligtvis kan jag sova över allt lindrigare än en blindtarmsoperation.

Jag sa åt dom att det inte var nödvändigt att väcka mig för provtagning, dom tyckte dock att det var oetiskt att sticka nålar i sovande människor.

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
Blodtryck & pulstagning går ju att sova genom, hb, sticker dom varje gång eller har dom ett ställe att tappa från?

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Ducati 748
De har en maskin som låter fan när de tar puls och blodtryck, oftast sticker de i mig för att ta hb.
Mest bara för att alla infarter har dropp. Somnar man till kan man ge sig fan på att man lägger sig på en slang så pumpdjäveln börjar pipa.

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Ducati 748
Nu börjar ju morgonen vara nära, och kaffesugen kan man vara för mindre.
Snart dags för gastroskopi

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Skönt att få narkos då. De säger att gastroskopi är nåt av det värsta man kan vara med om? Min mamma tyckte det var värre än att föda barn.

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
Du kan alltid göra som polaren gjorde..
Han satte på natt sköterskan .

Själv har man legat på sjukan i tre veckor i sträck . tror jag såg över 300 filmer under dom 3 veckorna jag låg där--

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år