Vad hände på Skogskyrkogården idag?

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Goose skrev:
Det verkar som Du inte har någon som helst koll på hur försäkringar fungerar.

Tur att trafikförsäkring är lag.Hoppas det löser sig snabbt OCH att killen som orsakade detta lär sig en läxa.

Goose

www.adobe.com
Gick med
28 Feb 2005
Hoj
Tillbaka i Kawwastallet-->ZXR750
twinner skrev:
Tur att trafikförsäkring är lag.Hoppas det löser sig snabbt OCH att killen som orsakade detta lär sig en läxa.

Yep,,,stäng tråden nu

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Goose skrev:
Det verkar som Du inte har någon som helst koll på hur försäkringar fungerar.

Jodå, jag har ganska bra koll, jag hoppas verkligen att båda var TRAFIK försäkrade, men att ingen av dom var HEL försäkrade.

Bolla lite med tanken att bara den påkörda cykeln hade HEL försäkring, den påkörande givetvis TRAFIK, killen som har HEL tycker synd om killen som har TRAFIK och vill göra honom en tjänst...

Givetvis hoppas jag att den påkörda cykeln repareras till sitt forna skick, utan att ägaren behöver lägga ut ett öre eller drabbas av bonusförlust, för det är ju så det är TÄNKT att fungera.

Steinmeister

Har ingen hoj för hoj e gääj!
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
R6-06 till salu edition
Trafikförsäkringen på den skenande hojen täcker la skadorna på de andra 2, lr? Tror ja läste de hos IF iaf e tom ganska säker :va

Trafikförsäkring
Enligt lag måste alla motorfordon i Sverige vara trafikförsäkrade.
Försäkringen ger ersättning vid personskador på förare, passagerare och utomstående. Den ersätter även skador som du orsakar på annans egendom. Däremot betalas ingen ersättning för skador på din egen motorcykel. Inte heller ersätts egendom som du transporterar på motorcykeln.

Från Folksam.se

Kommer fan inte i håg om någon undra över detta längre? :confused:

Last edited:

Scrub

Guest
GuW skrev:
jag hoppas verkligen att båda var TRAFIK försäkrade, men att ingen av dom var HEL försäkrade.

Bolla lite med tanken att bara den påkörda cykeln hade HEL försäkring, den påkörande givetvis TRAFIK, killen som har HEL tycker synd om killen som har TRAFIK och vill göra honom en tjänst...

Hur i helvete får du den ekvationen att gå ihop?

bara undrar, inte anklagar

IronMike

Guest
GuW skrev:
Jodå, jag har ganska bra koll, jag hoppas verkligen att båda var TRAFIK försäkrade, men att ingen av dom var HEL försäkrade.
Du ska va glad där uppe, mkt av vår deg går upp till er i norrland.. :tomten

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Peter80 skrev:
Hur i helvete får du den ekvationen att gå ihop?

bara undrar, inte anklagar

Det har hänt förr att den med bättre försäkring har tagit på sig ansvaret för olyckan mot kontant ersättning av bonusförlust/självrisk från den vållande.
(om den vållande bara har trafik och totalskrotar sin hoj skulle det vara lönande även om killen med hel kräver en rejäl ersättning)

Inte för att jag TROR så illa om någon här givetvis, för här försäkrar vi alla våra hojar på oss själva, och tar aldrig ut något vi inte har rätt till på försäkringar....

(EDIT) Bara för att klargöra, jag helförsäkrar min motorcykel OCH rostiga bil från 88, jag har aldrig haft något att vinna på ett försäkringsfusk

Lasker

Member Of PotatoesMc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF-R1
Tråkig incident men den va inte oväntad, skönt att höra att det bara va materiella skador.
Man ska nog ge fan i att stunta och greja i närheten av folksamlingar om man inte är väldigt säker på vad man håller på med.
Och på skogskyrkogården finns det inget utrymme för misstag.
Det är klart obehagligt att exempelvis slanga förbi folkmassan... är ju en massa bilar och hojar som kör in och ut hela tiden samt en massa folk som springer kors o tvärs.
Nepp jag har bojkottat att köra på skogis och tyresö det är helt enkelt för riskfyllt för min smak.

Vad har allt detta babbel om försäkringar att göra med vad som hände på skogskyrkogården ikväll :huvet här finns det utrymme att diskutera dylika frågor http://www.sporthoj.com/forum/forumdisplay.php?f=22

Last edited:

Goose

www.adobe.com
Gick med
28 Feb 2005
Hoj
GuW skrev:

Givetvis hoppas jag att den påkörda cykeln repareras till sitt forna skick, utan att ägaren behöver lägga ut ett öre eller drabbas av bonusförlust, för det är ju så det är TÄNKT att fungera.

Vill inte ens tänka på hur Ni sköter försäkringstvister hos Er, dvs där Du bor.

Min hoj är halvförsäkrad,(du kunde ha frågat detta innan Du insinuerade någonting annat, Idiot)

Lägga in inlägg, som spekulerar(Bolla lite med tanken....etc) utan att kolla upp fakta,,Nä, Ursäkta mig allihopa men jag måste bara kalla denna idiot för IDIOT igen.

Men för att lugna Dig (Guw), Du kanske jobbar på ett försäkringsbolag, så ska jag se till att reparationen av min hoj blir betald av något försäkringsbolag.

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Goose skrev:
En R6 förare föll av hojen, när han skulle stunta :huvet Sen så fortsatte hojen av sig själv i 60 meter för att sen krascha in i MIN hoj, som sen träffade en annan.

2 minuter innan kraschen hade vi snackat om hur vingligt han körde och att snart händer det en olycka, men vem i helvetet skulle tro att han skulle träffa MIN hoj.

Som tur var det inga personskador, bara plast och metall som behöver fixas,,,,men va fan, få en Suzuki våldtagen av en Yamaha R6,,,,,,,,,

Goose, lessen att hora !! Hoppas att det fixas snart. Murphys lag....ston :3freak

Goose

www.adobe.com
Gick med
28 Feb 2005
Hoj
Nursey skrev:
Goose, lessen att hora !! Hoppas att det fixas snart. Murphys lag....ston :3freak
Tack Nursey, Hoppas att Du fick nytta av länkarna jag skickade till Dig!

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
:corn Ännu en tråd med pajkastning.

Trist att skit hände på Skogis.
Precis som Lasker skrev är det inte något jättebra ställe att stunta på och det är nog tyvärr bara en tidsfråga innan det händer igen.

Smalt, mycket nyfiket folk, mopeder, bilar, cyklar som far in och ut hela tiden och på den smala vägen skall det uuuuvvviiiiilas och annat.

Trist att din Bandit blev torpederad, jag hade nog blivit rätt arg tror jag :mad:

euromange

Veckans smak är....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RD350 avstannat projekt och VFR400R för söndagsturerna
Det är väl inget att bråka om, kollektivet betalar :3freak :3freak

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...