Vad gjorde ni i lumpen

Lone Sleeper 86

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
kawa gpx750r... atm
Hej apropå inget alls började jag undra vad för uppgifter de som gjort lumpen har haft, undrade varförslags militär bakgrund det finns hos sporthojsåkare.
Själv var/är jag truptransportsbåtsförare/ATUkustjägare. Påminner litet om Sveriges stridsbåtsförare

PS. för guds skull sätt inte ut nåt hämligstämplat, det här skall inte vara nån spionsida ifall nån får för sig nåt sånt. (ja det ger möjlighet för en och annan"jag skulle kunna berätta, men då skulle jag vara tvungen att döda dig", sådär så var det sagt) DS.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
..ett år hit eller dit vad gört väl det?!

Komp.stabsgruppchef för ett gäng kabeltattare på ING3 i Boden 97-98

Last edited:

TurboBuser

NR Racing
Gick med
11 Jun 2006
Hoj
Buse-07 Fullvuxen med 313 rwhp!
Skyddsvakt 10mån på Fältjägarregementet I5 Östersund
Skulle vart närskydd på A4 Östersund men dom la ner det.

xfader

xf vs asfalt: 0 - 3
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
Slutkört!
Amfibiesoldat/stridsbåtmek KA1/AMF1 Waxholm. Bytte namn medans jag låg inne, och sen flyttade dom ju hela härket till Berga :näsblod

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Båtchef på bl.a. Strb90 H/E och sen jobbade jag vidare ett tag som instruktör/ambulansbåtschef.
Saknar det :)

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
GB ING3 i Boden 96-97, 2 kompaniet, 2 pluton, 2 grupp.

Do I know you...?

Det är tungt att bli gammal å senil. Jag låg inne året efter. 97-98. Mitt försök att räkna på fingrarna bakåt för att veta vad jag gjort, vilket år gick fel.....:gnissla

marst060

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
Honda ANF 125
Doggydriver Bassäk F21.

Körde en skräckinjagande 29 kilos monsterschäfer vid namn Kickan.

Saknar henne.

DmS

En ständig ombörjare
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
VN800 & GPZ900R
85-86 Ambulansförare/RÄTO (brandman) på AF2 Helikopterflygbataljon på Malmslätt, utanför Linköping.

Med stöd av försvarsmaktens outsägliga vishet och logiskt tänkande blev jag sen krigsplacerad som... Traktorförare... :va
(det gick att ändra när jag förklarade att jag med tanke på den utbildning dom tillhandahållit nog snabbare skulle demolera eget läger med hjullastaren än vad lede fi skulle klara)

/Danne

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
ja det vore najs... :(
00-01
Grupp.C bevakning på K1 stockholm. Förlagt på I1 och Almnäs (när det fortfarande fanns)

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
pansarspaning, gruppc i strängnäs men tjänsten fanns inte när jag kom dit. då blev det granatkastare men pjäserna räckte inte till för det va för många pansarspanare på granatkastarkompaniet. då blev jag signalist och fick lära mig allt om nintendo och indie-pop. efter nån månad blev jag istället stabplats 3 chef och reste tält i några månader. slutövningen fick jag göra med en spaningsgrupp från nåt ställe i södra sverige, det va kul. jag muckade i alla fall som signalist men har ingen aning om hur man sköter en radio. heja sverige!

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
Momek, HMS BELOS. Låg inne 98, När vi låg till kaj var det antingen på Berga Örlogsbas vilket var helt ok. Resten vid Muskö vilket inte var lika kul.
Lumpen i sig var rätt kul (läs vuxendagis), absolut inget jag vill ha ogjort. Bra gäng och inte så strikt. Alldeles för bra mat, gick upp 11 kg det året. :gnissla

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Radiogruppchef, S3 Boden 97-98. Satt på en fjälltopp och tutade morse och pratade radio i 10 månader samt sköt lösplugg i skogen på imaginära ryssar. Kalaskul! :banana

Dominator-Rocks

Guest
Gjorde inte lumpen...

Men jag rymde från mönstringsomdrådet och drog en krogrunda :yoparty :yoparty

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras