Vad göra runt vättern?

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Efter att ha skaffat mig lite fjortispoäng genom att besöka Arvikafestivalen med yngre systern (Depeche Mode var bra för övrigt) är det nu dags för manlighetspoäng med pappa. Planen är att packa motorcyklarna och bege sig till området runt Vättern och sprätta grus/köra kurviga vägar, käka onyttig mat, skippa att duscha, svära över kvinnor och allt annat som hör en manlighetsvecka till....

Följande aktiviteter är inplanerade:
Fabriksmuseet i Husqvarna
Motala Motormuseum
Radiostationen Grimeton (ja den ligger i Varberg men det får vara värt en avstickare)

Några andra förslag på aktiviteter? Behöver inte vara motor-relaterat men hembygdsgårdar, knypplade dukar och glasblåsning är inte riktigt vad jag tänkt mig.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Käka polkagrisar i Gränna tills ni får magknip.

Åka över till Visingsö och känna er som forntida regenter.

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
Suzuki RMZ 450
En trip till Vadstena för att avnjuta en god bit mat på kvällen. Underbart där en fin sommar dag, ta med badbyxorna.

Åk en sväng till Omberg och kolla runt där.

Varamon badet, typ 1 km lång sandstrand, inget jag gillar speciellt mycket då det känns som Mallorca där, men det finns mindre ställen runt omkring där som är riktigt fina.

Beroende på när du är där omrking kan du ju kolla upp om det är något event på Mantorp park ca 30min från Motala. Eller på Sviestad, ca 45min från Motala.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Vadstena ska helst vara onsdagkvällar då det är motorträffar då, blandning klassiskt-modernt bil-mc, brukar vara några hundra fordon varje onsdag.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Dra till Hjo, rekommenderar faster elins cafe, massor med glassorter, en glassrestaurang skulle man nästan kunna kalla det. "frestelsen i stadsparken rekommenderas också.

http://www.vastsverige.com/templates/portal____16801.aspx

Käka polkagrisar i Gränna tills ni får magknip.

Åka över till Visingsö och känna er som forntida regenter.

Sedan åker man vidare med "trafik" till hjo:tummenupp

Hjo sik måste man köpa med sig, om man gillar det.:)

Last edited:

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Som motorrelaterat borde detta funka
http://http://www.torparacing.com/

Sen tycker jag att en mctur runt omberg är verkligen att rekommendera!

Sväng in vid alvastra klosterruin o kör den enkelriktade rutten mellan berget o vattnet till borghamn! mycket vackert.:tummenupp

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Pansarhysteriskt museum i trakten runt Skara? snubbar som inte gillar stora maskiner får fortsätta klippa gräsmattan hemma...

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Statusuppdatering: är i motala och har influensasymptom. Idag har vi besökt huskys fabriksmuseum och något ställe på slätten där jag fick testa att dra igång en tändkula. Dessutom noteras att braehus är åtkomligt per mc....
Vart är da shit att käka i motala?

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Statusuppdatering: är i motala och har influensasymptom. Idag har vi besökt huskys fabriksmuseum och något ställe på slätten där jag fick testa att dra igång en tändkula. Dessutom noteras att braehus är åtkomligt per mc....
Vart är da shit att käka i motala?
Åk till Sviestad så hinner ni spana på rr-träningen som pågår till kl 20.00. Kan inget om Motala men varför inte bita ihop och käka vid Bergs slussar vid Linköping istället. Skilsmässodiket har sin charm och speciellt i berg.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Åk till Sviestad så hinner ni spana på rr-träningen som pågår till kl 20.00. Kan inget om Motala men varför inte bita ihop och käka vid Bergs slussar vid Linköping istället. Skilsmässodiket har sin charm och speciellt i berg.

Jag skall åka på rr träningen om någon vecka så det får vänta. Dessutom åskar det och hällregnar...

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...