Vad Händer i Helgen ?

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
sv650 skrev:
Å jag fick inte prova SV1000! :( (jag bad Affe om att få ta hans plats i kön men det fick jag inte...)

Mycket trevlig hoj att köra :tummenupp
Den är ett bra allternativ om R1:an blir för dyr :gråta
 

Mav

Fattigast...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha FZR 1000
Det var ju j-vligt tråkigt att det var 25+ för att få provköra. När man såg vilka sopor som körde iväg så kan man starkt ifrågasätta gränsen. Många av "Gubbarna" som fick hojkort verkar ju helt klart överskatta sin egen förmåga. Kan man knappt komma iväg med en cykel kanske man ska tänka mer än en gång innan man provkör!

ORÄTTVIST ÄR DET!!! :finger
 

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Märsön
Hoj
929
Affe_R1 skrev:
Mycket trevlig hoj att köra :tummenupp
Den är ett bra allternativ om R1:an blir för dyr :gråta

Sa du inte idag att du skulle byta in Rettan mot en ZZR 1200?
Du såg ju iaf nöjd ut.....
 

Bifogat

  • 011.jpg
    011.jpg
    91.6 KB · Visningar: 111

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Penguin skrev:
Sa du inte idag att du skulle byta in Rettan mot en ZZR 1200?
Du såg ju iaf nöjd ut.....

Den flakmoppen skulle jag aldrig i h-lvete köpa:zpy :fakta
 

Mav

Fattigast...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha FZR 1000
sv650 skrev:
Jag har full förståelse för din irritation! ...
Obs! Jag kommer att neka till ovanstående påstående om någon skulle försöka ställa mig inför rätta! :fakta Egentligen körde jag max 70 km/h... :rolleyes:

Tycker eg. inte att det är så konstigt. Nånstans måste man ju dra gränsen och jag vet flera under 25 jag inte skulle vilja se på en mc som har Mc kort (men ingen hoj). Jag VET dock att jag skulle köra lugnt med hojarna eftersom jag inte har råd med självrisken och det skulle bli pinsamt som satan att klota med en lånad hoj. Dock kan jag inte begära särskild prövning av mig som individ så jag accepterar beslutet utan att bli upprörd. Klart det var synd men jag överlever.

Anledningen var att dom har en speciell försäkring på hojarna när det är såna här evenemang. Försäkringen tillåter inte att man är under 25 och provkör. Därremot var jag välkommen nån annan dag för att provköra för när det inte är evenemang täcker försäkringen oss ynglingar också.
//Mav :hej
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
sv650 skrev:

Det som Sulas säkert tar som orsak är att äldre personer "tänker" mer på riskerna etc. Och iofs ligger det nog en del i det. Faktiskt! Speciellt om har barn så tänker man nog hellre ett steg längre (oftare iallafall). Men att dra alla över en kam är fel! Är man 18 år så är man lika ansvarig för sina handlingar som en som är 43 (dvs jag). Men jag var uppe i närmare 200 blås idag med vissa av provkörningshojarna. Och hur moget är det? Egentligen?

Jäklar vad gammal du är!! Då förstår jag varför du kör ansvarsfullt och inte översteg 200... :D

Det ligger nog en del i mognad med ålder, men det har mest med impulskontroll att göra - tokiga saker hittar man på oavsett hur gammal man är. Bara att åka omkring och njuta av att det låter mycket och göra stoppies framför gymnasieflickor, tja vad ska man säga...
 

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Penguin skrev:
Det syns på de första bilderna att du var där i god tid idag! Helt folktomt! :D

Jajamensan, idag såg jag till att vara tidigt ute. :tummenupp

Var där ca 10 minuter över 10. Trodde de skulle starta då... men det var visst vid 11 som de slog upp dörrarna :rolleyes: :rodnar

Fick fika och snacka lite skit med de från Sulas ett tag och blev sedan först ut med att köra Z1000 :crash
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Jag är så sanslöst irriterad över att ha missat detta gyllene tillfälle att bevisa för mig själv att det är värt pengarna och byta upp sig. Arrgghhh!!!.
Nån som vet om det blir något mer tillfälle eller om någon av de andra firmorna har liknande tillställningar?
Ja ja, ni såg ut att ha haft kul, får väll glädja mig åt er istället :rolleyes:
 

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
M:et skrev:
Jag är så sanslöst irriterad över att ha missat detta gyllene tillfälle att bevisa för mig själv att det är värt pengarna och byta upp sig. Arrgghhh!!!.
Nån som vet om det blir något mer tillfälle eller om någon av de andra firmorna har liknande tillställningar?
Ja ja, ni såg ut att ha haft kul, får väll glädja mig åt er istället :rolleyes:

Nästa helg är det provkörningshelg med Custom och Offroadhojar vid Sulas :crash ;)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top