Vad göra på ett sjukhus?

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Stora händer? :D

Big hands, big....

Jag syftade inte så mkt på din journalhistorik, utan mer dina erfarenheter av kul folk på sjukan. ;) Har du nån skön anekdot jag kan fördriva en stund med istället för mina sjukt tråkiga regressionsanalyser :( :huvet (Tentaplugg)

Det gäller att hitta personer med erfarenhet.
Folk som jobbat hårt har ofta stora händer.
När man börjar prata jobb så halkar det fort in på anekdoter.
Anekdoter från en gjutare, slaktare, bonde, byggnadsarbetare eller (guldgruva) sjöman är bättre än de från en reklammakare, receptionist eller kamrer.
Alla människor har en historia att berätta.
Det gäller bara att få igång dem.
Prova att fråga en tråkig gammal gubbe vad det jävligaste han varit med om var.
Sedan byter man historier med varandra.
Ibland smyger det sig in korn av sanning också..

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Ducati 748
Jag är inte så stöddig för närvarande, fem meter eller så är max aktionsradie innan jag är helt färdig.
Fisk med ris till middag var inte så dumt.
Tydligen är det ett ganska rejält sår i magen vad jag förstår, undrar hur länge man blir liggandes och därefter sjukskriven?

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
xjr1300
Jag är inte så stöddig för närvarande, fem meter eller så är max aktionsradie innan jag är helt färdig.
Tydligen är det ett ganska rejält sår i magen vad jag förstår, undrar hur länge man blir liggandes och därefter sjukskriven?
En kollega höll på att stryka med och var hemma i ca. tre månader, nu verkar ditt inte vara riktigt lika illa, men räkna med att det kan ta tid.

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Ducati 748
Tre månader, usch några påsar blod fick jag och det var inte det minsta såret de sett vad jag kan förstå. Hoppas på att det kan gå fortare än tre månader iaf för min del.

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Ducati 748
Väntar på rond och hoppas få gå hem, man kan ju röra på sig igen men jag har satans ont i min bröstrygg då de har kassa sängar.

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
xjr1300
Hoppas på att det kan gå fortare än tre månader iaf för min del.
Det är antagligen beroende på vad du har för jobb också, har du ett fysiskt jobb tar det längre tid, mag-regionen är liksom lite central när det kommer till fysiska ansträngningar, ingen blir lycklig av att slita upp ett operationssår bara för att visa sig duktig ;)

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.

Vad är det för op du genomgått?

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Tre månader, usch några påsar blod fick jag och det var inte det minsta såret de sett vad jag kan förstå. Hoppas på att det kan gå fortare än tre månader iaf för min del.

Hur märker man att man har ett blödande magsår?

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Ducati 748
Vad är det för op du genomgått?

Ingen op förutom gastroskopin, däremot hittade ett rejält magsår där inne. Nexium och penicillin är det jag har fått. Såret satt högt upp mot matstrupen vad jag kan förstå.

Man kräks blod...

Nja, man kan få ut det i form av svart lös avföring likaså kan jag berätta.

Kände inget annat av det förrens det var ett faktum dessvärre.

Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Ingen op förutom gastroskopin, däremot hittade ett rejält magsår där inne. Nexium och penicillin är det jag har fått. Såret satt högt upp mot matstrupen vad jag kan förstå.

Nja, man kan få ut det i form av svart lös avföring likaså kan jag berätta.

Aha...

Då får du Nexium+Amoxcillin+Klaritromycin (två olika antibiotika).

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag kräktes inte heller blod när jag torskade på mitt magsår, men jag hade nog ett ganka lindrigt ett, för det var inte många dagar det märktes på avföringen heller.

Dessutom var jag ju ung och odödlig då, 18 år och ackordsarbete, dvs för att ha råd att festa hårt så jobbade man ännu hårdare och allt gjordes i 180...

Bara att slå av 20% på tempot på allt man gjorde samt medicinering räckte för mig, men jag tror att jag var borta 2 eller 3 månader från jobbet, sedan bytte jag arbete.

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Ducati 748
Dessutom har jag tydligen någon barnbacill i näsan som penicillinet skulle bita på så jag blir helt kry. Bara ta de lugnt och skruva ned tempot samt ta bort Orudis ur dieten som jag hart haft för gamla skador. Men vad den ska ersättas med är oklart än så länge.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Dessutom har jag tydligen någon barnbacill i näsan som penicillinet skulle bita på så jag blir helt kry. Bara ta de lugnt och skruva ned tempot samt ta bort Orudis ur dieten som jag hart haft för gamla skador. Men vad den ska ersättas med är oklart än så länge.

Alla NSAID typ Orudis, Voltaren, Diklofenak, Eeze osv skall du undvika även vanlig Ipren. Paracetamol typ Panodil, Pamol, Alvedon fungerar utmärkt och är du ung och utan riskfaktorer för hjärt/kärl sjukdom kan man överväga Coxibier typ Arcoxia, Celebra etc.

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Ducati 748
Alla NSAID typ Orudis, Voltaren, Diklofenak, Eeze osv skall du undvika även vanlig Ipren. Paracetamol typ Panodil, Pamol, Alvedon fungerar utmärkt och är du ung och utan riskfaktorer för hjärt/kärl sjukdom kan man överväga Coxibier typ Arcoxia, Celebra etc.

39 år ung och frisk för övrigt.
Kan du förklara träningsvärken i hela kroppen oxå så är jag dig evigt tacksam. Skiten med värken är att den är muskulär och nerv betingad av vad jag kan förstå.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år