Bamse
Bollsports-VM på is???!
Någon som har erfarenhet eller vet varför offroadförsäkringarna kostar som de gör?
Kan förstå att en Husaberg kan kosta lite med sitt vikt/hk förhållande.
Men en XR600?
JohanFÖK eller någon annan som brottats med offroadhojarna innan, hur kommer detta sig?
Tog ett exempel från forumet. Det är något som är konstigt här, för enligt uträkning av vikt/hk ligger en XR600 i premieklass 5 om de effekt och vikt uppgifterna jag fick stämmer.
Tog ett exempel från ett tidigare inlägg av Oxipdyius.
Bilsport o MC närmar sig "normal" prissättning.
"Modell Honda XR 600 1997 zon 3
Trygg-Hansa
Hel: 10 372:-
Halv: 6323:-
SalusAnsvar
Hel: 31 659:-
Halv: 14 000:-
Bilsport & MC
Hel: 4856:-
Halv: 3383:-
Folksam
Hel: 60 000:-
Halv: * "
Undrar var brytpunkten går innan värdet på motorcyklen påverkar premien. En Guldvinge är tydligen inte tillräckligt dyr, för en dylik tingest kostar ca 1500 hel/hel.
Kan förstå att en Husaberg kan kosta lite med sitt vikt/hk förhållande.
Men en XR600?
JohanFÖK eller någon annan som brottats med offroadhojarna innan, hur kommer detta sig?
Tog ett exempel från forumet. Det är något som är konstigt här, för enligt uträkning av vikt/hk ligger en XR600 i premieklass 5 om de effekt och vikt uppgifterna jag fick stämmer.
Tog ett exempel från ett tidigare inlägg av Oxipdyius.
Bilsport o MC närmar sig "normal" prissättning.
"Modell Honda XR 600 1997 zon 3
Trygg-Hansa
Hel: 10 372:-
Halv: 6323:-
SalusAnsvar
Hel: 31 659:-
Halv: 14 000:-
Bilsport & MC
Hel: 4856:-
Halv: 3383:-
Folksam
Hel: 60 000:-
Halv: * "
Undrar var brytpunkten går innan värdet på motorcyklen påverkar premien. En Guldvinge är tydligen inte tillräckligt dyr, för en dylik tingest kostar ca 1500 hel/hel.