Vad händer med SP-klassen 2008?

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
fasen alltså, jag är ju fortfarande lite sugen på en ZXR400... Samma tankar har funnits i flera säsonger nu. Nu har jag förvisso mer än tillräckligt med race redan så nån kawa blir det inte i år men om klassen överlever ett år till så... :)

Man kan inte ha för många race/säsong :tummenupp

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Hej! Jag funderar på att börja köra RR och SP verkar vara en rolig, billig och bra nybörjarklass för mig. Men jag skulle behöva lite mer info. Hoj ska införskaffas, fömodligen en Aprilia RS 250. Licens är vad jag förstått ett krav, men licenskurserna börjar i April/Maj vad jag förstått, allstå senare än första racet. Går det att få ut engångslicens? En transponder behövs också vad jag fattat? Har jag glömt något eller något som jag behöver känna till? Ös på med info.

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Läste precis det här på Erf.nu http://www.erf.nu/index.asp?N=1732

Problemet är ju att alla måste serieanmäla sig för att få köra rejsen. Men det betyder ju inte att alla kommer köra alla race.
10 stycken till varje race, vi får hoppas på att det går.

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Hej! Jag funderar på att börja köra RR och SP verkar vara en rolig, billig och bra nybörjarklass för mig. Men jag skulle behöva lite mer info. Hoj ska införskaffas, fömodligen en Aprilia RS 250. Licens är vad jag förstått ett krav, men licenskurserna börjar i April/Maj vad jag förstått, allstå senare än första racet. Går det att få ut engångslicens? En transponder behövs också vad jag fattat? Har jag glömt något eller något som jag behöver känna till? Ös på med info.

Trevligt med nytt folk :)
Till att börja med så behöver du gått licenskursen för att kunna lösa ut engångslicenser, så du får försöka leta reda på någon med licenskurs tidigt eller helt enkelt missa första loppet dessvärre.
Transponder behövs och fixas lättast genom nordgren racing de är de som tar in till sverige.
Annars e de bara o komma o köra :) börja själv i klassen ifjor och det finns gott om trevligt och hjälpsamt folk om de är något som du undrar behöver tips om på plats.

välkommen i gänget :tummenupp

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Trevligt med nytt folk :)
Till att börja med så behöver du gått licenskursen för att kunna lösa ut engångslicenser, så du får försöka leta reda på någon med licenskurs tidigt eller helt enkelt missa första loppet dessvärre.
Transponder behövs och fixas lättast genom nordgren racing de är de som tar in till sverige.
Annars e de bara o komma o köra :) börja själv i klassen ifjor och det finns gott om trevligt och hjälpsamt folk om de är något som du undrar behöver tips om på plats.

välkommen i gänget :tummenupp
Tackar för svar. Ska jag redan nu serieanmäla mig så att jag inte blir utesluten pga av det?

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
@Bärgren: fi faen, vi får övertag med eskilstunabor i klassen, det är trevligt!
Hoppas du kommer till skott och kan köra med oss, det är en skitbra klass! :tummenupp :tummenupp

ALLMÄNT UPPROP: Har vi någon förarrepresentant? Vi i SP behöver en eller två förarrepresentanter. Vilka känner sig manade?

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Tackar för svar. Ska jag redan nu serieanmäla mig så att jag inte blir utesluten pga av det?

Spelar ingen roll när du serieanmäler dig, ända som händer är att du kommer behöva avanmäla dig till race 1 om du inte har licensen klar. annars e de bara o serieanmäla sig så fort du fixat den. :)

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Jag mailade till Hans igår och frågade om vilka tävlingar som Sport Production kommer att få köra. I nuläget så får vi köra på alla utsatta datum, diskussioner med Finland skulle tas i veckan.
Det enda var att på banorna där man inte får köra efter klockan 17 blir vi troligtvis utan lördagsträning.

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
-
Jag mailade till Hans igår och frågade om vilka tävlingar som Sport Production kommer att få köra. I nuläget så får vi köra på alla utsatta datum, diskussioner med Finland skulle tas i veckan.
Det enda var att på banorna där man inte får köra efter klockan 17 blir vi troligtvis utan lördagsträning.

Vilka banor är det då?

12 st anmälda nu! :yoparty

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
9. Jannica Sjöstedt Aprilia RS 250 www.jannicaracing.se
11. Håkan Arneskoug Suzuki SV650
15. Johan Tingström Aprilia Gotland Racing Sällskap
17. Hampus Delén Kawasaki ZXR400 www.hd-rr.com
44. Peter Risberg Aprilia RS 250
59. Michaela Esmyr Kawasaki www.micharacing.com
67.Kristoffer Miklas Aprilia RS 250 www.triumph-kbh.com/race/race-Index.htm
69. John Vikkelsø Aprilia RS 250 www.triumph-kbh.com/race/race-Index.htm
74. Patrik Svensson
83. Ingela Engström
88. Lars Andersson Suzuki RGV www.laracing.se
90. Magnus Karlberg Suzuki www.nr90.se

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Vilka banor är det då?

12 st anmälda nu! :yoparty

Det sa han tyvärr inte.
Sen var det endast 6 stycken serieanmälda. Kan tänka mig att flera har anmält nummer och därför har dom blivit upplagda men att dom inte har serieanmält sig.

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
-
Det sa han tyvärr inte.
Sen var det endast 6 stycken serieanmälda. Kan tänka mig att flera har anmält nummer och därför har dom blivit upplagda men att dom inte har serieanmält sig.

Då får de som enbart anmält startnummer ta och serieanmäla sig på en gång! :4skrika

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
9. Jannica Sjöstedt Aprilia RS 250 www.jannicaracing.se
11. Håkan Arneskoug Suzuki SV650
15. Johan Tingström Aprilia Gotland Racing Sällskap
17. Hampus Delén Kawasaki ZXR400 www.hd-rr.com
44. Peter Risberg Aprilia RS 250
59. Michaela Esmyr Kawasaki www.micharacing.com
67.Kristoffer Miklas Aprilia RS 250 www.triumph-kbh.com/race/race-Index.htm
69. John Vikkelsø Aprilia RS 250 www.triumph-kbh.com/race/race-Index.htm
74. Patrik Svensson
83. Ingela Engström
88. Lars Andersson Suzuki RGV www.laracing.se
90. Magnus Karlberg Suzuki www.nr90.se
93. Kent Johansson Suzuki 250

Listan något längre, kom igen ni som inte är klara än. Snart dags, fel tid o skruva ner hojen kanske :näsblod

Bifogat

• DSCN0904.JPG
    DSCN0904.JPG
    61.8 KB · Visningar: 84

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Så här ser det ut hos mig.. eller rättare sagt hos Daniel i Löddeköpinge..

Bifogat

• kåpor2.JPG
    kåpor2.JPG
    76.1 KB · Visningar: 73
  • kåpor.JPG
    kåpor.JPG
    65.4 KB · Visningar: 75
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...