Vad händer i Jönköping ?

wiper6

Din dröm är min vardag
Gick med
13 Sep 2004
Hoj
RGV 250 & 2 Gula minis
Frågan kanske har varit uppe innan men då har jag missat det.
Finns det ingen plats där man kan köra mini i alla dess former i eller runt stan. Har bara hört ryktes vägen att både wroom och axamo inte vill ha några minis där. Är det bara rykten eller har ingen på ett ordentligt och riktigt sätt frågat dem.
Jag ställer gärna upp och kontrollerar om så är fallet. Vore bra och veta om intresset finns eller om det bara är jag som är avundsjuk på racehouse och andra ställen. Om man ska göra det seriöst måste intresset finnas för att bli ett gäng som vill köra.
Hör av er.....

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Intresset för mini ERF som det kallades va ju skapligt bra här i jönköping, det va på sådär lagom oseriös nivå, enbart på skoj!

Tror många, inklusive mig, tycker det känns lite för "allvarligt" och seriöst med körningar på bestämda tider i nån gocarthall, själv tycker jag det känns mer naturligt o få ihop ett gäng, slänga ut lite koner på nån parkering o rejsa runt, bara för att det är kul, utan att det behöver blir nått allvar i det hela...

wiper6

Din dröm är min vardag
Gick med
13 Sep 2004
Hoj
RGV 250 & 2 Gula minis
Vem har sagt att det ska vara seriöst och allvarligt.. Har också egna koner och varit med och kört men visst tycker jag det vore kul att köra på en riktig bana..
Jaja vi får ses och göra upp på parkeringarna i stället.. Bästa asfalten bakom coop a6..

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Hur går det med 250 projektet, skicka gärna lite bilder på hur det går med putset!. :)

wiper6

Din dröm är min vardag
Gick med
13 Sep 2004
Hoj
RGV 250 & 2 Gula minis
Hittade Borås Minimoto som verkar vara kanon så det får bli att åka en bit och raca av sig...

wiper6

Din dröm är min vardag
Gick med
13 Sep 2004
Hoj
RGV 250 & 2 Gula minis
Hej..
Varit i kontakt med Boråsminimoto och det verkar vara kanon där. Ska ta deras förar utbildning där den 26 mars sedan blir det deras serie med under sommaren. Om det finns någon från jkpg som också vill raca kolla in deras sida www.borasminimoto.se. Så kanske man kan samåka någon gång. Hör av er i sådana fall..

The_Wanderer

Numera fast i offroad träsket...
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
KTM EXC 500 -12
Det kommer anordnas en del mini ERF i jönköping...
kan ja lova!

så martin du har skaffat en minimoto... å en CR250... hmmm den råkar inte va röd/vit och har stått i mitt grarage :brinnerup

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
wiper6 skrev:
2006676 låter ju kanon.....
Idag va jag och zpeppy och körde på voice, skitkul! :yoparty
Blev lite väl mycket mekande bara...

Va gött det va o knäskrapa, specielt när bakhjulet släpper men man stödjer på knät och kör vidare :hihi

Någon som är på och köra lite miniERF nu i veckan kanske...?

wiper6

Din dröm är min vardag
Gick med
13 Sep 2004
Hoj
RGV 250 & 2 Gula minis
Kommer nog att köra imorgon tisdag om vädret tillåter.. Runt halv sex på voice...

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Får tacka för dagens roliga körning, va kul att du kom wiper6! Alltid roligare när man är fler :tummenupp

Alltid kul att höra att man kör bra, även om det själv känns som jag mest vinglar runt och tappar fästet hela tiden :hihi Kom dock på att jag lutar mig lite för mycket på knät i kurvorna, gick bättre när man höll upp det lite... Fast det är ju rätt ballt när det sladdar lite :yoparty :hihi

Köra nån dag nu igen?

Wiper6, lägg till mig på MSN: martin.hem1@telia.com
Eller, ja, alla som vill ut och köra minimoto kan ju lägga till mig!

EDIT:
Här kommer lite bilder från dagens körning! Tagna av mästerfotografen zpeppy!

Bifogat

• IMG_2986 (Medium).jpg
    IMG_2986 (Medium).jpg
    75.4 KB · Visningar: 66
  • IMG_2994 (Medium).jpg
    IMG_2994 (Medium).jpg
    68.9 KB · Visningar: 57
  • IMG_3025 (Medium).jpg
    IMG_3025 (Medium).jpg
    71.9 KB · Visningar: 64
  • IMG_3028 (Medium).jpg
    IMG_3028 (Medium).jpg
    58.3 KB · Visningar: 61
  • IMG_3041 (Medium).jpg
    IMG_3041 (Medium).jpg
    65.4 KB · Visningar: 63
  • IMG_3043 (Medium).jpg
    IMG_3043 (Medium).jpg
    64.4 KB · Visningar: 65
Last edited:

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
wiper6 skrev:
1910265 Frågan kanske har varit uppe innan men då har jag missat det.
Finns det ingen plats där man kan köra mini i alla dess former i eller runt stan. Har bara hört ryktes vägen att både wroom och axamo inte vill ha några minis där. Är det bara rykten eller har ingen på ett ordentligt och riktigt sätt frågat dem.
Jag ställer gärna upp och kontrollerar om så är fallet. Vore bra och veta om intresset finns eller om det bara är jag som är avundsjuk på racehouse och andra ställen. Om man ska göra det seriöst måste intresset finnas för att bli ett gäng som vill köra.
Hör av er.....

Axamo är enbart till för gocart, den är inte godkänd för varken motard eller minimoto, dvs. de får vara där. Vet säkert då min far är ordförande i Jönköpings Karting Club. Hur det är på Torsvik/Wroom vet jag inte men jag skulle tippa på att det är likadant där.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Va bara tvungen att göra mig en ny bakgrundsbild....Vad tycks?

När jag ändå va i farten passade jag på att göra en till wiper med, så:
Wiper!! Dags att byta bakgrundsbild!

Bilderna tagna av zpeppy somsagt, synd att vi missade att ta några kort på han bara!
EDIT: Fixade en liten miss på wipers bild...

Bifogat

• bakgrundsbild.jpg
    bakgrundsbild.jpg
    121 KB · Visningar: 62
  • wiper6.jpg
    wiper6.jpg
    91.4 KB · Visningar: 60
Last edited:

6008pro

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2005
Hoj
aprilia rs
Emmi skrev:
2060021 Axamo är enbart till för gocart, den är inte godkänd för varken motard eller minimoto, dvs. de får vara där. Vet säkert då min far är ordförande i Jönköpings Karting Club. Hur det är på Torsvik/Wroom vet jag inte men jag skulle tippa på att det är likadant där.
Du kan väl höra med din far om det är möjligt att Svemo kan få godkänna banan. Det skulle vara kul att få köra även på den banan. Jag har släkt i Skillingaryd och skulle gärna ta med minin nästa gång jag är i trakten.

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Tror inte det är möjligt, det är gocartträningar tre kvällar i veckan + tävlingar på helgerna + uthyrning. De som bor runt vill inte ha mer ljud.

6008pro

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2005
Hoj
aprilia rs
Emmi skrev:
2060785 Tror inte det är möjligt, det är gocartträningar tre kvällar i veckan + tävlingar på helgerna + uthyrning. De som bor runt vill inte ha mer ljud.

Frågar man inte så får man inget svar.
Jag har hört att det fungerar jättebra i både Borås och Skövde med att låta Minimoto också få träna vid på deras banor. Det har tydligen blivit ett kraftigt ökat medlemsskap i dom klubbarna med folk som vill köra Minimoto, jag har svårt att se att inte JKC skulle vara intresserade av motsvarande. Nu är jag själv redan med i en klubb där jag bor. Jag tänker mest på mina kusiner i Skillingaryd. De och deras kompisar vill också kunna köra på ett mer organiserat och lagligt sätt. Dom tycker att det är för långt till Borås eller Skövde.

Ten-0

[Enter cool message here]
Gick med
12 Dec 2005
Hoj
Ny till våren
6008pro skrev:
2063794 Frågar man inte så får man inget svar.
Jag har hört att det fungerar jättebra i både Borås och Skövde med att låta Minimoto också få träna vid på deras banor. Det har tydligen blivit ett kraftigt ökat medlemsskap i dom klubbarna med folk som vill köra Minimoto, jag har svårt att se att inte JKC skulle vara intresserade av motsvarande. Nu är jag själv redan med i en klubb där jag bor. Jag tänker mest på mina kusiner i Skillingaryd. De och deras kompisar vill också kunna köra på ett mer organiserat och lagligt sätt. Dom tycker att det är för långt till Borås eller Skövde.

I Gislaved får dom köra minimoto. :tummenupp Iofs en 3 mil för dom, men betydligt närmare än Borås.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring