Vad har du för MC och bil?

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
* Triumph Thruxton 900 (2008) för trivsamma turer på småvägar. Eller en helg i Norge.
* Moto Guzzi Bellagio (2014) för trivsamma turer på småvägar. Eller en helg i Norge.
* Kawasaki Versys 650 (2007) för alla slags turer, även långa sådana. T ex Schweiz/Italien i höstas.
* Vespa GTS 300 (2020) för kortare turer i och runt staden. Enklare att parkera än bil och mycket trevligare än buss/spårvagn.

Och vad passar då bättre än en leasad plug in-hybrid med automat? (elmotor + 2,5 liters bensinare)
* Ford Kuga (2024)

Last edited:

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Ni får gärna hitta ett system i mitt fordonsägande som säger nåt, detta är körbara bilar och hojar. Div traktorer, snöskotrar, repobjekt och sånt är utelämnat. Själv ser jag bara en salig blandning av fordon.

2013 Mitsubishi L200, bruks och jaktbil med hundlåda
2005 Ford Mondeo, frun kör den
1960 Cadillac Serie, 62 körs sommar tid
1962 Volvo PV, körs sommartid men mindre än Cadillacen
1973 Morris Marina, har Lucas elsystem, lätt opålitlig.

2013 Triumph Thruxton, körs mest mil med på asfalt
1981 Honda CB250N, cafebygge med kompressor grymt opraktisk men verka dra till sig folk.
1983 GSX750ES, står hos svågern i mellan Sverige.
1999 Kawasaki KLR650C, körs grus med.
1963 Monark Monarped, körs knappt alls med.

PingPong

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jan 2023
Hoj
Ducati 900 Special, Rickman Predator Honda, Nico Bakker Kawasaki, Nico Bakker Suzuki, Hejira racer (Rotax), Ducati 900SS, Honda VFR400R, Honda NS125F, Aprilia AF125, Yamaha TTR225
Flertal mc, men de jag mest åker/kommer åka med:
* Rickman 985 Honda
* Ducati 900 special
* Honda NS125F (används när jag övningskör med dottern)
* Ducati 900 SS -94
* Hoppas få igång Nico Bakker Suzuki till sommaren🙂

Bilar:
* Kia Ceed (vardags/pendlar-bil)
* Dodge Charger -73 (muskelbil)
* Willys 1938 Sedan (gasser-stuk som är slutfasen av byggandet)

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Ja det här är ju en dynamisk lista…

Hojar just nu:
BMW R1250 GSA -23
BMW F800S -07
Yamaha Cygnus 125 -07

Bilar just nu:
Tesla Y LR -22
Mercedes ML320CDI -08
Citroën DS19M Pallas -65
Citroën DS19S -68

(Några till äldre Citroën på papperet dvs oklar status, existerar möjligen i något förråd i Östergötland
Blir alltid orolig att jag glömt bort någon bil jag har någonstans. Haft faiblesse för Saab 96/99/900 och några Mercor har passerat, bla 300TE 4-Matic (magisk bil), Jaguar/Daimler XJ40 och ett tjugotal Citroën av alla sorter från 2CV till XM C5 och Grand Picasso. Landcruisers 2st.)

Mvh

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Detta är en statisk lista däremot.

Så inga överraskningar eftersom jag nämner dom ofta. 🙂

VW Passat Variant 1,8T -00, 6400 mil 2004 nu 17600 mil.

Kawasaki Z750 E1 -80, 850 mil 1981, nu 12500 mil.
Suzuki DR600 -86, många ägare, flera motorer och hastighetsmätare. Köpt 2005?
Yamaha TDM900 -02, 4500 mil 2014 nu 15000.
Kawasaki Z750 LTD Twin -82, 4300 mil 2015 nu 9300.
Yamaha DT50MX -92 inköpt till äldsta sonen 2004, tillbakaköpt 2008 så yngsta sonen fick den. Sedan köpte jag tillbaka den till mig själv i våras. Helrenoverad men ej öppnad motor. Går som en klocka. Klämde 180 mil från augusti.

IMG_0842.jpeg
Mopperally, värsta grejen ba 😎

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR
Korrekt på alla punkter, min bäste herre! -82:a.
Sälj aldrig, minns att vi sålde iväg en 81 SC i den aningens underliga färgen SchiffonWeise och sedan en mint 86 med 5000 mil på mätaren, båda för långt under 200 tkr, bör ha vart typ 2003-2008.

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Ja det här är ju en dynamisk lista…

Hojar just nu:
BMW R1250 GSA -23
BMW F800S -07
Yamaha Cygnus 125 -07

Bilar just nu:
Tesla Y LR -22
Mercedes ML320CDI -08
Citroën DS19M Pallas -65
Citroën DS19S -68

(Några till äldre Citroën på papperet dvs oklar status, existerar möjligen i något förråd i Östergötland
Blir alltid orolig att jag glömt bort någon bil jag har någonstans. Haft faiblesse för Saab 96/99/900 och några Mercor har passerat, bla 300TE 4-Matic (magisk bil), Jaguar/Daimler XJ40 och ett tjugotal Citroën av alla sorter från 2CV till XM C5 och Grand Picasso. Landcruisers 2st.)

Mvh
Köpte du aldrig den folkabussen som jag kommer ihåg du skrev något inlägg om i somras/höstas? (Kanske var en pickup kommer inte ihåg)
Har för mig det var bra pris och alla kommentarer sa att det bara var köpa

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Köpte du aldrig den folkabussen som jag kommer ihåg du skrev något inlägg om i somras/höstas? (Kanske var en pickup kommer inte ihåg)
Har för mig det var bra pris och alla kommentarer sa att det bara var köpa

Helt korrekt, jag väntar lite med den av flera skäl. Men den finns kvar och jag har första tjing…

Mvh

Felix83

Never trust a fart on a motorcycle
Gick med
18 Jan 2022
Hoj
2017 Street Triple RS, 2006 CBF1000A
Sälj aldrig, minns att vi sålde iväg en 81 SC i den aningens underliga färgen SchiffonWeise och sedan en mint 86 med 5000 mil på mätaren, båda för långt under 200 tkr, bör ha vart typ 2003-2008.
Aj då, nog för att man inte ska gråta över spilld mjölk men vissa mejeriprodukter kan ändå förtjäna en fälld tår eller två.

Ibland funderar jag på att sälja, men jag inser att om jag gör det så kommer jag sannolikt aldrig att kunna köpa tillbaka den igen. Jag lyckades köpa precis när priserna så sakteliga hade börjat vända uppåt men jag gav betydligt mindre än vad ett totalt renoveringsobjekt kostar idag.

Att jag för 7 år sedan åkte på en motorrenovering som kostade ungefär lika mycket som bilen lämnar vi därhän... :glömdet

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Tittade igenom denna gamla tråden och förvånades över hur många som inte är kvar på SH :(
En del har bara varit med några få år och en del många, men verkar ha lämnat de senaste.
Det ser ut att ha varit en del tjejer också, men som inte längre är aktiva.

Skulle vara kul att se statistik på hur många som tillkommit per år, samt hur många som är aktiva under respektive år.
Reggade mig 2009 på SH men läste lite tidigare. Det var för mycket av gasa satan, dra från snuten och vurpa med jämna mellanrum för att det skulle kännas bra för min del.:rodnar

Det har hänt lite med åren...

Köpte min gula ny för 25 år sedan och kände att jag platsade mera på två andra, numera döda, forum för samma motorcykel där det inte var lika häftigt. Det fanns även flera färger än gult även om majoriteten naturligtvis ansåg att gult var den snabbaste färgen. :hej
Nu gör den väl knappt 250 ärliga kph efter en massa tusen mil men jag är nöjd ändå.

Första hojen jag körde med körkort var en gul Yamaha 125 från tidigt 70-tal. Laddade dåligt så när den började misstända slog jag av lyset. Oljepumpen fungerade inte så det var att blanda direkt i tanken. Fick ihop 50 mil ändå första dagen. :)

Första egna var en enkelkams Honda 750. För stor och tung för en nybörjare men jag lärde mig ändå skrapa fotpinnar, lätt, och köra med tvåhjulsladd på grus, inte lika lätt. :crash

Dålig väghållning, dåliga bromsar och väldigt tung. Elfel och en liten brand som jag inte upptäckte förrän den laddade dåligt. Läckte olja och fungerade dåligt i regn...
Det blev ändå en bra bit över 10 tusen mil i sadeln.

650 Bonneville är den bästa jag haft vad gäller körglädje. Klarar inte misshandel utan behöver både kärlek och omvårdnad men det känns inte fel. Kräver också visserligen lite kunskap när man kommer upp i hastighet på krokiga vägar men det är heller ingen nackdel. Man byter inte spår som på en modärn motorcykel så det gäller att göra rätt eller åka lugnt och städat och få sidvagnsprofil på däcken. ;)

Bil? Jag är motorcyklist och ointresserad av bilar men mina barns mamma tyckte jag skulle köpa hennes Toyota så det står en sådan på uppfarten...

notrightrider

But Mama...? That's where the fun is!
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Tittade igenom denna gamla tråden och förvånades över hur många som inte är kvar på SH :(
En del har bara varit med några få år och en del många, men verkar ha lämnat de senaste.
Det ser ut att ha varit en del tjejer också, men som inte längre är aktiva.

Skulle vara kul att se statistik på hur många som tillkommit per år, samt hur många som är aktiva under respektive år.

Cheyerna drog när vi inte längre fick hälsa på nytillkomna med ett servilt "Ligga?" :tuttar

Tragic 'cause it's true.

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Hojar enl signaturen.
Bil?
V70 reservbil/hundbil/dragbil.
Kia Niro PHEV dagligbil.
Plåtis husbil, mest för att dra hojsläpet.
Bilintresse kvartår men finns inte plats för en kul bil just nu. Annars står något lite udda typ Alfa på önskelistan.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...