Vad håller polisen på med?!

geesgbg

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2007
Hoj
Kawasaki zxr 750,Dnepr mt solo, Dnepr mt sida.
Vet inte om jag inte riktigt fattar men vad är det för skyltar han påstod du inte följde?
Du låg i vänsterfilen som går mot E20, byter fil till mitten som leder ned till Tingstadtunneln, vad är det för moraliskt fel i det enligt polisen?

Har polisen börjat jaga alla som begår moraliska fel nu dessutom? Om så är fallet, vems moral utgår de ifrån? :va

Det som är moraliskt fel är att det går fortare i E20 filen än i E6 filen, då jag borde ställa mig i kö längst bak i E6 filen, istället för att ta det smidigaste sättet fram.

Jag följer enligt polisen inte vägskyltarna, eftersom jag ligger i Stockholmsfilen och senare byter..

Nej precis, Alla har vi olika moral, och det var det jag påvisade, att jag anser inte att jag gör ngt moraliskt fel då jag inte bromsar upp trafiken genom att köra på detta sätt, snarare ökar flödet.

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Det som är moraliskt fel är att det går fortare i E20 filen än i E6 filen, då jag borde ställa mig i kö längst bak i E6 filen, istället för att ta det smidigaste sättet fram.

Jag följer enligt polisen inte vägskyltarna, eftersom jag ligger i Stockholmsfilen och senare byter..

Nej precis, Alla har vi olika moral, och det var det jag påvisade, att jag anser inte att jag gör ngt moraliskt fel då jag inte bromsar upp trafiken genom att köra på detta sätt, snarare ökar flödet.

Shit, vilket brott du begick. Konstigt att dom låter dig gå lös. :tungan
Nu förstår jag lite bättre vad du gjorde och gjort likadant själv med hojen, dock inte med bilen. Men med hojen så förlorar ju ingen, mer än max några sekunder när man smiter in framför.

Att polisen orkar hålla på med sånt. Dom slutar tydligen aldrig att förvåna mig.

geesgbg

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2007
Hoj
Jag har slutat ta poliser på allvar.

Ja, man börjar ju undra,.Jag är förövrigt väldigt nöjd med mycket polisen gör, och vi vet ju alla att det finns brister i alla större system. och vet att det är lätt att sitta och kritisera vid sidan av.
Men ibland går det bara inte att hålla det inom sig =)

jonteronte

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
nada
Jag förstår dig men även polisen. Det är väl dom galningarna som tränger sig tillbaka i E6 filen precis innan spärrlinjen som gör folk/polisen pissed off och en kedjereaktion startar som gör att kön tillslut står helt stilla från Ullevimotet och söderut.

Har själv svurit nån gång där vid spärrlinjen och då ofta har det varit en sprillans volvo med en slipsklädd herre. Jag kallade dom "förbaskade överbetalda volvo tjänstemän" :)

Så summan av kardemumman är att vi skyller allt på dom!! ;-)

geesgbg

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2007
Hoj
Jag förstår dig men även polisen. Det är väl dom galningarna som tränger sig tillbaka i E6 filen precis innan spärrlinjen som gör folk/polisen pissed off och en kedjereaktion startar som gör att kön tillslut står helt stilla från Ullevimotet och söderut.

Har själv svurit nån gång där vid spärrlinjen och då ofta har det varit en sprillans volvo med en slipsklädd herre. Jag kallade dom "förbaskade överbetalda volvo tjänstemän" :)

Så summan av kardemumman är att vi skyller allt på dom!! ;-)

Håller med dig! jag förstår dom, men i detta fallet så var det en lucka på ca 4 bilar.

nu kör jag iofs s60 och använder ofta slips =)

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Hoj
D675R
Ska polisen ligga o jaga folk som kör "smart" nu också. Herrejösses! Vore väl började med att ta alla jönsar som inte ens blinkar eller har fungerande bak eller bromsljus först.

Vore ju skillnad om man zick-zackar mellan filerna fram o tebax...

jonteronte

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
nada
Håller med dig! jag förstår dom, men i detta fallet så var det en lucka på ca 4 bilar.

nu kör jag iofs s60 och använder ofta slips =)

Oups!! ändrar mig till gubbe med keps ;-) fan men det e ju jag..:va

Tänkte på en grej. Om dom hård drar det hela så får dom ta sig an Söderleden oxå.
Bilar som ligger i vänster filen från Mölndal, förbi frölunda, genom Gnistängstunneln får inte byta till höger för att kunna åka upp på Älvsborgsbron. :tummenupp

geesgbg

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2007
Hoj
Oups!! ändrar mig till gubbe med keps ;-) fan men det e ju jag..:va

Tänkte på en grej. Om dom hård drar det hela så får dom ta sig an Söderleden oxå.
Bilar som ligger i vänster filen från Mölndal, förbi frölunda, genom Gnistängstunneln får inte byta till höger för att kunna åka upp på Älvsborgsbron. :tummenupp

Precis, vart skall man dra gränsen, när gör man fel om det inte finns tydliga regler ?

Nej , tror åter igen kan konstatera att det är en konstig värld vi lever i :)
Stora problem man har.. :näsblod

jonteronte

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
nada
Precis, vart skall man dra gränsen, när gör man fel om det inte finns tydliga regler ?

Nej , tror åter igen kan konstatera att det är en konstig värld vi lever i :)
Stora problem man har.. :näsblod

Ja det är väl sånna här situationer som skapar skumma trafik regler och undantag. Typ korsningar med 4 stopp skyltar. Jag blir lika förvirrad varje gång jag åker i den som finns på Öckerö. Säkert jätte enkelt om man tar reda på vad som gäller. men det glömmer jag lika fort som jag lämnat korsningen. :rolleyes:

geesgbg

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2007
Hoj
Ja det är väl sånna här situationer som skapar skumma trafik regler och undantag. Typ korsningar med 4 stopp skyltar. Jag blir lika förvirrad varje gång jag åker i den som finns på Öckerö. Säkert jätte enkelt om man tar reda på vad som gäller. men det glömmer jag lika fort som jag lämnat korsningen. :rolleyes:

är det inte stopp för alla, sedan högerregel ? :confused:

jonteronte

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
nada
är det inte stopp för alla, sedan högerregel ? :confused:

Ja men vem ska börja? 4 bilar och alla har en till höger :tungan :gnissla

Pratade med en polare uppe i Södertälje. Där har dom tydligen haft en liknande grej på ett vägavsnitt som påminner om E20/E6. Polisen hade i "moralens namne" hindrat folk att byta fil.

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Haha du begick ett moraliskt fel i trafiken, FY DIG!

Kom att tänka på detta fenomen idag, där två körfält går ihop till ett. Alla vet att det högra körfältet fortsätter så det bildas en enorm kö i högerfältet och helt tomt i det vänstra. Så kommer det nån (icke lokalbo kanske) som undrar varför det är kö i bara det ena körfältet, rullar fram och ser att nu måste jag visst byta fil, men icke! Det tillåter inte lokalbefolkningen för att han trängde sig minsann i kön! Jag skulle vilja påstå att detta är ett gbg-fenomen. I t.ex. stockholm där de är mer vana vid köer vet alla att man måste utnyttja alla filer fullt ut för att sedan gå ihop varannan bil i det blivande körfältet.

Och visst kan det vara störande vid just detta stället ner mot tingstadstunneln, speciellt när man ska åka E20 norrut och måste tvärnita för alla som ska smita in i E6-kön. Men räkna till tio och åk lugnt vidare så blire bra!

AndyA

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2008
Hoj
På jakt
Jag har iaf inte hört talas om någon 4-vägskorsning där bilarna fortfarande står kvar för att alla måste/vill lämna företräde.. :tungan

Då jag tog mitt B-kort så sa körskoleläraren som visserligen gav ett smått oseriöst intryck att om situationen med 4 bilar i ett fyrvägsstopp skulle uppstå så är det först till stopp som har företräde, därefter högerregel. Han tillade även att det rådde halvluddiga regler om fyrvägsstopp. I alla fall att han inte hade fått klart för sig hur det är exakt, men jag följer den principen idag, och det funkar ok, även om vi inte har alltför många sådana i GBG..

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r

Kom att tänka på detta fenomen idag, där två körfält går ihop till ett. Alla vet att det högra körfältet fortsätter så det bildas en enorm kö i högerfältet och helt tomt i det vänstra. Så kommer det nån (icke lokalbo kanske) som undrar varför det är kö i bara det ena körfältet, rullar fram och ser att nu måste jag visst byta fil, men icke! Det tillåter inte lokalbefolkningen för att han trängde sig minsann i kön! Jag skulle vilja påstå att detta är ett gbg-fenomen. I t.ex. stockholm där de är mer vana vid köer vet alla att man måste utnyttja alla filer fullt ut för att sedan gå ihop varannan bil i det blivande körfältet.

Och visst kan det vara störande vid just detta stället ner mot tingstadstunneln, speciellt när man ska åka E20 norrut och måste tvärnita för alla som ska smita in i E6-kön. Men räkna till tio och åk lugnt vidare så blire bra!

Haha du menar att vi inte är vana vid köer i gbg :va

Jag spelar alltd byfåne och lägger mig i den tomma vänsterfilen, tycker fler borde göra det. Människor är som zombies ute på vägarna, ligger och såsar 2 m bakom långtradere i 80 km/h istället för att köra om :mad:

geesgbg

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2007
Hoj

Låter som järnvägsövergången typ vid hornbach, eller vad det heter. alltid kö i högerfältet medans det vänstra står tomt, tar man det vänstra blir folk som galna och börjar utnyttja två filer bara för att inte släppa förbi...

det finns ju två filer av ngn anledning, och är det så att det inte skall utnyttjas enligt polis eller av andra så får man väll ta bort det ??

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024