Vad har hänt med blocket? 90kr?

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Tänkte lägga ut en annons på min minimoto skrev i ordning allt och så men ser det kostar 90kr.

Blocket.se var väll gratis till en början? tror det kostade 20kr sist, men 90kr nu:mad:

Tycker det är skit dyrt specielt när det gäller en sak som inte är värd så mycket pengar

mojjsan

Killar sökes
Gick med
18 Sep 2005
Hoj
r1
Mr Helmut skrev:
Tänkte lägga ut en annons på min minimoto skrev i ordning allt och så men ser det kostar 90kr.

Blocket.se var väll gratis till en början? tror det kostade 20kr sist, men 90kr nu:mad:

Tycker det är skit dyrt specielt när det gäller en sak som inte är värd så mycket pengar

så är det , jag menar blocket är en mkt stor site nu för tiden klart dom tar betalt,dom är ju ett vinst inriktat företag..men visst 90 kr är lite väl helt klart men i motor sektionen tar dom lite mer pröjs

Last edited:

RRP Playboy

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
GS500f -rip CB -rip Honda CB500S Sport + BMX cykel
Mr Helmut skrev:

Priset är 20 kr, med undantag för vissa övriga kategorier som kostar 30 - 90 kr. När du lagt in annonsen får du ett mejl som förklarar hur du betalar med ett betalsamtal. Varje annons granskas efter Blockets regler. Annonsen ligger ute i två månader.

http://www2.blocket.se/ai?ca=11_s&new=

Sälj den under MC-delar & Tillbehör då är Priset är 20 kr

flexbert

Medlem
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Aprilia Tuono -07
Mr Helmut skrev:

Har du inte lagt in massa extra bilder då?

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
RRP Playboy skrev:
Priset är 20 kr, med undantag för vissa övriga kategorier som kostar 30 - 90 kr. När du lagt in annonsen får du ett mejl som förklarar hur du betalar med ett betalsamtal. Varje annons granskas efter Blockets regler. Annonsen ligger ute i två månader.

http://www2.blocket.se/ai?ca=11_s&new=

Sälj den under MC-delar & Tillbehör då är Priset är 20 kr

jag skrev att jag fylde i allt och fick mailet för mc och då var priset 90kr

edit testar en gång till så ska vi se

Last edited:

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld... :(
mojjsan skrev:
så är det , jag menar blocket är en mkt stor site nu för tiden klart dom tar betalt,dom är ju ett vinst inriktat företag..men visst 90 kr är lite väl helt klart men i motor sektionen tar dom lite mer pröjs

Visst är blocket störst, men frågan är hur länge de kommer vara det med så dyra priser... nää, raderna blir det i framtiden.

En fundering, visst var det aftonbladet som köpte blocket?

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
flexbert skrev:
Har du inte lagt in massa extra bilder då?

fylde i igen och priset var 90 kr utan extra bilder

struntar i blocket nu:mad:

har 5 annonser som ska upp på grejer/cyklar (450kr)

Agent Apelsin

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Kawasaki GPZ 750 -83
Kollade precis hur många annonser dom fått in idag, 7030 när jag kollade. 20 kr för den billigaste = 141000 kr idag (som inte är slut än). På ett år har dom dragit in 365 * 141000 = 51 465 000 kr.
Plus reklamintäkterna.. minus bredband och server plus lite personal som kollar så det inte trillar ner från nätet.
Slutsats:
Någon gör GROVA pengar på blocket...

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Agent Apelsin skrev:
Kollade precis hur många annonser dom fått in idag, 7030 när jag kollade. 20 kr för den billigaste = 141000 kr idag (som inte är slut än). På ett år har dom dragit in 365 * 141000 = 51 465 000 kr.
Plus reklamintäkterna.. minus bredband och server plus lite personal som kollar så det inte trillar ner från nätet.
Slutsats:

Minus skatt.

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Agent Apelsin skrev:
Slutsats:

vi bojkotar(stavning?) dom det är mycket pengar och det är ju ändå mer pengar eftersom det kostar 90kr nu på vissa

www.allaanonnser.se är bra

dom visar alla som finns här också http://www.allaannonser.se/annonsera_gratis.php

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Agent Apelsin skrev:
Slutsats:

visst gör dom säkerligen en god vinst men när dom de första åren hade gratisanonnser och anonnser som var billigare än kostnaderan så blev det nog GOD förlust.

Blocket gynnar väll alla eller?
Blir det för dyrt slutar folk anonnserad där vilket medför färre läsare mm mm priserna lär vara noga avvägda. Om man ska sälja en hoj för 30-130 kkr så är 90 kr för 2 månaders anonnsering med flera bilder billigt tycker jag.

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
Mr Helmut skrev:

du Helmut va har du för minimoto då?
kanske är intresserad!

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Lawner skrev:
visst gör dom säkerligen en god vinst men när dom de första åren hade gratisanonnser och anonnser som var billigare än kostnaderan så blev det nog GOD förlust.

Blocket gynnar väll alla eller?
Blir det för dyrt slutar folk anonnserad där vilket medför färre läsare mm mm priserna lär vara noga avvägda. Om man ska sälja en hoj för 30-130 kkr så är 90 kr för 2 månaders anonnsering med flera bilder billigt tycker jag.

Siffror på att dom skulle gå med förlust dom första åren?

Tror inte dom skulle drivit det om dom gick back, dom hade väll reklam?

Att blocket gynnar alla ifråga sätts inte utan det priset jag fick för en annons på min minimoto värd 1500kr 1/15 av värdet.

När går gränsen då du inte tänker annonsera längre då, nästa år kostar de kanske 150kr

Såna här små saker som egentligen bara är skit fast man iriterar sig på det

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Mr Helmut skrev:
fylde i igen och priset var 90 kr utan extra bilder

struntar i blocket nu:mad:

har 5 annonser som ska upp på grejer/cyklar (450kr)

Min cykel kostade då bara 20 spänn att lägga in. Det är bara bilar och hojar som kostar 90 tror jag ?

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457