Vad hände? För varm? ..

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Igår mitt i rusningstrafik så blev hojen varmare än den nånsin varit i min ägo förut.. stackarn fick vifta med fläkten hela tiden för att få lite luft :)

Nu till problemet.. efter ~10 minuter och 100 meter körda så svara hon inte riktigt på gas..
Det blev så att den blöddra till som om soppan avdunsta innan den kom ner i cyllarna och sen när ja gasa till lite till så hon ville varva iväg så var det inga problem.

ALltså: Vid gas(från tomgång) så blöddra hon till och varvtalet skönk för att sedan sticka iväg som normalt. Inget jag upplevt förut, bara när hon var riktigt varm.

Vad var det som hände?

PS: Varför körde jag inte emellan bilarna? Skjuts! First timer.
 

Toffe10

Presidetn No Limit Cruisers
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Åland
Hoj
-04 Husaberg 650FE SM-Utrustad
den kanske dränks när du drar på så mycket från tomgång??.. :va
 

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Landskrona
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97
Jag vet ju inte ifall du har förgasare eller ej, men med förgasare så riskerar man ånglås då förgasaren/förgasarna blir så varma att bensinen närmar sig kokning, detta undviks genom att värmeisolera förgasarna från motorn.
 

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
zilog skrev:
Jag vet ju inte ifall du har förgasare eller ej, men med förgasare så riskerar man ånglås då förgasaren/förgasarna blir så varma att bensinen närmar sig kokning, detta undviks genom att värmeisolera förgasarna från motorn.

Jo, förgasare är det allt.
Om detta nu skulle vara kruxet, har du någon sida med bilder om hur man går till väga?
 

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Landskrona
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97
Muggen skrev:
Jo, förgasare är det allt.
Om detta nu skulle vara kruxet, har du någon sida med bilder om hur man går till väga?

Nix, detta är bara en möjlig felorsak jag pekade på. Du kan ju alltid testa att pressa mellan ett tjockt lager av värmeisolering mellan bryggan och blocket, insugsgummina av gummi borde förhindra att värme går den vägen.
 

stormis

Nonchalant, agressiv och Folkilsk
Gick med
9 Jan 2006
Ort
tokholm
Hoj
Miss April
Muggen skrev:
Igår mitt i rusningstrafik så blev hojen varmare än den nånsin varit i min ägo förut.. stackarn fick vifta med fläkten hela tiden för att få lite luft :)

ALltså: Vid gas(från tomgång) så blöddra hon till och varvtalet skönk för att sedan sticka iväg som normalt. Inget jag upplevt förut, bara när hon var riktigt varm.
låter som om hon inte får tillräckligt med soppa, vad jag förstår så kan det bli överhettat om man inte får in tillräcklig mängd i syllarna. bensinångan kyler liksom lite innan tändstiftet tänder den..

har en äldre hoj(dnepr) som brukade lida av samma sak men den var det bara att vrida upp soppan lite på'n o sen gick den fint..
 

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
stormis skrev:
låter som om hon inte får tillräckligt med soppa, vad jag förstår så kan det bli överhettat om man inte får in tillräcklig mängd i syllarna. bensinångan kyler liksom lite innan tändstiftet tänder den..

har en äldre hoj(dnepr) som brukade lida av samma sak men den var det bara att vrida upp soppan lite på'n o sen gick den fint..

Är detta något dem fixar vid bänkning av bågen?
Skall bänkas o justeras efter kn filter & helsystem :)
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Muggen skrev:
Är detta något dem fixar vid bänkning av bågen?
Skall bänkas o justeras efter kn filter & helsystem :)

ja passa på då ...jag håller med föregåenda talare, det låter osökt som ett fuggeproblem. Hade samma problem med min gsxr 1100 i somras (och den går garanterat varmare än din): gick kanon tills den blev varm, då blöddrade den och vägrade varva över 5000 varv. Där var bränsleblandningen helt fel + igensatta munstycken.
 

stormis

Nonchalant, agressiv och Folkilsk
Gick med
9 Jan 2006
Ort
tokholm
Hoj
Miss April
Muggen skrev:
Är detta något dem fixar vid bänkning av bågen?
Skall bänkas o justeras efter kn filter & helsystem :)
bra fråga.. innan du lämnar in får du nog fråga dom det..
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top