Vad gjorde ni när Prinsessan fick sin Prins..?

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
.....och boxer Roberts ständiga fulflin. /perris

AHA....en till som ser likheten med Boxer-Robert. Vem fan är Daniel!!?? :va :rolleyes:

Skulle inte någon kunna förbarma sig över honom och åtminstone byta brillor på karln. Eller ändra frissan lite. Det är nästan löjligt hur lik han är.

Och för att återknyta till trådämnet, så var jag ute i trädgården och rensade ogräs.

Däremot manglas det ju ut reprisbilder i parti och minut, så jag har inte undgått "spektaklet"....förvisso ett historikt sådant...men än dock. Och visst är våran prinsessa tjusig...inte tal om annat.

//M

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
. Jag tror kungahuset ger mer än det tar. Svårt att sätta ett direkt värde på det dock.

Jag tyckte mig höra någon varumärkesexpert / marknadsförare som sa att kungahuset ger Sverige ca 20kr i intäkter för varje skattekrona så det är en rätt bra affär. Bröllopet gav nog ännu bättre utväxling.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
AHA....en till som ser likheten med Boxer-Robert. Vem fan är Daniel!!?? :va :rolleyes:

Bild_8_1216742l.jpg

drm4rtin

med lem
Gick med
9 Mar 2010
Hoj
2007, Suzuki DL1000, 2002, Yamaha FZS600.
Sorry. Jag ber GuW om ursäkt också. Jag har svårt att se när jag blir spydig, jag ska försöka bättra mig, även om det är svårt att lära gammal hund sitta.

Nu ska jag hålla försöka hålla styr på tangenterna...

Inga. Jag tillhör inte heller målgruppen som torde vara barnfamiljer och äldre.
Däremot har jag turistat och besökt några världsarv, och det är nog ett resultat av att jag läser intressanta resereportage som gör mig nyfiken.

Tror att du får lättare att förstå logiken med marknadsföringsinsatsen om du släpper Jamen-jag-bryr-mig-ju-inte-perspektivet.

Jamen jag bryr mig ju inte om vägar eller kommunikationer i Västerbotten, varför ska vi då slösa pengar på det? Förstår du nu? Varken du eller jag behöver vara nyttjare eller intressenter för att det ska vara en bra investering.

Jag betvivlar inte att det kan finnas ett mervärde med bröllopet, du verkar ha grund för dina påståenden. Men det som är värt att notera är att alla oberoende nyhetsbyråer beslutade att inte rapportera eller nämna bröllopet överhuvudtaget. Det var m.a.o. bara rapporter från journalister från dom "egna leden" som rapporterade därifrån. Då kan man ju fundera över nyhetsvärdet om det... Kanske var det motiverat iaf? Jag vet inte.

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Men det som är värt att notera är att alla oberoende nyhetsbyråer beslutade att inte rapportera eller nämna bröllopet överhuvudtaget. Det var m.a.o. bara rapporter från journalister från dom "egna leden" som rapporterade därifrån. Då kan man ju fundera över nyhetsvärdet om det... Kanske var det motiverat iaf? Jag vet inte.

Men det beror ju på att SVT skulle vara griniga och försöka hävda sig. Sen när de stora nyhetsbyråerna gav SVT och bröllopet fingret så letar SVT febrilt efter en anledning att hävda det inte är deras fel att byråerna bad dem dra åt h-e

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Men det som är värt att notera är att alla oberoende nyhetsbyråer beslutade att inte rapportera eller nämna bröllopet överhuvudtaget.

Ja, men det beror ju på en rent kommersiell konflikt med SVT som gällde rättighetsfrågor för det videomaterial som SVT sålt i samband med bröllopet.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Ja, men faktum kvarstår oavsett anledning.

Nu kan jag inte uttala mig om andra länder men jag var i Skottland i helgen och där rapporterade BBC om bröllopet både inför bröllopet på fredagskvällen och på söndagsmorgonen när jag såg nyheterna . Dessutom såg vi minst en tidning som hade bröllopet på tidningens framsida.

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Jag betvivlar inte att det kan finnas ett mervärde med bröllopet, du verkar ha grund för dina påståenden. Men det som är värt att notera är att alla oberoende nyhetsbyråer beslutade att inte rapportera eller nämna bröllopet överhuvudtaget. Det var m.a.o. bara rapporter från journalister från dom "egna leden" som rapporterade därifrån. Då kan man ju fundera över nyhetsvärdet om det... Kanske var det motiverat iaf? Jag vet inte.

Jo, det är ju problemet med PR, man kan inte styra över det.

Svårt att veta exakt vad som hände med SVT och nyhetsbyråerna, men på håll så kan man ju undra hur i hela friden det kan vara möjligt att sitta på rättigheterna till Sveriges största evenemang och inte ha vattentäta avtal påskrivna dagen innan evenemanget?? De intäkterna blir svåra att hämta upp för SVT.

Merovingian

Guest
Skulle inte någon kunna förbarma sig över honom och åtminstone byta brillor på karln. Eller ändra frissan lite. Det är nästan löjligt hur lik han är.

Kvinna, Westling föddes nog lite tidigare än Boxer-Robert. Om någon ska byta glasögon och frisyr så är det den senare.

Perris

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Honda plastraket a´la nittiotal!

Och för att återknyta till trådämnet, så var jag ute i trädgården och rensade ogräs.

Däremot manglas det ju ut reprisbilder i parti och minut, så jag har inte undgått "spektaklet"....förvisso ett historikt sådant...men än dock. Och visst är våran prinsessa tjusig...inte tal om annat.

//M
Just glasögonen blir jag tokig på! Jag vägarar ha en sådan prins som ser ut som en kulturtant som rymt från nåt keramikvernissagé på österlen runt 2003.

Kunde inte nån sån där plyschbeklädd riddare i blågul pyamas sprungit dit och klämt dit ett par linser, eller iaf något aningens mer diskret. Det vore en stolt gärning för fosterlandet att berätta för barnbarnen om.

/perris

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Jag tyckte mig höra någon varumärkesexpert / marknadsförare som sa att kungahuset ger Sverige ca 20kr i intäkter för varje skattekrona så det är en rätt bra affär. Bröllopet gav nog ännu bättre utväxling.

Så bra avkastning är svårt att få på annat håll. Vi borde ha betydligt många fler kungahus och tjäna massor.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag repade punk i en trång, svettig lokal inför midsommar.

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Kommer inte ihåg va jag gjorde, men det var antagligen nått av modest intresse för den breda skaran!

Merovingian

Guest
När Boxer-Robert "föddes" så sprang Westling runt i knullrufs, trucker-keps och jeans.

Westling har å andra sidan haft bättre saker för sig än att titta på TV, så han har sannolikt ingen aning om vem Boxer-Robert är. Hade jag kunnat önska retroaktivt så hade jag önskat att jag slutade titta på TV långt tidigare än 2006. Då hade jag kanske gängat Madeleine idag, vem vet.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring