Vad göra på ett sjukhus?

Ismannen

Vila i frid min vän
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
Ktm 400 exc
Tillbringade lördagskvällen på akuten med magsmärtor & blodig avföring + att dom hörde blåsljud från hjärtat. Så till veckan blir det in på gastroskopi och ultraljud. Så det lär väl bli en o annan sjukhusvistelse för mig med.

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Ducati 748
Tillbringade lördagskvällen på akuten med magsmärtor & blodig avföring + att dom hörde blåsljud från hjärtat. Så till veckan blir det in på gastroskopi och ultraljud. Så det lär väl bli en o annan sjukhusvistelse för mig med.

Då hoppas jag på att det är bättre för dig än vad det var för mig, jag blev inlagd direkt och fick blod osv.

Ismannen

Vila i frid min vän
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
Ktm 400 exc
Värdena såg hyggliga ut så ja fick åka hem.. men de misstänker att det är chrons istället för magsår, så får väl se va utredningen visar.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Otur. Bra att du har nått att göra iallafall. När jag låg på sjukhussängen i 15 timmar och väntade på operation, på grund av nattens snöfall, fick jag regelbundet i mig diverse smärtstillande preparat vilket gjorde att jag märkte inte av långtråkigheten så värst mycket.

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Ducati 748
Det blev ju inte mycket roligare med tre dygns fasta i sängen.
Mat är allt man tänker på i det läget.

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Laptop + Skyrim + Headset, sen så kan du ligga där och kötta nån vecka

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Ducati 748
Värdena såg hyggliga ut så ja fick åka hem.. men de misstänker att det är chrons istället för magsår, så får väl se va utredningen visar.

Hmm, kan man inte sån "tur" att man åker på en koloskopi i ditt läge?
Skönt att vara hemma igen för övrigt, även om en viss oro finns kvar.

grillchirre

Bryt mönstret...
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
SV1000S -06

Du med!
Vet inte hur pass känt det är på jobbet om mitt akutbesök?
Jag åkte in 3:00 onsdagen den 16:e. Kl 17:00 samma dag rullades jag mot operation för blindtarm.
Men jag blev inte så mycket bättre, fick spänd o svullen mage efteråt och magsmärtorna bestod, dock en snällare variant än de innan operation. Låg på sjukhuset i 10 dagar för att genomgå alla möjliga tester, varav just ett var koloskopi, vilket var det värsta jag varit med om. Smärtan var olidlig o satt i några timmar efteråt :(
Har fortfarande inte fått något vettigt svar på vad som är fel. Ett tarmvirus är vad de gissar på. Yay.

Kom hem i fredags, käkar antibiotika nu men känner mig fortfarande som en påse skit. Svullen o spänd.
Har återbesök 6:e december, får då veta om de hittade något från koloskopin.

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Ducati 748
Känns lite som jag ändå kom lindrigt undan när man läser terrorizers inlägg.
Mitt elände är iaf konkret och på väg att bli lagat.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

grillchirre

Bryt mönstret...
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
SV1000S -06
Jag fann inte mycket underhållning på sjukan förresten. Första 7 dagarna låg jag i ett rum för två personer, så då hade vi egen TV. Men visas det nå kul på dumburken då?
Jag sov mest, försökte i alla fall, för att försöka slippa smärtan och tristessen. Hade nog gått under om jag inte hade en smartphone.

Sköterskorna var ingen hit kan jag lova. Hade de inte irriterande röster eller dialekter, så hade de dålig attityd. OK, överdriver, men det var i alla fall 3-5st utav kanske 12 som var jobbiga.

Sista tre dagarna spenderade jag i ett rum för fyra personer. Ingen TV. Enbart folk som fuckin' snarka och pratade i sömnen.

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Ducati 748
Tillbaks till läkaren idag och har fortfarande lågt HB 113 för att vara exakt.
Sjukskriven ytterligare 14 dgr. Undrar när man blir som folk igen?
Dessutom har jag tappa 4 kilo i vikt, ner till 61kg :huvet

grillchirre

Bryt mönstret...
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
SV1000S -06
Fick 14 nya dgr jag med igår. Drygt. På den positiva sidan har man äntligen haft chansen att tv-spela i kapp lite. Klarade nyss ut Arkham City och beställde God of War III idag :banana

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Ducati 748
I måndags var jag åter i arbete, så det tog sin tid kan man säga.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år