Byggmoms? Svarta pengar?
Finns det de som ens överväger att lägga 700k ur egen ficka för att köra hoj?
Det som som galet mkt övertid. Enda möljligheten jag ser att jag skulle kunna göra det vore om man typ vann 180 mille på lotto eller nåt. Men om jag så tjänade en msek så jag hade råd, så hade jag knappast prioriterat så ensidigt ändå.
Backlund drar in några miljoner på spons, Svensken lär inte va långt efter osv.. Att ens tänka på att betala ur egen ficka om man kör över Rookie känns helt främmande för min världsbild
- Marknadsfolket på Svemo vill fortsätta med oss men dessvärre verkar det som att övriga Svemo inte har några framtidsvisioner med roadracingen.
Vad jobbar Backlund med som skulle betalat om inte sponsorer? (Simple math)
Svensken vet jag inte, men givet kostnadstakten han bör ha med den satsningen och storleken på eventen de kör osv låter det minst sagt rimligt. Den trailern och depån etc. står knappast där för att han är så tät och bekväm att det var värt det ur egen ficka.
CaWalli är ett annat exempel.
Klart att det går att dra in sjusiffrigt jag har som mest omsatt 1.2 mille på en säsong 2006 var det 2007-2008 tog jag in ca 550 tkr. Betänk då var jag bor och vilka möjligheter jag har med event. Som Erik H tjatar om så måste man sikta lite högre och på större belopp. In med mer text i presentationerna mer media och mindre skryt på egna resultat prata om utlandsträningar och måla upp en bild som är glamourös. Byggmomsen tycker jag är ett väldigt dålig ursäkt visst finns kanske mindre svarta pengar om du är i branschen själv personligen har jag dock aldrig fått kontanta pengar från någon sponsor.
Klart att det går att dra in sjusiffrigt jag har som mest omsatt 1.2 mille på en säsong 2006 var det 2007-2008 tog jag in ca 550 tkr. Betänk då var jag bor och vilka möjligheter jag har med event. Som Erik H tjatar om så måste man sikta lite högre och på större belopp. In med mer text i presentationerna mer media och mindre skryt på egna resultat prata om utlandsträningar och måla upp en bild som är glamourös. Byggmomsen tycker jag är ett väldigt dålig ursäkt visst finns kanske mindre svarta pengar om du är i branschen själv personligen har jag dock aldrig fått kontanta pengar från någon sponsor.
Jag skickar faktura .lite slarvigt skrivet kapitalomslutning på 1.2 ktkrHur kan du "dra in sjusiffrigt" om du aldrig fått kontanta pengar av någon sponsor?
Jag skickar faktura .lite slarvigt skrivet kapitalomslutning på 1.2 ktkr
Tack SVEMO för att ni grävde en grav åt Pro Superbike!
Det var kul så länge det varade.
Tippar att ca 20 förare slutar nu....
Gör en skrivelse och gärna en protestlista och skicka in till förbundet.I normalt fall så brukar man varna och säga till om 1-2 år så kommer vi att tillåta nu i detta fall Kawasaki 300
Så man vet det i god tid men i det verkar inte Svemo behöva göra det .
nu har inte dom på Svemo inte spikat ärendet än
men gör dom det så står jag med 2 st hojar som är värdelösa
Och kommer inte ha råd att köpa 2 st nya till mina barn
Man kan tro att Kawasaki har mutat Svemo för att Kunna få igenom ett sådant här beslut
Man säger att det ska vara en billig ingångs serie men blir det så här så har Svemo blåst alla
Barn / ungdomar som som har spart ihop och köpt sig hojar.
En annan serie som också kan drabbas an många avhopp är Junior 125.
Svensk roadracings plantskola.
I klassen tillåts Aprilia 125 och Kawazaki 250.
Det har visat sig att Kawazakin har ett övertag.
Till nästa år kan det bli tillåtet att köra den nya Kawazaki 300 i klassen.
Det innebär att ALLA som inte har ekonomin att införskaffa en flång ny hoj hamnar rejält på efterkjälken.
Samtidigt så ser man då till att sänka andrahandsvärdet på alla andra hojar till sin vikt som skrot.....
Vem vill köpa en hoj som du redan från början är hopplöst efter på ?
Nu tänker jag öppet när jag funderar på:
Har detta med att en av SVEMOS medarbetare har sin son körandes i klassen och har ett tätt samarbete med Kawazaki eller .....
För mig vore det lika galet som att tillåta gsxr 750 i SS 600 och Rookie 600 med motivationen:
Det är ju samma chassie som sexhundran har.
Så innan nu SVEMO har bestämt sig vad som gäller så kan man bara sitta på kammaren och vänta...
Se fram emot nästa säsong eller överväga att kasta in handduken.
Jag tycker klassen ska skonas från elit-tänk och försöka vara en inkörsport för unga inom Svensk RR.
Till nästa år kan det bli tillåtet att köra den nya Kawazaki 300 i klassen.
JAg kan inte hitta någon Kawa 250 i 2013 års katalog, bara en 300. Kan det vara därför de vill genomföra detta, för att nya förare överhuvudtaget ska kunna köpa en hoj?
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |