Vad har hänt med blocket? 90kr?

Dregen

LOTE RACING.. Living on the edge!
Gick med
13 Jun 2005
Hoj
R1
Det kostar att synas med annonsen.... Om man är så SNÅL att man tycker att 90 kr är för mycket så kan man ju annonsera gratis på en annan sida och inte få grejerna sålda!!!!

koss

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Crf250-04, Honda cb 600f Hornet
Först var det gratis, sen började de ta 20kr för bilannonser, sedan höjde de bilannonserna till 80 (tror han gjorde det i steg om 20 eller typ) och började ta 20kr för andra saker när de va etablerade. Grundaren sålde sedan sajten till aftonbladet för sisådär 190 mille inte så dumt det... Är det för dyrt är det bara att skita att annonsera där. Personligen tror jag aktionssidor kommer att öka i sverige typ ebay.

Falafelbabianen

Pessimist (Leg)
Gick med
9 Dec 2003
Hoj
Honda VFR 03
Blocket var gratis ganska länge och när sen kundunderlaget ökade så smög man in prishöjningar, lite i taget.

90kr - lite väl girigt för att vara en nätbaserad annonstjänst.
Med det priset kan andra sajter få en chans men de planerar väl en liknande utveckling.

Maria1980

Skitskraj MC
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Sålt Millen :(
RRP Playboy skrev:
Sälj den under MC-delar & Tillbehör då är Priset är 20 kr

Tills dem på Blocket upptäcker det... Då raderar dem annonsen direkt och ger dig 20kr tillgodo på en annan annons. Då får man pytsa in resterande 70kr & lägga upp annonsen i rätt kategori.

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Mr Helmut skrev:
Siffror på att dom skulle gå med förlust dom första åren?

Tror inte dom skulle drivit det om dom gick back, dom hade väll reklam?

Att blocket gynnar alla ifråga sätts inte utan det priset jag fick för en annons på min minimoto värd 1500kr 1/15 av värdet.

När går gränsen då du inte tänker annonsera längre då, nästa år kostar de kanske 150kr

Såna här små saker som egentligen bara är skit fast man iriterar sig på det

då får du la sätta anonnsen under hobbyprylar eller något då! en minimoto ska väll inte stå under motorcyklar ?????

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
0 bhp
Det var då ett jävla gnäll. :gnissla

Tycker man att det är för dyrt att annonsera på blocket så är det bara att låta bli.

Enkelt.

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
sandstream skrev:
Kolla en bit ovanför så ser du att priset för specialkategorierna verkar ha gått från 80:- till 90:-.
Trådskaparen trodde nog att det alltid kostade 20:-

Ah okey. Men om det hade vart så att priset hade ökat från 20:- till 90:- så hade jag haft rätt, så egentligen hade jag rätt i alla fall, eller hur? Om jag nu tänkt rättså rätt.... :D :rolleyes:

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
90 pix ärla inte så farligt? Värre då att annonsera ut en bil i Bilsport med stort fotografi! Kostar typ 350:- och då är annonsen bara med i två tidningar...

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Anderzzon skrev:
90 pix ärla inte så farligt? Värre då att annonsera ut en bil i Bilsport med stort fotografi! Kostar typ 350:- och då är annonsen bara med i två tidningar...

För inte länge sedan så kostade alla annonser 20kr kommer jag ihåg.
Det är en ökning 350 % och det verkar många acceptera.

Skulle vara intressant att se reaktionerna om bensinen gick upp till 40kr/litern eller mjölken till 22kr/litern.

Men som tur är har alla ett val, man lägger inte ut något på blocket för 90kr om man inte vill. Man köper ingen bensin för 40kr/litern om man inte vill.
Man köper ingen mjölk för 22kr/litern.

Last edited:

sandstream

Guest
Pejo skrev:
Ah okey. Men om det hade vart så att priset hade ökat från 20:- till 90:- så hade jag haft rätt, så egentligen hade jag rätt i alla fall, eller hur? Om jag nu tänkt rättså rätt.... :D :rolleyes:
Du har alltid rätt min vän :D

Chii skrev:
Gissa, givetvis Blocket
Så de är svin för att de har en bra affärsidé som de tjänar pengar på, usch vad hemskt :rolleyes:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
burner skrev:
Skulle vara intressant att se reaktionerna om bensinen gick upp till 40kr/litern eller mjölken till 22kr/litern.

Ja, skulle statoil höja soppapriset till 40 spänn litern så skulle jag helt enkelt svänga in på OK istället.. vet iofs inte omd et är så intressant..

Även om blocket är störst har de knappast någon monopolställning..

sandstream

Guest
korvgubbe skrev:
Ja, skulle statoil höja soppapriset till 40 spänn litern så skulle jag helt enkelt svänga in på OK istället.. vet iofs inte omd et är så intressant..
Även om blocket är störst har de knappast någon monopolställning..
Precis! :tummenupp
Pejo skrev:
Känns bra att få ett sådant erkännande av en person som oftast har rätt. :D
Varken du eller jag kan väl rå för att vi har rätt för det mesta :hihi

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Hoj
Harley Fyrtioåtta
Såklart är de väl så att Blocket numera vågar utnyttja sitt kändisskap och de är väl inget fel i det.

Tyvärr kan det väl ibland bli till en negativ tren när större bolag köper upp ett fungerade koncept och gör det till sitt eget. Bolagen kan göra reklam för sig på en större/bredare marknad och lever kanske mer på kvantitet än kvalitet.

Visst de kostar pengar att annonsera, men eftersom de "flesta" idag vet vad Blocket är för något så får man en etablerad sajt men mycket folk omlopp som utbyte mot avgiften på säg 90:- vilket ofta bidrar till att man får sina prylar sålda rätt fort.

Så än så länge är väl Blockets priser humana...

Kenya

..
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
ZX12R
burner skrev:
Det är en ökning 350 % och det verkar många acceptera.

Man köper ingen mjölk för 22kr/litern.

De e gött me mjölk....

ZX9R-98

Passande nick?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10R
Kan hu inte säga att jag tycker 90:- känns så dyrt om man ska sälja en hoj eller bil för 20-30-40-50-60-70-80 osv tusen spänn :va

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457