MC Doktorn
Guest
Tror som sagt att SP inte kommer att dö ut. Däremot tror jag inte intresset för klassen kommer att öka förän om 2 - 3 år.
Jag hoppas du har rätt
Tror som sagt att SP inte kommer att dö ut. Däremot tror jag inte intresset för klassen kommer att öka förän om 2 - 3 år.
Tror som sagt att SP inte kommer att dö ut. Däremot tror jag inte intresset för klassen kommer att öka förän om 2 - 3 år.
Låt oss säga att det är 13 sp anmälda,rent ekenomiskt...vad ska du ta iställetHoppas du har rätt, men jag är osäker på om arrangörerna har tålamod i 2-3 år. Ekonomiskt är det katastrof att ha med SP i vilket arrangemang det än gäller.
Låt oss säga att det är 13 sp anmälda,rent ekenomiskt...vad ska du ta istället
Man behöver ju inte ta nån annan klass för att man stryker SP, man kan ju ge mer bantid till övriga klasser.
Svemo (eller arrangörerna?) bör stiga in och släppa på reglerna och göra sitt för att få till att den nedåtgående trenden stannar av. SP är redan borta ur SM, så låt alla få köra där som känner för det. Låt klassen bli en rolig budgetklass igen för A-förare oxå.
Det där är ett problem till... folk vet inte vad som går att köra för allting ändras från år till år. suckÄr det klart hur många sp race det blir nästa år? Har tänkt börja köra men känns bra om man får veta innan man köper en hoj.....
Så hænger din matematik da slet ikke sammen !... Hvordan skulle det lige give bedre økonomi for arrangørene ?
Og, med hensyn til mer kørtid til andre klasser, så var der jo både BoTT og SP på banen sidste gang, hvilket ikke gavanledning til problemer
Man kanske skulle byta hoj i sp mot fri hoj och ha en support klass till erf där bara föranmälda får köra alltså man kan inte dubblera i R600/R1000 och i denna klassDet där är ett problem till... folk vet inte vad som går att köra för allting ändras från år till år. suck
Man kanske skulle byta hoj i sp mot fri hoj och ha en support klass till erf där bara föranmälda får köra alltså man kan inte dubblera i R600/R1000 och i denna klass
fortfarande med standard grejer.
Jag bara tänker högt.....att köra en fyrtaktare är lättare rent underhållsmässigt,men att ge sig på 600/1000 kan va lite för snabbt kanske (jag har dålig koll på farten)och man kanske vill vara kvar hos ERF gänget.
Jag bara tänker högt.....att köra en fyrtaktare är lättare rent underhållsmässigt,men att ge sig på 600/1000 kan va lite för snabbt kanske (jag har dålig koll på farten)och man kanske vill vara kvar hos ERF gänget.
Alltså en support klass till erf och bara till erf
Det där är ett problem till... folk vet inte vad som går att köra för allting ändras från år till år. suck
Det va kanske inte en färdig tänkt tanke.........20 anmälda och bara 2??vilka då och ser du det??
Den här tysta protesten tror jag inte att det var många som utförde.
För mig handlar det mer om att det lovades riktigt kallt väder och hade ingen lust att ligga och frysa i en skåpbil i några dagar.
Dessutom när det lovas knappt några plusgrader så blir inte greppet det bästa och jag ville inte chansa att krascha och förstöra både hoj och kropp.
Jag hoppas på fler deltagare. Oavsett A eller B-förare. Så länge det blir mer förare en ett tiotal. Förhoppningsvis så har arrangörerna lite mer tålamod så att klassen inte läggs ner.
Köra rookie 600.. hmm. ja varför inte.
Om du kollar på resutatlistan på ERF.NU så ser du där att det varit totalt 20 st som deltagit under året samt att det endast är två st som kört samtliga tävlingar.
Det jag menade med "Tyst protest" var att det på grund av att den tävlingen låg så sent på året innebar att man gav fan i att chansa och åka ber på grund av att det kunde bli kallt som satan att köra.
Precis så som du beskrivit det ovan.
Risk för minusgrader och dylika komplikationer uppstår ju inte om tävlingen inte går så sent.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |