vad händer när man hittat en stulen hoj

tompaj

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2004
Ort
avesta
Hoj
tlr00
Nu har polisen hittat min nystulna TL 1000 i ett jävla pundargarage..
de grabbarna var ju inga finmekaniker om man säger så spett och vinkelslip verkade vara melodin.

vad händer nu med försäkringsbolag och skit?? värderar dom skador och så eller?? nån som varit med om samma skit??

jag har naturligtvis anmält det till bolaget och polisen men man vill ju vara lite förberedd när dom ringer så dom jävlarna inte lurar en...

tacksam för svar..

//thomas :confused:
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Försäkringsbolaget väljer det som är billigast, och priset beror på vilka krav du ställer på vad som skall åtgärdas. Du kan kräva att en mc-firma går igenom hela motorn för att kolla om något gått sönder när dom börnat varvstopp på torget etc.

En kompis till mig fick hojen stulen o sen hittades den med 30 mil på mätaren samt omlackerad. Det slutade med att han fick en bunte pengar och behöll hojen. Då va den hojen bara värd ca 20-25 papp.
 

hansome

©hansome
Gick med
22 Jul 2004
Ort
Väster om Åsen
Hoj
Ny läcker Busa :-) -//- Stolt pappa till Isola (anno 061222)
tompaj skrev:
vad händer nu med försäkringsbolag och skit?? värderar dom skador och så eller?? nån som varit med om samma skit??
//thomas :confused:

Jag tycker det borde hanteras som en olycka, dvs. cykeln skall undersökas, värderas och gås igenom av en verkstad, och sen får dom ge ett pris vad det kostar att fixa. Sen blir det upp till dig att komma överens med FB om den skall lagas eller om du ska ha penger till en ny/likvärdig.
Självklart ska den gås igenom grundligt!!! Motor och allt!

Sen är det bara tjata, tjata, tjata och stå på sig allt man kan! :huvet

Lycka Till!

PS. Vet inte om man kan kalla det ett lyckligt slut, men det är skönt att höra om cyklar som faktiskt återfinns :tummenupp
Hoppas dom nöp dom :finger som snodde hojen!
 

A.K.O.A

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2003
Ort
Gbg
Hoj
Gs500e
hansome skrev:
Jag tycker det borde hanteras som en olycka, dvs. cykeln skall undersökas, värderas och gås igenom av en verkstad, och sen får dom ge ett pris vad det kostar att fixa. Sen blir det upp till dig att komma överens med FB om den skall lagas eller om du ska ha penger till en ny/likvärdig.
Självklart ska den gås igenom grundligt!!! Motor och allt!

Sen är det bara tjata, tjata, tjata och stå på sig allt man kan! :huvet

Lycka Till!

PS. Vet inte om man kan kalla det ett lyckligt slut, men det är skönt att höra om cyklar som faktiskt återfinns :tummenupp
Hoppas dom nöp dom :finger som snodde hojen!


Så man kan kräva att de ska gå igenom motorn? Vad ska man säga att de ska kolla på då? Vad säger bolaget om detta, min har precis hänt samma sak med...


Mvh Anton
 

Trötter

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Ort
Stockolm/Tullinge
Hoj
på gång
Om det är mer än en månad som den har varit borta och du har fått pröjs av FB så är det deras båge om den återfinns, men har det inte gått en månad så är den fortfarande din, så du kan säga att du vill att den hamnar på en mc verkstad som dem brukar göra, därav kommer man räkna en kalkyl och ta fram vad det kostar och laga och om det är värt att laga den, anser dem att det inte är värt att laga den så kommer FB lösa in den och Du får cash av dem, och då ska du tänka på att man räknar på motorcykelns original värde, alltså marknads priset, så extrautrustning kommer med stor sannolikhet att inte ersättas, men anses den värd att laga så kommer man låta verkstaden laga den, och med stor sannolikhet så kommer dem gå igenom hela motorcykeln och kolla så allt funkar..

Hoppas det hjälpte dig lite, kan inte svara mer avancerat nu på hand, men om det är nånting som är oklart så fråga...
 

tompaj

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2004
Ort
avesta
Hoj
tlr00
stulen

tack för tipsen

givetvis vet polisen vem fanskapet är men ännu har inget hänt...

vi får väl se vad som händer härnäst
//thomas :kocko
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Kolla men försäkringsbolaget, jag tror att alla har rätt till en "försäkringsagent" eller vad det nu heter, en kille som jobbar åt försäkringsbolaget men tar din sida och ser till att du får ut det du ska ha.

Kolla upp det, kan vara värt att fråga ialla fall
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top