Vad har du i ditt kylskåp?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jag har oxå en gräddsifon men det har aldrig varit grädde i den. :rolleyes

Lustigt att grädde blir bättre på lustgas.

Har oxå en gräddsifon, till hotshots......

Just det ja, har ett kyl i källaren oxå, några flaskor skumpa, akvavit, jäger, cider av varierande sort, ett gäng mahou negra, ja ni förstår principen.

Last edited:

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Vad små kylar ni har. Själv har jag ett litet så som den första bilden, sen har familjen ett stort från golv till tak.
I mitt finns bara öl, vin och groggvirke.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Måste tyvärr göra dig besviken, eftersom jag är en av inventarierna i singeltråden så används den inte till något roligt, den används när jag tröstäter kladdkaka i brist på någon att använda den på. :)

Kan visst användas till roligare saker än till att trösäta med. Men gör som Pippi bara, skippa grädden först.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Min flickvän rensade mitt kylskåp för nån månad sen. Hon undrade varför jag hade flytande fond som gick ut typ 2011. :gnissla

2011. Jesus, den går ju tom att använda. På ungkarlstiden hittade jag vispgrädde som var 10 år gammal, juicekoncentrat som var 6.... För att inte tala om alla suspekta senapstuber och ketchupflarror.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Spraygrädde...fniss

Fniss. Bokstavligt talat. I min ungdom hade jag en gräddsifon som man laddade med en gaspatron (NH2) samt ovispad grädde. Om man skippade grädden och tryckte i patronen i sifonen och sen sög i sig gasen ("lustgas") så blev det lattjo :banana

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Spraygrädde är väl inte så konstigt?
Jag har en gräddsifon som det har varit grädde i! De ni hur många har sett en sån?

ExaCkt! Stick ner till järnaffären och köp ett gäng patroner gas. Finns två olika sorter, och du ska inte ha den som det står CO2 på. Sen blire lattjo :)

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Fniss. Bokstavligt talat. I min ungdom hade jag en gräddsifon som man laddade med en gaspatron (NH2) samt ovispad grädde. Om man skippade grädden och tryckte i patronen i sifonen och sen sög i sig gasen ("lustgas") så blev det lattjo :banana

Som du kanske ser så skrev jag att jag inte använder den till grädde. :)

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Har ingen bild på nuvarande kylskåp som är fullt av en massa saker jag inte kan namnet på. En historisk återblick däremot in i mitt tragikomiska kylskåp på den tiden man var ungkarl:

wt22.jpg

Och frysen var tom (men av nån anledning alltid igång). Åt inte hemma så ofta.. :rolleyes:

Var är sprejgrädden?

Paco

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
RSV4 -14
Starstriker skrev:
Fniss. Bokstavligt talat. I min ungdom hade jag en gräddsifon som man laddade med en gaspatron (NH2) samt ovispad grädde. Om man skippade grädden och tryckte i patronen i sifonen och sen sög i sig gasen ("lustgas") så blev det lattjo

Ingen som reagerar på detta?
Lustgas = N[SUB]2[/SUB]O

:fakta:mattias

Longkalsong

Medlem
Gick med
14 May 2005
Hoj
Aprilia Tuono 1000 Factory, Honda 900 Hornet, MotoGuzzi Stornello samt en WR250 och en Yamaha RD 500
Mitt garagekylskåp....
IMG_1872.jpg
Innehåller bara det viktigaste från kostcirkeln :fakta:rock
IMG_1873.jpg

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS