Vad håller jag på med?

MadManAxel

Badass offroader
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
B1 och en Jeep 5.9!!!
...nu har jag gått och kärat ner mig i en Aprilia Rs 125.a.....Testuya eller vad de heter :kocko
Jag har faktist blivit sugen på att byta min dt mot en sådan eller liknande sport 125:a eftersom de är så jäkla heta :yoparty. Problemet är bara att jag aldrig kört en sporthoj på 125 cc, går de att överhuvudtaget jämföra med 250cc / 600 cc för det är bara några såna jag kört.
Nu menar jag givetvis ostrypt :gnissla.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Menar du motormässigt? Isåfall nej nej.. pirrar ju inte ens i magen när man kör 125a :lol

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Nja, Effektmässigt kan du nog inte jämnföra med större hojar även om du kör ostrypt/trimmat.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
uggla skrev:
jo det är klart det gör! Lite farti en kurva och du får den där gao känslan ;)

Nja, well det ger ju en go känsla tex när man kramar ur fullt ur en stor rondell, men inte fan pirrar det ;)

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Därimot kan defintivt chans mot 600ccare på tex gokartbana då det svänger mycket, eller varför inte bara en väldigt kurvig väg!

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
cRoC skrev:
Därimot kan defintivt chans mot 600ccare på tex gokartbana då det svänger mycket, eller varför inte bara en väldigt kurvig väg!

en 125 förare som kan köra har inte en chans mot en 600cc förare som kan köra.

MadManAxel

Badass offroader
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
B1 och en Jeep 5.9!!!
Nä...jag fattar ju att det inte går att jämföra effektmässigt med 600 cc, men det är mer känslan jag menar. Känns det bara som en poser-hoj eller kan man dra i rullen så det händer saker?....bakan på gas :confused: Hur ser ex. rs register ut, är det bara effekt runt 10 k eller finns det drag under det också?
hur är de storleksmässigt då? ser de ut som moppar eller känns de "fullvuxna"? jag är inte särskilt stor, 183cm, 75 kg, men jag har faktist aldrig åkt en sport 125:a som sagt.....tror knappt det finns några i karlstad enns :huvet alla som kan bidra och informera mig är välkomna!

tycon1

nkka
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
Ingen...
Skaffa dig ett par motard sulor, och du drar dom där stor-mopparna hur lätt som helst på en riktigt krokig väg! :D

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Fluxir skrev:
en 125 förare som kan köra har inte en chans mot en 600cc förare som kan köra.

Varför inte? 125ans effekt räcker gott och väl på en gokartbana (förutsatt att det inte finns väldigt långa rakor)

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
rs (iallfall -98) är en hyfsad stor cykel, jag var ute förra veckan och prövade på en, fan vilken skillnad det var mot min tzr iallafall, tanken är bred, cykeln är relativt hög, men det är en ganska brant vinkel framåt på den (iallfall hans) som gjorde att man fick lite ont i handlederna efter ett par mils körning, nått man slipper på tzr`en där man kan sitta ganska raklång i ryggen om man vill... men fin är den! måste vara den mäst "fullvuxna" 125`a som finns att hitta nu iallfall... :tomten

MadManAxel

Badass offroader
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
B1 och en Jeep 5.9!!!
Dizzy skrev:
rs (iallfall -98) är en hyfsad stor cykel, jag var ute förra veckan och prövade på en, fan vilken skillnad det var mot min tzr iallafall, tanken är bred, cykeln är relativt hög, men det är en ganska brant vinkel framåt på den (iallfall hans) som gjorde att man fick lite ont i handlederna efter ett par mils körning, nått man slipper på tzr`en där man kan sitta ganska raklång i ryggen om man vill... men fin är den! måste vara den mäst "fullvuxna" 125`a som finns att hitta nu iallfall... :tomten

du menar en aprilia rs då eller?....jag kan inte mycket om sport 125 or men det finns väl en Honda som heter rs också?

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
mad_man_axel skrev:
du menar en aprilia rs då eller?....jag kan inte mycket om sport 125 or men det finns väl en Honda som heter rs också?

Ja, men den är inte gathoj.

:)

MadManAxel

Badass offroader
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
B1 och en Jeep 5.9!!!
Precis...där ser du vad lite jag kan om 125:eek:r :yoparty
men ta en hyfsat ny aprilia rs 125 då...den har väl runt 30 hk ostrypt? kan den resa sig på bakan bara på gas eller behöver den hjälp? och vad toppar den ÄRLIG fart ostrypt, jag vill ju inte sälja dt:n och få en sport 125:a som går lika långsamt...

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
mad_man_axel skrev:
Precis...där ser du vad lite jag kan om 125:eek:r :yoparty
men ta en hyfsat ny aprilia rs 125 då...den har väl runt 30 hk ostrypt? kan den resa sig på bakan bara på gas eller behöver den hjälp? och vad toppar den ÄRLIG fart ostrypt, jag vill ju inte sälja dt:n och få en sport 125:a som går lika långsamt...

Nej den reser sig inte av gas. Ärlig hastighet tror jag ligger på 170 km/h i nyskick, nåt biketest som sa så.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...