Vad har bågen fått för julklapp?

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Får bli ev presenter i efterskott, ska se om jag inte kan hitta lite mumms på mc-mässan....
 

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Ort
Norrtälje
Hoj
Kawasaki ZX12R, 1427 PSB. Honda CRF 450 R
Moto Speed med uppborrning, kam, högkomp kolvar, portning, nytt grenrör..:D Får se vad det kommer att ge om ca en månad...:tummenupp
Hoppas dock på över 200 på hjulet
 
Last edited:

WilleZL

Aktionsgruppen för TT-lopp på Gotland
Gick med
13 Jan 2005
Ort
Stockholm
Hoj
R6 & RD350
- expansionskammare (hembyggda:yoparty ).

Alltid roligast när man kan färdigställa något helt själv! Jag byggde ett par i moppe-åldern, dock helt ovetenskapligt. Dvs jag räknade inte på konvinklar och pip-längder, men rätt form hade de!
 

Marvin

Newbie
Gick med
14 Sep 2007
Ort
08
Hoj
Monster 696
Funderar på om man ska lägga en beställning på EVO tech på en avgasrörs hängare ;)
 

morphine

what the fouko
Gick med
23 Sep 2007
Ort
Göteborg
Hoj
R1 -07
Jag fick en årsprenumeration av Motorrad. I övrigt blev det inte mer. Dessutom damp första numret av Highsider ned i min och polarens brevlåda häromveckan, så nu kan man ju i alla fall läsa sig mätt i väntan på nästa säsong.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Rettan fick en ny omgång bromsvätska häromdan, annars har jag fått lampor till depåtältet (som jag fortfarande väntar på iofs) och meckarshorts :) En brandsläckare till depån inhandlades veckorna före jul också iofs.
 

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Ort
Thailand
Hoj
Er6n -13
Berättade precis för min att den ska bli såld och bytt till en zx10 -08 om par månader..Han har inte slutat gråta. :gnissla
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Kawasaki KLX650C
Hojen har fått Conti TKC80 fram och bak och jag har fått knäskydd från Biltema av mig själv :).
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Högkompskolvar? svarvar man inte bara ned toppen lite?

man kan väl göra antingen eller? eller tänker jag galet nu?:va är ganska säker på att wilesco (eller vad de nu heter) har högkompskolvar för trimbruk till RD350... saken är den att jag brukar vilja göra mina arbeten själv, och då känns ju ett kolvbyte ganska simpelt i jämförelse med toppsvarvning så...:)

Alltid roligast när man kan färdigställa något helt själv! Jag byggde ett par i moppe-åldern, dock helt ovetenskapligt. Dvs jag räknade inte på konvinklar och pip-längder, men rätt form hade de!

Håller med!:tummenupp

jag har lyckats hitta ritningar på ett par kammare till min hoj så eventuellt kan man ju hoppas att de gör liiite nytta (även om jag använder så pass simpla metoder som migsvets och konrullning för hand), men även om de nu inte gör det så ser de ju iallafall raceiga ut vilket är precis vad jag vill uppnå. tanken är att hojen ska bli en tidsenlig race-replica så...:D
 
Last edited:

Sladdfantomen

Kör så det ryker...
Gick med
18 Dec 2008
Ort
Hemma såklart!!!
Hoj
Honda CB 500 Four -72(såld), KTM 990 SMR -09 (såld), KTM 690 SMC -08 (såld)
Fan depåstöd verkar vara poppis i år!!!
Det blev ett till min hoj oxå... :D :D :D
 

Linkan77

Piggelinmissbrukare
Gick med
14 Mar 2007
Ort
Solna
Hoj
Såld
Ny bakskärm från cemoto och nytt reglage för blinkers/ljus/tuta, sen blir det till att införskaffa ett nytt bakljus oxå.
 

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
Jag fick en plaststänksskärm till den vanliga cykeln i julklapp, prislappen satt kvar: 59:- :näsblod

dock var det bara på skämt och päronen sa att jag fick beställa en hugger till hojjen själv som dom betalar.



tjejen fick en hushållsassistent utav mig och en hushållsassistent utav hennes föräldrar. kommunikation när den är som bäst :huvet :huvet :huvet
 

andy-l

Ny medlem
Gick med
15 May 2008
Ort
stockholm
Hoj
zx-10r 2008
Undertail och vindruta från hotbodies beställt, förhoppningsvis så blir det ett slipon i försenad julklapp också.
 

Headhunter

Jonas Bergdahl
Gick med
18 Sep 2007
Ort
Umeå
Hoj
Ducati 749 monoposto, Ducati Monster S4R
Bågen blev julklappen:) bästa någonsin!

Fan vad underbart. Du måste ha varit snällast av alla i år enligt tomten. Grattis!

Min röda ska få kraschkåpor i julklapp, men leverantören strulade med beställningen så klappen har inte hunnit fram i tid riktigt. Räknar med att dom sitter på plats målade och klara i god tid innan snösmältningen ändå. Depåstöd har den också fått, men det var redan när den ställdes undan för vintern.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top