Vad ge bort för förlåt-pressent?

Gabor

Guest
duckie skrev:
Jag är kvinna och saknar således per definition logik.

Läst dina inlägg, en del är väl vettigt, men mycket så typiskt kvinnor ....
Bekräftelse i form av dyra presenter....
Ha, DET ÄR ATT SÄLJA SIG.... DYYYRT.

Om den man älskar och den som älskar en tillbaks inte tar personlig uppskattning och /eller bekräftelse på allvar, då är man inte något annat än en billig eller dyr .....köpt kvinna.

träffat många tjejer, dee flesta ganska vettiga, men en del har bara varit så jävla själviska uch egenupptagna så det finns inte ord.

Dom blir åxå singlar efter ett tag och får sedan nöja sig med en som använder dom till lösa förbindelser......

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
tassen skrev:
Läst dina inlägg, en del är väl vettigt, men mycket så typiskt kvinnor ....
Bekräftelse i form av dyra presenter....

Mm, men du skulle ha läst ursprungsfrågan också då så skulle du ha fattat att detta inte handlar om bekräftelse.

Saken är den att jag hävdar att lite bling-bling är bättre än att dammsuga huset om man gjort nåt dumt och behöver smöra lite för tanten.

Ben Pool

Kärring
Gick med
8 Apr 2003
Hoj
Min TRX gick sönder
duckie skrev:
Saken är den att jag hävdar att lite bling-bling är bättre än att dammsuga huset om man gjort nåt dumt och behöver smöra lite för tanten.

Jag vill hävda att du har åt helvete fel, men å andra sidan så är jag inte säker på att jag då har rätt :huvet

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Ben Pool skrev:
Jag vill hävda att du har åt helvete fel, men å andra sidan så är jag inte säker på att jag då har rätt :huvet

Saken är ju ganska enkel. Pojkar som vi vill inte ha flickor som Duckie och Duckie vill inte ha pojkar som oss. Så får det väl vara???

.....fast hon naturligtvis har jättefel!

Gabor

Guest
duckie skrev:
Mm, men du skulle ha läst ursprungsfrågan också då så skulle du ha fattat att detta inte handlar om bekräftelse.

Jo, jag läste hela. o jag tror du bara tog ut just min mening om bekräftelse.

Å inte om att kanske ge henne något mer personligt än att bara köpa något dyrt....ursäkta om jag var otydlig... :tummenupp

klart, frågan är vad han gjort, kanske det är mer intressant....

Ben Pool

Kärring
Gick med
8 Apr 2003
Hoj
Min TRX gick sönder
eftersom jag är tämligen övertygad om att Duckie har totalt fel (utom i sitt påstående om att kvinnor saknar logik) så genomför jag just nu en undersökning bland mina kvinnliga bekanta :)

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
duckie skrev:
...Saken är den att jag hävdar att lite bling-bling är bättre än att dammsuga huset om man gjort nåt dumt och behöver smöra lite för tanten.

OM jag får lägga mig i diskussionen med mina erfarenheter lite så har ni rätt allihopa. Tittar vi på landsbygdsflickan så uppskattar hon just små saker som otippade städ/disk/matlagningar o lite blommor. Medan stadstösen är mera åt glitter o glamour hållet.

Jag skulle vilja hävda att kvinnor är lite som en krukväxt. Dvs skämmer man bort dem med en massa vatten (läs: smycken) så kommer de kräva detta kontinuerligt och i mängder...annars vissnar och dör (läs: tröttnar) de. Är det däremot så att man inte skämmer bort dem med en massa vatten (läs: krims-krams) utan typ när man kommer ihåg det...så uppskattas dessa små gester destå mera. (Det ser man ju tydligt...har de inte fått vatten på länge plantorna så ser man riktigt hur de rätar på sig. Samma sak med kvinnor...har de inte fått någon överraskning på länge så blir de destå gladare när den väl kommer :tummenupp ) Därmed kan den teorin anses vara bevisad.

Så åter till ursprungsfrågan. Tänk efter i vilken situation du har försatt dig i. Vad har du gett henne innan...du bör så gått det går...bräcka alla tidigare gåvor/överraskningar. Det är mitt tips!

//KaliZ

Last edited:

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Ben Pool skrev:
eftersom jag är tämligen övertygad om att Duckie har totalt fel (utom i sitt påstående om att kvinnor saknar logik) så genomför jag just nu en undersökning bland mina kvinnliga bekanta :)

Tanken kan te sig skrämmande att dina dambekanta plötsligt ska få representera Den Svenska Kvinnan i din högst vetenskapliga och sakliga undersökning.

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
KaliZ skrev:
OM jag får lägga mig i diskussionen med mina erfarenheter lite så har ni rätt allihopa. Tittar vi på landsbygdsflickan så uppskattar hon just små saker som otippade städ/disk/matlagningar o lite blommor. Medan stadstösen är mera åt glitter o glamour hållet.

Du är diskvalificerad på grund av att dina erfarenheter inte stämmer.
Jag är en landsbygdsflicka.

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Jag förstår inte riktigt det här längre, när vi pratade om matlagning så trodde jag att det var nåt i stil med följande scenario, nu vet jag ju att det redan löst sig med skit idet nu ska jag spåna lite. Här följer matlagningsscenariot.

Om man nu ska be om ursäkt med mat så menar jag att man ska göra en stor grej av det, för antagligen så delar man på hushållssysslor hemma, det gör iaf jag och damen. En ursäktsmiddag ska därför vara nåt speciellt, således så kan man t.ex leta upp det smaskigaste receptet man hittar och svarva ihop det, duka skitnajjsigt med blommor levande ljus och myspysmusik mm se till och ha gott vin hemma, gör en smaskig efterätt oxå. Kan med fördel kombineras andra romantiska saker också, t.ex upptappat skumbad i ett med blommor/levande ljus överfyllt badrum när hon kommer från jobbet och är trött och slut innan maten då alltså.

Är jag torsk med det resonemanget :7peta Duckie?? :hihi att göra något romatiskt alltså....

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Det är rätt enkelt.

Är man i förhållandet för prylarna och pengarna är det såklart diamanter som partnern (affärspartnern?) skall bidra med för att gjuta olja på vågorna efter ett magplask.

Är det däremot uppskattning, omtanke och någon som bryr sig om en man söker så är det just att visa sin uppskattning, omtanke och att han/hon bryr sig som partnern skall göra för att bereda vägen för försoning.

Different strokes for different folks.

Jag vet då vilken sorts förhållanden jag är intresserad av. Prylar är bara prylar, hur trevligt, roligt och bekvämt det än kan vara att äga dem.

Coola Ola

Guest
Ben Pool skrev:

Självklart kommer dina dambekanta att ljuga då de inte vill avslöja sig som de pengakåta stycken de faktiskt är. Alla tjejer går igång på att bli bortskämda och få massa lyxiga prylar om det görs på rätt sätt. Vissa tröttnar dock fortare på ett prylbaserat förhållande än andra.

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
An3Azz skrev:
Jag förstår inte riktigt det här längre, när vi pratade om matlagning så trodde jag att det var nåt i stil med följande scenario, nu vet jag ju att det redan löst sig med skit idet nu ska jag spåna lite. Här följer matlagningsscenariot.

Om man nu ska be om ursäkt med mat så menar jag att man ska göra en stor grej av det, för antagligen så delar man på hushållssysslor hemma, det gör iaf jag och damen. En ursäktsmiddag ska därför vara nåt speciellt, således så kan man t.ex leta upp det smaskigaste receptet man hittar och svarva ihop det, duka skitnajjsigt med blommor levande ljus och myspysmusik mm se till och ha gott vin hemma, gör en smaskig efterätt oxå. Kan med fördel kombineras andra romantiska saker också, t.ex upptappat skumbad i ett med blommor/levande ljus överfyllt badrum när hon kommer från jobbet och är trött och slut innan maten då alltså.

Är jag torsk med det resonemanget :7peta Duckie?? :hihi att göra något romatiskt alltså....

Jaa...och tänk om man hittade på ett par lena pärlörhängen bland bubblorna också... :kär:kär

IronMike

Guest
duckie skrev:

Jag har lite borstade opaler liggandes hemma :tuttar

:kiss

MaddeU-a

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
Yamaha RD125 -81 och Yamaha XV 1000 TR1 -83
En långtur på hojen kanske? Du betalar givetvis bensinen ;) *fantasilös*

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...