Vad göra på ett sjukhus?

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Ducati 748
Skönt att få narkos då. De säger att gastroskopi är nåt av det värsta man kan vara med om? Min mamma tyckte det var värre än att föda barn.

De gjorde två försök igår utan att lyckas så nu blir det sovandes. Har dock bara minnen från det första.
Och ja det är inget vidare.

Motivationen är det inga fel på då de har lovat att jag får äta efter detta

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
Försök att bli löjligt snabb på Rubiks kub.
Alltid kul att flasha med ;)

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
När jag låg inne senast -02 fanns inget trådlöst 3G-bredband eller mobiler som man ens kunde spela något vettigt spel på. Tidningar och besök var det som lyste upp dagen och jag var ändå för trött och svag för att kunna ta mig ur sängen (inte ens svampbadet jag fick första dagen var upplyftande, så drogad som jag var). Så man pratade med sköterskorna och tittade ut genom fönstret - ganska skönt att ha långtråkigt ibland, man kan ligga och fundera och dagdrömma... :)

Andra veckan fick jag dela rum, med en kille som också kraschat med hoj. Lite roligare att ha någon att snacka med och han hade egen tv med sig, så då såg man ju det som fanns på de marksända kanalerna. Fick låna en dator med modem (till telejacket) och kunde kortvarigt tjöta lite på forum (Yahoo och reggade mig först gången på Sh).

Saker att se fram emot: Äta, speciellt desserterna. Nattsköterskan som ger dig spruta i magen för att du inte ska få blodpropp. Att få vända på sig.

Det var faktiskt värre att komma hem till lägenheten och vara helt ensam. Kompisarna som då ställde upp och släpade med en på evenemang var räddningen. :tummenupp

MaudF

Liten, grön o elak!
Gick med
4 Jul 2009
Hoj
Kawasaki er-6f ABS -08, ZX6-RR -05, Ninja 650 2019
De gjorde två försök igår utan att lyckas så nu blir det sovandes. Har dock bara minnen från det första.
Och ja det är inget vidare.

Motivationen är det inga fel på då de har lovat att jag får äta efter detta

Har gjort gastroskopi och lyckades inte svimma men vilka kräkreflexer man har trots svalgbedövning :zpy Inget jag vill göra om i brådrasket :D

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Har gjort gastroskopi och lyckades inte svimma men vilka kräkreflexer man har trots svalgbedövning :zpy Inget jag vill göra om i brådrasket :D

Såå illa är det inte. Jag lärde mig att gastroskopera mig själv när jag hade tråkigt på kirurgen i Kiruna....

För övrigt är sköterskorna den bästa underhållningen på sjukhus

Last edited:

MaudF

Liten, grön o elak!
Gick med
4 Jul 2009
Hoj
Kawasaki er-6f ABS -08, ZX6-RR -05, Ninja 650 2019
Såå illa är det inte. Jag lärde mig att gastroskopera mig själv när jag hade tråkigt på kirurgen i Kiruna....

För övrigt är sköterskorna den bästa underhållningen på sjukhus

Av någon anledning vill jag inte veta vad du har för andra böjelser :rolleyes: :D

Linusp3

Ride me like you stole me!
Gick med
22 Aug 2005
Hoj
Honda XRV 750
Du kan alltid göra som polaren gjorde..
Han satte på natt sköterskan

Aahahahhaha... SÄKERT! :död
Vilken sjuksköterska med vettet i behåll skulle vilja ligga med en av sina patienter och riskera jobb och rykte på kuppen?

Men vem vet, det kanske var en nattsköterska han träffade en sen natt på krogen? :tuttar

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
+1. Har gjort 3 stycken och det räcker nu. Första två gångerna var det lite narkos, men nu senast sprejade jag bara svaljet lite - fy vad otrevligt... :(

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Teknikens under.
Minsta sysslolöshet, så diskuteras det smartfån.
Hela sjukhuset är fullt av folk.
Passa på att prata med någon du inte skulle ha pratat med annars.
Antingen får man en vän eller en fiende.
Båda är underhållande.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Teknikens under.
Minsta sysslolöshet, så diskuteras det smartfån.
Hela sjukhuset är fullt av folk.
Passa på att prata med någon du inte skulle ha pratat med annars.
Antingen får man en vän eller en fiende.
Båda är underhållande.

Erfarenheter?

Jag spenderade en del tid på akutmottagningar och andra mindre roliga delar av akkis när jag var lite yngre. Min rastlösa och (då) orädda natur försökte mer än gärna med sånt för att få tiden att gå mellan ronderna. Men min erfarenhet är att 93% av alla på sjukhus är 84-åringar som olikt filmens värld inte alls vill berätta fascinerande historier om andra världskriget och deras liv till sjöss på 40-talet, utan bara gnälla om hur synd det är om dem. Hur sjuka de är och hur pensionen aldrig räcker.

Bitter? Ja, numer :(

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Ducati 748
Erfarenheter?

Jag spenderade en del tid på akutmottagningar och andra mindre roliga delar av akkis när jag var lite yngre. Min rastlösa och (då) orädda natur försökte mer än gärna med sånt för att få tiden att gå mellan ronderna. Men min erfarenhet är att 93% av alla på sjukhus är 84-åringar som olikt filmens värld inte alls vill berätta fascinerande historier om andra världskriget och deras liv till sjöss på 40-talet, utan bara gnälla om hur synd det är om dem. Hur sjuka de är och hur pensionen aldrig räcker.

Ligger mycket i detta, dessutom är det ingen barnlek att flytta sig mer än fem meter i taget. Hb är över hundra nu efter lite blod igår och gastroskopin är klar. Det har slutat blöda och jag får iaf dricka nu

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Ducati 748
När jag låg inne senast -02 fanns inget trådlöst 3G-bredband eller mobiler som man ens kunde spela något vettigt spel på. Tidningar och besök var det som lyste upp dagen och jag var ändå för trött och svag för att kunna ta mig ur sängen (inte ens svampbadet jag fick första dagen var upplyftande, så drogad som jag var). Så man pratade med sköterskorna och tittade ut genom fönstret - ganska skönt att ha långtråkigt ibland, man kan ligga och fundera och dagdrömma... :)

Andra veckan fick jag dela rum, med en kille som också kraschat med hoj. Lite roligare att ha någon att snacka med och han hade egen tv med sig, så då såg man ju det som fanns på de marksända kanalerna. Fick låna en dator med modem (till telejacket) och kunde kortvarigt tjöta lite på forum (Yahoo och reggade mig först gången på Sh).

Saker att se fram emot: Äta, speciellt desserterna. Nattsköterskan som ger dig spruta i magen för att du inte ska få blodpropp. Att få vända på sig.

Det var faktiskt värre att komma hem till lägenheten och vara helt ensam. Kompisarna som då ställde upp och släpade med en på evenemang var räddningen. :tummenupp

93 låg jagen månad efter mc olycka, kung på 8bit nes efter det.

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
- Koppla ditt EKG till MP3:n....
- Ersätt dig själv med kuddar under täcket, knyt ihop några lakan & släng ut genom fönstret...

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Kolla på lite ämnesrelaterade filmer kanske? Typ Långt ner i halsen och liknande.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Erfarenheter?

Opererat handen flera gånger med månadslånga rehabperioder på sjukhus.
Två diskbråck.
Ett tiotal fallolyckor med olika liggtid (par dagar till veckor).
Lite mc och bilolyckor.
Knep: Inled samtal med människor med stora händer.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Opererat handen flera gånger med månadslånga rehabperioder på sjukhus.
Två diskbråck.
Ett tiotal fallolyckor med olika liggtid (par dagar till veckor).
Lite mc och bilolyckor.
Knep: Inled samtal med människor med stora händer.

Stora händer? :D

Big hands, big....

Jag syftade inte så mkt på din journalhistorik, utan mer dina erfarenheter av kul folk på sjukan. ;) Har du nån skön anekdot jag kan fördriva en stund med istället för mina sjukt tråkiga regressionsanalyser :( :huvet (Tentaplugg)

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj
Exc300+Superduke
Skönt att få narkos då. De säger att gastroskopi är nåt av det värsta man kan vara med om? Min mamma tyckte det var värre än att föda barn.

Det säger dom om lumbalpunktion/prov på ryggmärgsvätskan också, men det var ju inte värre än ett blodprov

Kolla på lite ämnesrelaterade filmer kanske? Typ Långt ner i halsen och liknande.

Du ÄR busig :tuttar

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom