Vad håller denna förare på med? [MC-olycka]

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ja det var inget bra läge att köra om. Jag skulle inta ha närmat mig den vita bilen med så hög hastighet. Föraren av vita bilen hade ju lika gärna kunnat bli vettskrämd och stannat tvärs över vägen. Det var det jag först trodde skulle hända får jag erkänna.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
en detalj till... fasen vilken bromssträcka nissen bakom hade, känns ju inte som att hans bromsar vart så fräscha!? o_O

Men framförallt måste det ju varit bilföraren som klantar sig riktigt ordentligt, nykter förare?

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Ser ju ut lite som vita bilen försöker göra en u-sväng, kanske upp på motorvägen igen efter att ha kört av fel? (och utan att se sig för bakåt)

Ric

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
-
Ser ju ut som att bilisten prejar med vilje, därför man alltid kör om till höger ut på vägrenen:huvet

Startgas

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
Gasgas 450 quad
Härligt nykter mc-förare som inte tänker tanken att sänka farten lite när det står en bil i vägen.

staten99

Inga åsikter längre
Gick med
4 Feb 2008
Hoj
två hjul
När två klantskallar (minst) möts i trafiken

Det naturliga urvalet jobbar hårt :)

Bromsa ???
Han satte väl ner fötterna i backen
Tur att bilen stannade annars hade dom bägge krockat

Suck ser ut som USA eller ???

Lundström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2004
Hoj
TL 1000 R
Man behöver inte ha kört hoj länge innan man märker att det är större chans att en bilist dödar en, än att farten gör det. Och de oddsen ökar ju dramatiskt om man ska fösöka sig på sånna idiotiska omkörningar.

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Hoj
ingen
Ta det lugnt och hålla avstånd.
Vad är det för nåt?
:rolleyes:

MaCa

Innehavare av en Hertig av Mattighofen
Gick med
11 May 2005
Hoj
690 Duke R -10, Husaberg FE350 -13
Det är det där man menar med "överstyrd" bil väl? Fan vilket pucko, eller vilka puckon förresten. Som sagt, avstånd är inte helt fel i det där läget...

FANTEN

Cool
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
Busa
Solklart fall där 2 fel inte blir 1 rätt. Men måste jag skylla på nån så blir det bilföraren.
Förresten.. Hade dom inte ljuset på?

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Solklart fall där 2 fel inte blir 1 rätt. Men måste jag skylla på nån så blir det bilföraren.
Förresten.. Hade dom inte ljuset på?

Japp tror oxå jag skyller på bilen dock så är det ju inte så smart att köra om i en korsning/utfart

Kneedrag

Guest
Se videon och lär hur man inte ska göra

Tragsikt
För mig ser det ut som om det är unga killar ute och buskör. Säkert lite race mellan de två hojarna då de inte bromsar ner någonting.
Fattar inte vad bilisten gör.

Hårn1

BikerBoyz
Gick med
28 Mar 2006
Hoj
eldstorm
Kan tänka mig att bilisten ser hojen sent och tror sig kunna rädda situationen genom att byta ut från fältet för att ge fri väg åt hojen.

Men det är bara en tanke, vi kan ju bara spekulera.

Ja det är bilens fel, men anser att killen på hojen kanske borde ha saktat ner direkt när bilen svängde ut. Som tidigare skrivet kunde ju bilen lika väl ha tvärnitat mitt i körfältet på vägen ut.

meccan

www.racesetup.se
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
GSXR 750 -07 Banhoj. GSXR 750 SRAD Gata.
detta är uppembart för mig....

-Det måste vara en tjej som kör bilen!!

#ptb59

Lasse
Gick med
17 May 2008
Hoj
Pro twinbike Dragster
Kan tänka mig att bilisten ser hojen sent och tror sig kunna rädda situationen genom att byta ut från fältet för att ge fri väg åt hojen.

Men det är bara en tanke, vi kan ju bara spekulera.

Ja det är bilens fel, men anser att killen på hojen kanske borde ha saktat ner direkt när bilen svängde ut. Som tidigare skrivet kunde ju bilen lika väl ha tvärnitat mitt i körfältet på vägen ut.

Du är nog närmast svaret, men skyller ändå på bilen?

Så länge folk tror att det är bilens fel kommer det dö mc förare i trafiken..
Är det någon som tror att olyckan hade hänt om mc föraren skulle kört lagligt och inte i vänsterfilen?

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Ser ju ut lite som vita bilen försöker göra en u-sväng, kanske upp på motorvägen igen efter att ha kört av fel? (och utan att se sig för bakåt)

Jag tror som du. Och vad gör bilen för fel? OK, är kanske lite såsig och seg, men tänk er in i hans situation:
"Här kommer jag fram till en korsning, jag vill göra en U-sväng för att köra tillbaka samma väg. Lång därborta till höger kommer en bil men jag hinner lätt göra min U-sväng innan den är framme vid korsningen. Så jag kör"

Och så kommer en idiot till MC-förare i hög fart och kör om på ett ställe där få skulle tycka att en omkörning är lämplig.

Om hojen inte skulle kommit hade vita bilen lätt hunnit runt och tillbaka in på "sin" väg igen. Allt hade varit frid och fröjd. Alltså, hojens fel. Kör man 50% över hastighetsbegränsningen så ber man ju om trubbel. Tycker jag. Eller?

Du är nog närmast svaret, men skyller ändå på bilen?

Så länge folk tror att det är bilens fel kommer det dö mc förare i trafiken..
Är det någon som tror att olyckan hade hänt om mc föraren skulle kört lagligt och inte i vänsterfilen?

Håller med dig. Såg först efter att jag postat mitt inlägg att du sagt samma sak sam jag fast tidigare.

Last edited:

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Pratar vi lagligt sett eller moraliskt? Det är helt uppenbart en kvinna som kör bilen den saken är säker för annars vore det inte så många moralkärringar här inne i alla fall........

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs VM-kva...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!