När jag låg inne senast -02 fanns inget trådlöst 3G-bredband eller mobiler som man ens kunde spela något vettigt spel på. Tidningar och besök var det som lyste upp dagen och jag var ändå för trött och svag för att kunna ta mig ur sängen (inte ens svampbadet jag fick första dagen var upplyftande, så drogad som jag var). Så man pratade med sköterskorna och tittade ut genom fönstret - ganska skönt att ha långtråkigt ibland, man kan ligga och fundera och dagdrömma...
Andra veckan fick jag dela rum, med en kille som också kraschat med hoj. Lite roligare att ha någon att snacka med och han hade egen tv med sig, så då såg man ju det som fanns på de marksända kanalerna. Fick låna en dator med modem (till telejacket) och kunde kortvarigt tjöta lite på forum (Yahoo och reggade mig först gången på Sh).
Saker att se fram emot: Äta, speciellt desserterna. Nattsköterskan som ger dig spruta i magen för att du inte ska få blodpropp. Att få vända på sig.
Det var faktiskt värre att komma hem till lägenheten och vara helt ensam. Kompisarna som då ställde upp och släpade med en på evenemang var räddningen.