Vad har du för försäkringspremie?

Ja, really. Har en -16 nu 5600:- hel/hel +, självrisken sänkt till 2000:- för gott uppförande. Svedea var betydligt dyrare.
Så när jag fyller 30 så får jag lägre premie än dig trots att du haft kortet sedan -81. Premien för 1190 och 1290 är nog den samma och då är den enda skillnaden att du bor lite mer centralt än mig. :va

Så när jag fyller 30 så får jag lägre premie än dig trots att du haft kortet sedan -81. Premien för 1190 och 1290 är nog den samma och då är den enda skillnaden att du bor lite mer centralt än mig. :va

Nya hojar är ofta dyrare att försäkra, men det är ingen idé att försöka se någon logik i deras prissättning. Kul för dig men förutsätter ju att du har kvar samma hoj.

edit/ Premien är högre på 1290 men inte så stor skillnad.

Kawasaki ZX 12R-04 5071:- Helår/helförsäkring Trygg-Hansa

Suzuki R750-86 820:- Helår/helförsäkring Trygg Hansa

Mycket trevlig handledare jag pratade med där..:Bugar :tummenupp

Körkort sen 1980(bil) 1983(mc) en del fortkörningar, draget kort 3 gånger kör
typ 20k mil om året totalt i jobbet samt privat..
//Tanken

Last edited:
2200 för hel/hel på Mille -00. Är snål så jag nöjer mig med halvförs för 1600kr. Bra pang för pengarna!

En av få fördelar med att åldras är att priserna går neråt.

Det där är inte sant för mig i Göteborg i alla fall. Hade R1-98 för fem år sedan. Funderade på att köpa en likadan nu som 34-åring, och det var konsekvent dyrare nu än då. Äldre hoj och förare alltså, och dyrare premie. :smasha

EDIT: Vi snackar runt 2000 per månad, halvförsäkring

Last edited:
Det där är inte sant för mig i Göteborg i alla fall. Hade R1-98 för fem år sedan. Funderade på att köpa en likadan nu som 34-åring, och det var konsekvent dyrare nu än då. Äldre hoj och förare alltså, och dyrare premie. :smasha

EDIT: Vi snackar runt 2000 per månad, halvförsäkring

Bilsport mc hävdar att priset går ner för varje år du haft körkortet. Min gick ner avsevärt från från år 1 till år 2. Även jag är bosatt i Göteborg och runt 30 :)

Nyheter
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick