Som sagt.
Positivt att fler i alla fall kommer att ha möjligheten att värma mat i händelse av elavbrott.
Hoppas att köken hittar ut i naturen också.
https://www.hd.se/2020-11-17/livet-med-corona-kan-speglas-i-arets-julklapp
Jag har kvar snuskburken sedan lumpen, senaste höststormen blev jag utan el, så jag plockade fram den och värmde en burk ärtsoppa och kokade kaffe på lite under en dl rödsprit.
Jag drog igång en brasa i kaminen, tände lite värmeljus och slog igång en batteriradio.
Sedan läste jag folks panik meddelanden på facebook.
Någon hade skitit toastolen full och frun hade strax innan spolat bort den sista cisternen vatten för att hon hade kissat. (enbart pumpat vatten)
Någon annan hade ringt runt för att hitta vilka snabbmatsställen som fortfarande hade el.
Men det mest fantastiska var att så många hade panik över att mobilens batteri höll på att ta slut, och ändå använde mobilen till att skriva just det på facebook...
Folk har ingen beredskap, och ingen som helst fantasi om hur man löser ett problem.
Snubben som hade åkt och köpt snabbmat laddade inte telefonen i bilen, eller tog med sig laddaren och laddade på snabbmatsstället utan satt och hulkade över att hans sista digitala snuttefilt höll på att dö....
Någon annan (han som hade skitit toastolen full) gnällde över att ingenting fungerade, dom kunde inte laga mat, det var kallt och dom behövde ladda mobilerna, då har dom för fan en husbuss som kostar en miljon ute på gården...