Vad ha för ställ?

Blade4life

Med liten lem
Gick med
6 Oct 2005
Hoj
Blejd igen...
Beror lite på vad det är för hoj du kör också, ser ingen i din profil.
Inte DT50 hoppas jag?

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
När det pratas om att det är skönt med delat ställ pga att man kan ta av jackan vid fika etc. Hur många stannar på ett ställe så pass länge att man tar av sig det..for real??
Hade ett delat skinnställ de första 2 åren jag åkte hoj då jag tänkte i samma linje...men hur många gånger åkte jackan av...1 gång!! På dessa 2 år. Så numera kör jag alltid med helställ.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Jag tar skitofta av jackan. Fikar en kortis varje gång jag kör nästan. Och skönt mellan passen på bana att ta av jackan.
Är ju toknajs att stanna och ta en glass i solen och lufta sig lite :)

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Enkelt.. I o med att du kallar dig för dt50r så är det skinn som gäller. Hade du kallat dig för dt50mx så hade det vart lösa skydd och crosströjja eller allväders :)
Själv har jag 2delat märkes-beg-ställ och trivs bra med det.Delar tydligen betydligt oftare än medelsporthojjaren, nästan varje gång man stannar och fikar.

Last edited:

leifdaman

leifdaman
Gick med
29 Oct 2010
Hoj
NY 2009 kawasaki z1000 ABS vit/silver
vad kulturerna med skyddskläder e olika i alla länder, sj e jag helt inne på att ha textil, kevlar jacka och kevlar jeans.(dom sätts ihop med dragkedja) med skydd för höften knä, armbågar och axlar, e både mkt snyggare och mer praktiskt. ja jag vet jag vet det inte är lika säkert.

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Hoj
Bmw 850 adv
jag mins tex båtresor från nynäs till visby.. fifan då ville man ha sig ett delat ställ :p man fick endel underligga blickar på sig när man antingen gick runt som en wannabe biff eller som en utomjording med 2 extra armar ;D

I sånna lägen, när man åker färja å skit så vore det najs med delat ställ. Fast nästa gång ska jag ha med mig extra byxor och tröja man kan slänga på sig efter man surrat fast hojen nere på bildäck :tummenupp

DT50R

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2011
Hoj
-----
Beror lite på vad det är för hoj du kör också, ser ingen i din profil.
Inte DT50 hoppas jag?

Tack alla för bra svar :Bugar

Nej har ingen än, letar på blocket just i skrivande stund :)
Tänkte ja skulle börja i rätt ända...
Men lutar åt en sporthoj, eller kaanske en halvkåpa, men dom kanske oxå går under sporthoj :confused:
Nej de va ett tag sen man vinglade runt på DT:en :D
Va svårt att komma på något bra namn... :va

Men vad tror ni om att köpa ett begagnat? Om det nu är i fint skick utan sprickor mm...
Kommer det forma sig efter min kropp eller kommer det va i förra ägarens form?

Last edited:

Stig

medlem
Gick med
13 Mar 2008
Hoj
CBR 1000 -08 Hanse Vinse edt..
Köp ett nytt. Det är int säkert att du ser sprickor och yl, har inte föregående ägare fettat in stället i gång per år är lädret garanterat sämre än vad det skulle varit om man tagit hand om det.

Precis som ett par läderskor anpassar sig efter dina fötter anpassar sig stället efter dig. Och allvarligt talat, hur nice är det att åka runt i ett beggat ställ som är impregnerat av en annan människar kroppsvätskor, tänk en var dag är du blir svettig inne i stället och allt gammalt börjar lösas upp :)

DT50R

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2011
Hoj
-----
Köp ett nytt. Det är int säkert att du ser sprickor och yl, har inte föregående ägare fettat in stället i gång per år är lädret garanterat sämre än vad det skulle varit om man tagit hand om det.

Precis som ett par läderskor anpassar sig efter dina fötter anpassar sig stället efter dig. Och allvarligt talat, hur nice är det att åka runt i ett beggat ställ som är impregnerat av en annan människar kroppsvätskor, tänk en var dag är du blir svettig inne i stället och allt gammalt börjar lösas upp :)

Hmm... jo de e klart, inte så trevligt!

Hörde något om att det ska va en mässa i älvsjö snart och funderar på att kanske åka dit, tror ni dom kommer ha mycket ställ/utrustning där till bra pris?

Stig

medlem
Gick med
13 Mar 2008
Hoj
CBR 1000 -08 Hanse Vinse edt..
Vanligast är att utställarna har med sig det senaste modelerna, och det brukar ju inte vara direkt billigt, sen finns det dom som har med sig gamla odeller, udda storlekar osv.. Sen finns det småhandlare som säljer skinnställ med märken som ingen hört talas om, billigt skit mao...

Ett tips, kolla på blocket , där kan du nog hitta bra priser på ställ nu under vintern :tummenupp

Breiz

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2010
Hoj
Z1000 -08 XS750 -80 Z400 -84
Jag har Halvarssons jacka och byxor som har en kombination av skinn och cordura.

Dom har sitt system som heter "COOL SYSTEM" som ska hålla en sval.
Fråga mej inte om det gör någon skillnad.

Jag kan definitivt säga att ventilatonen är bra! Dom har långa dragkedjor så de är lätta att knäppa ihop.

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
2delat ger ju lite andra fördelar som inte nämns.
Du kan ha olika storlekar på bralla och jacka till exempel.

Du kan kombinera skinnjacka med kevlarjeans eller allvädersbyxor (om vägarna är blöta till exempel).
Dock så är tvådelade ställs jacka oftast jäkligt kort i midjan så man kan behöva typ en spoiler som man fäster i jackans dragkedja för att inte visa arslet för bakomvarande trafikanter (som om man bryr sig).

Skulle jag köpa nytt idag så skulle jag ha ett helställ för bandagar och inspirerad körning och en jacka+kevlarjeans för possörsåkning i stan, tror det blir skitsvårt eftersom jag har en stl större på brallor än jacka.

Gösta

PotatoesMc.com
Gick med
7 Feb 2008
Hoj
1000RR
Har vurpat med jeans o sånna där prassel braller o fan vet allt = ONT.... Inget går att jämn föra med skin :tummenupp helställ är absolut bäst, plus så finns det raceställ med tusen hål så man nästan fryser ... :D

har nog vurpat 15 -20 ggr

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...