Vad händer om man kör med inkallat kort?

mossen

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2003
Ort
La Suede
Hoj
Hornet
Hmm...så om jag...som håller på att ta A kortet, men har B kort, kör hojjen & blir stoppad...vad händer då?
Bara böter alltså?
 

Åberg

www.luleaguiden.com
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Luleå
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja
Bj.O.rn skrev:
Japp, Helikopter å radio är inte så värst snabbt, det "drar" man lätt.. :kocko /B

Ninja smile :D *putsar tolvan* :hihi
 

Bifogat

  • Testar webcam.jpg
    Testar webcam.jpg
    16.5 KB · Visningar: 48
  • Sporthoj.jpg
    Sporthoj.jpg
    125.6 KB · Visningar: 85
Last edited:

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Åberg.. fy fan va läcker hoj du har. hur är dom att köra egentligen? känns dom lite klumpiga med snabba som fan eller känns dom inte alls klumpa och snabba som fan? hur högt upp i fart accelererar den riktigt snabbt? alltså var börjar den sega? har du dragit den till varvstopp på sexan nån gång?
 

galning

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2004
Ort
påarp
Hoj
ktm
de e bara olovlig körning tar dom en förmånga ggr får man 1 månad i fängelse o fett med böter
 

blub

bar asfalt är bra asfalt
Gick med
15 Nov 2003
Ort
Uppsala
Hoj
zxr 750
15 bast på ostrypt 125a i ca 50 km/h över gränsen = 500kr böter och inget annat (i praktiken iaf). Dock var detta ett antal år sen och i finland. Kändes ju rätt lindrigt :hihi .
 

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600f
blub skrev:
15 bast på ostrypt 125a i ca 50 km/h över gränsen = 500kr böter och inget annat (i praktiken iaf). Dock var detta ett antal år sen och i finland. Kändes ju rätt lindrigt :hihi .

I Finland är det lönebaserat och när du är 15 har du ingen lön. För några år sen kom dock ett minimibelopp som gör att det svider iaf lite har jag för mig.
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
mossen skrev:
Hmm...så om jag...som håller på att ta A kortet, men har B kort, kör hojjen & blir stoppad...vad händer då?
Bara böter alltså?

Beror helt på vad du gjort mer ,kör du lagligt med skattad o försäkrad hoj så klassas det dom första gångerna som olovlig körning.
 

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
spharv skrev:
Det finns tydligen helt sjuka regler för det där. Om man har ett .. vad kallade de det.... "Dåligt levnadssätt" (kanske håller på med droger, misshandlar folk på stan osv..) så kan du bli av med körkortet som straff. Hör hört rövarhistorier om folk som cyklat mot rött när de varit berusade och blivit av med sitt B-kort pga det. :kocko

Ser inget kocko med det överhuvudtaget. Det ska ändå rätt mycket till om länsstyrelsen ska gå in och ta kortet för att man inte anses lämplig för att ha körkort pga leverne. Krävs nån/några vändor in i fyllecell och sånt.

Cykla onykter är dessutom rattonykterhet och har ingenting med ovanstående att göra, tror jag nog.
 

Johan R1

Leker me min nya R1
Gick med
22 Aug 2003
Ort
Uddevalla
Hoj
R1 -02 & Minimoto
sege skrev:
Cykla onykter är dessutom rattonykterhet och har ingenting med ovanstående att göra, tror jag nog.


Fel! Får va kanon o cykla iaf.. :fyllisar
Däremot ska man väl passa sej för o cykla på en del vägar på fyllan.. (Motorvägar m.m :hihi )
 

Åberg

www.luleaguiden.com
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Luleå
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja
bmwjohan skrev:
Åberg.. fy fan va läcker hoj du har. hur är dom att köra egentligen? känns dom lite klumpiga med snabba som fan eller känns dom inte alls klumpa och snabba som fan? hur högt upp i fart accelererar den riktigt snabbt? alltså var börjar den sega? har du dragit den till varvstopp på sexan nån gång?

Thankx...tycker jag oxå :D Tja, det är ju så...det här är min andra tolva, och jag kommer ALDRIG någonsin byta :fakta Efter att ha kört 929CBR och blivit less på att som du säger "sega" runt 230-250 så satte jag mig på min blivande första tolva, körde en sväng och när jag satte mig på Firebladen igen så kändes det tamejf-n som en moppe.

ZX-12:an slutar ALDRIG dra känns det som :yoparty Massor med Ninjahästar...överlägset med vrid i 1200cc motorn och dom där extra kilona tänker du inte på. Speciellt när man skjutsar så leeeeeker livet. Kul att dra R1:eek:r när man har passagerare bak själv :tungan

Folk får säga vad f-n dom vill om hur klumpig den är...känns precis lika smidig som litersklassen i mina händer. Måhända att man tappar hundradelar i snabba chikaner mot 04:eek:rnas zx-10, R1, Blades osv...men det är lika mycket på föraren...ingen kung att köra bana så det gör detsamma...när banan rätar ut sig så lämnar man motståndet bakom sig. :hihi

F-n vad ödmjuk man var idag *hehe* :D Ninja smile!! Varvstopp på sexan på min förra ja...ett par gånger. Har du sett hur trafikerad E4:an är här uppe nån gång? :hihi Det roliga är att dreva om i dom höga hastigheterna...köpte åt bägge hållen, så nu kan man toppa 308 eller 330 efter behag. (plockat bort fartspärren med Muzzy Power Module)

Men så var det ju det där med snön :huvet Körde 17:e Mars ifjol...men det ser tufft ut i år :( Så där såg det ut i måndags i Luleå *suckar*
 

Bifogat

  • Sporthoj.jpg
    Sporthoj.jpg
    125.6 KB · Visningar: 60
  • Testar webcam.jpg
    Testar webcam.jpg
    16.5 KB · Visningar: 52
Last edited:

<<<Andreas>>>

<<<Andreas>>>
Gick med
26 Feb 2004
Ort
Jämjö
Hoj
Yamaha R1 (ZX10R om jag får råd)
Det blir Grov olovlig körning...
Jag har själv gjort det misstaget :huvet :huvet :huvet för ett antal år sedan och böterna fördubblades till 3200:- istället för 1500:- plus att spärrtiden förlängdes till 7mån istället för 2mån för mig.

Mvh Andreas
 

Hanky

Roligt de är med sommar
Gick med
13 Sep 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Gixxer 750 -96
mossen skrev:
Hmm...så om jag...som håller på att ta A kortet, men har B kort, kör hojjen & blir stoppad...vad händer då?
Bara böter alltså?

De blir nog bara olovlig körning första gången, men jag tror att du får en prick i körkortet och då har jag för mig att man inte anses vara en lämplig förare.
Mvh Hanky
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top