vad hade du valt!? ny R6 eller ny R1

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Jeeeeez :rolleyes: r6:an är roligare kan jag säga, man kan dra på fullt överallt utan att riskera att förlora körkortet, på parkeringar mm.nej skämt åsido, klart du ska ha en r1 den har ju allt som r6:an har plus 50 hästar till.

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hade: CBR 600 RR-04, CBR 600F -97, GSX 400E -84
2006 års R6 tycker jag är den vackraste gathojen idag. Speciellt den röd/vita. Sen tycker jag det är en sån kubikhets, är det verkligen så jobbigt att växla som vissa 1000cc-folk i tråden tycker? Speciellt för en nybörjare borde man kanske inte börja på en storkubikare som förstahoj, man vill ju ha nåt att se fram emot efter några år. Så tänker iaf jag men visst, vill nybörjare köpa Ninja10or, R1, k5 eller 1000rr så varsågod.

Peace!

Benny

Gold Member
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
GSX-R 750
Tycker du drar till din närmsta handlare o tar ut båda på en sväng!
Efter det kommer du nog inte ha lika svårt o bestämma dig.

Lycka till!

Spoox

Race till death or die behind!
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
KTM 690 SM -07 Limited Edition
Yepp.

var först inne på en Yamaha R1 04-06 ev beg, men de slutade i att en Yamaha R1 2006 är beställd, men de kan ta upp till 3 veckor innan den är besiktigad och registrerad med :(
Så får vi se om killen håller vad han lovar..

väntar... (hoppas de regnar nästa vecka) väntar ännu mer... :tungan

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Hoj
:)
__julle__ skrev:
2171644Tänk att du måste nästan ha i trean innan 100km/h med en r6a. med en r1a har du inte fått i tvåan då.

:va

min måste vara något grymt drevad då :tungan

Har en R6 -06 och jag e grymt nöjd, visst lite högre varv men men vill man vara ut och långtoura så e det väll bättre med r1, glöm inte packväskorna bara. Nee skämt och sido, båda e ju riktigt grymma hojar och du lär ju inte bli missnöjd va du än köper.

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
Flertal
RuffRyder skrev:
2173167 2006 års R6 tycker jag är den vackraste gathojen idag. Speciellt den röd/vita. Sen tycker jag det är en sån kubikhets, är det verkligen så jobbigt att växla som vissa 1000cc-folk i tråden tycker? Speciellt för en nybörjare borde man kanske inte börja på en storkubikare som förstahoj, man vill ju ha nåt att se fram emot efter några år. Så tänker iaf jag men visst, vill nybörjare köpa Ninja10or, R1, k5 eller 1000rr så varsågod.

Peace!
Det är just det som är grejen, jag tyckte att jag körde hetsigare på R6an det är lite 2-takt över den, iofs är jag i grunden fan av 2-T men när en 1000cc 4-T i dag varvar +13k r/min så får jag ändå mitt lystmäte på den punkten :D

Jag skulle vilken dag som helst vilja banta av 10kg på R1an så missförstå mej inte på den punkten, tyvärr ligger inte så mycket av viktskillnaden mellan R6 & R1 på de ställen det gör mest "nytta", dvs ofjädrad vikt samt mindre svängmassa (lätta fälgar o skivor).

Sen har du ju helt rätt i att nybörjare "bör" inte skaffa någon sporthoj som förstahoj över huvud taget :tummenupp

Som ni kanske märker så är jag inte så petig med det estetiska, det är funktion som gäller för mej, ska man ta in utseendet också så blir resonemanget kanske annorlunda :)

__julle__

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Honda cbr1000rr 05 blå/svart/silver
Cervantes skrev:
2171925 :va Nu gör ju en R6 drygt 110 på ettan och en R1 drygt 150 men gillar man inte att en hoj varvar så ska man kanske ha en glidare istället :7peta

Ja kanske stämmer men tänkte mer på normal körning.
Och sen pratade jag inte om varvet utan om växlingen.
:7peta

Fetvadd

Wannabe DTM
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
ingen förtillfället
Hade jag köpt ny hoj hade jag valt r1.. r6an är vääldigt rolig, men skulle helst vilja ha lite mer vrid i hojen.. Dock har jag inga planer på att byta bort min :D

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0