Innebär det i praktiken att det är fritt fram för vem som helst att anordna även MC-tävlingar och att folk som är anslutna till Svemo kan delta som utövare och funktionärer?
P€RRA;5693638 skrev:Innebär det i praktiken att det är fritt fram för vem som helst att anordna även MC-tävlingar och att folk som är anslutna till Svemo kan delta som utövare och funktionärer?
Om ja så är det ju riktigt bra!
P€RRA;5693638 skrev:Innebär det i praktiken att det är fritt fram för vem som helst att anordna även MC-tävlingar och att folk som är anslutna till Svemo kan delta som utövare och funktionärer?
Om ja så är det ju riktigt bra!
Har det inte varit det tidigare?
Jag har läst om kvällsrace på Anderstorp. Det verkar ju inte vara ett SM-arrangemang i alla fall.
Risken med flera förbund i förlängningen är att mästerskapen börjar lika boxningen där det finns 9 vm titlar i mellanflugvikt. Vem har koll på vilken av dessa som är värd något?
Men med tanke på hur besvärliga och verklighetsfrånvända SVEMO har varit under hela min aktiva tid så sörjer jag inte att där finns möjlighet till konkurrens.
Så i vårat land som redan har världens rörigaste serier där ingen har koll på vad som är skillnad på SM och SO och flera olika superbikeklasser osv osv så tror jag detta är livsfarligt att skaffa i vårat land..
Kommer lägga ut frågorna senare idag om ingen har något mer att tillägga.
Finns någon sammanställning av svar eller pågår undersökningen fortfarande?
Aha, var det för få som svarade för att det ska ge något? Vore ändå kul att se svaren, om inte annat, ger det en indikation på vad "folk" tycker.
Galet lite körtid om jag förstår rätt? För mig i 125GP är det 20+15 min träning på fredagen, 20 min kval på lördag och sen två race.
För 3200 pengar? Njah va.
I normalt fall så brukar man varna och säga till om 1-2 år så kommer vi att tillåta nu i detta fall Kawasaki 300
Så man vet det i god tid men i det verkar inte Svemo behöva göra det .
nu har inte dom på Svemo inte spikat ärendet än
men gör dom det så står jag med 2 st hojar som är värdelösa
Och kommer inte ha råd att köpa 2 st nya till mina barn
Man kan tro att Kawasaki har mutat Svemo för att Kunna få igenom ett sådant här beslut
Man säger att det ska vara en billig ingångs serie men blir det så här så har Svemo blåst alla
Barn / ungdomar som som har spart ihop och köpt sig hojar.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|