funcke skrev:Om du kikar hans yrke så är det uppenbart, "Försäkringsbranchen" (!!!).
Superbee skrev:Är det bara jag som är en mÅraLTjÄRRING och tycker att det är trist att de som har märkesförsäkring kommer billigare undan med sina 185kg och 110 hästar än vad vi andra gör som t.ex. kör en honda med motsvarande effekt/viktförhållanden?
Skulle väl bli billigare för alla om det inte fanns märkesförsäkringar som är extremt förmånliga????
Visst Classicförsäkring ligger med i resonemanget också.
Du är ingen moralkärring, du är en avundsjuk kärring. I Sverige råder marknadsekonomi, om försäkringsbolaget och generalagenten känner för att göra en skön deal så är det upp till dem.Superbee skrev:Är det bara jag som är en mÅraLTjÄRRING och tycker att det är trist att de som har märkesförsäkring kommer billigare undan med sina 185kg och 110 hästar än vad vi andra gör som t.ex. kör en honda med motsvarande effekt/viktförhållanden?
sgtpepper skrev:Du är ingen moralkärring, du är en avundsjuk kärring. I Sverige råder marknadsekonomi, om försäkringsbolaget och generalagenten känner för att göra en skön deal så är det upp till dem.
189 kilo och 120 hästar (på veven) har jag för övrigt, jag har svårt att tro att din Honda har samma effekt/viktförhållande?![]()
![]()
![]()
Superbee skrev:Får väl börja skenförsäkra då(obs ironi för de som inte förstår!)
funcke skrev:Halv 1358kr/mån
Hoj: Kawa zx6r -97a
Jag: 21år. Bosatt i Stockholm.
Salusansvar ville ha 119000 SEK om året för att halvförsäkra min hoj.
Trygg-Hansa ~90000 SEK.
Kawa Tina skrev:2200/mån för halv är galet mycket.![]()
Har bara inte råd Och jag kommer inte att sälja hojen![]()
900/mån trafik trygg hansa var det bästa jag hittat.
Vad ska jag göra??? man vill ju inte göra nått olagligt . Fast man blir ju tvungen typ att göra det snart
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |