Vad har hänt med gammalt hederligt slagsmål?

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Är det bara jag som blivit uppfostrad till en strykrädd liten stackare?

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Hoj
Upcoming
Hur fan uppfostrar ni era ungar egentligen?
Ge fan i att skämma bort dem.
Jag tror att om de får anstränga sig för att få den där nya dyra mobilen, dyra märkesjackan samt snygga wesc tröjan så kommer de bli bättre som skitungar.
Mer förnuft, bryr sig mer, får mer pengar att underhålla er med när ni kommer närmare och närmare döden.

//
Liteb Ättre

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag är väluppfostrad och vet hur man beter sig och jag har aldrig sparkat på en människa i hela mitt liv förutom när jag testade på karate en gång.
Och liten och uppkäftig som jag är så hamnar jag alldeles för ofta i slagsmål, det verkar som att folk stör sig på mig helt utan anledning. Men jag har lärt mig den hårda vägen, slå aldrig första slaget och var väldigt aggressiv, ofta räcker det med sistnämnda så kommer man helskinnad ur situationen utan att ens lyfta en knogmacka. Har man otur så springer man på fel person och man klarar inte ens av första slaget, det har hänt nån gång :(
Jag har fått en glasflaska i huvudet en gång och ett knogjärn snuddade min haka en annan gång, jag fattar inte vad det är med folk som är ute efter att skada en annan människa på det viset. Jag blir väldigt lätt arg men inte skulle jag vara ute efter att slå ihjäl någon bara för det.
I en bra värld skulle vi slippa slagsmål och dryga dörrvakter men tyvärr så kommer ju den världen bara existera i vår fantasi...

Merovingian

Guest

Är välbekant med det där problemet sedan förr. Jag är lite åt det kortare hållet, 173 cm, och har antagit att det är där anledningen ligger då det exakt alltid har varit längre individer som börjat gräla med en helt oprovocerat.
Detta rör sig dock på tiden för ett par, tre år sedan när jag var korthårig och allmänt bodybuildad uppåt en 80 pannor. Folk var på mig mer eller mindre varenda gång man var ute. I synnerhet på hemmafester. Slutade gå på sådana då jag tröttnade totalt på att nån fåntratt med översittarkomplex skulle tränga sig in mitt i en konversation och börja gruffa, eller rentav skulle lägga krokben för en när man gick förbi. Vill inbilla mig att mänskligheten har vuxit ifrån sånt, men jag förväntar mig tydligen för mycket av folk.
Man kan säga som så att idag är jag nere på nätta 67 kilogram igen, har svart hår så långt att det räcker till en bröstvårta i taget om man tiltar huvudet lite, går i tajta rockkläder och svarta naglar.
Ingen, och jag upprepar, INGEN har gått på mig som jag är idag. Jag ser nog svårbegriplig ut för de enfaldiga. Det man inte förstår ger man sig väl inte på, kanske. Detta är öppet för spekulation.
Pikarna haglar givetvis istället från samma människor, att man ser ut som "en jävla brud". Det räcker dock med att bara helt låta bli att bekräfta deras närvaro, så står de bara och stirrar dumt en stund och går sedan vidare.

Apropå handgemäng så var det inte bättre än att en bekant vid ett tillfälle fick en dansk skalle bakifrån av en helt okänd människa vid en majbrasa för ett antal år sedan. Givetvis hade attackören klicken med sig bakom som skulle backa upp.
Det är verkligen fel på folk. :dummer

Last edited:

Paradox

Dennis
Gick med
21 Aug 2009
Hoj
Suzuki GSX750F-25kw, -02
MEN STOP! och BELÄGG!

Vi kids har visst fantasi nu förtiden, vafan tjötar gubbarna om ^^ Nä nu låter ni som min farfar!
Faktum är att datorn varken tillför eller fråntar hjärnkapacitet eller fantasin.
Det fanns minst lika många idioter och fantasilösa hjon på er tid, det är dem som är poliser idag :), det var dom där ni mobbade på rasterna och spolade vatten på i toalleten.
Joråmenehsåatte såere, värsta jag har hört :p..... Ni lekte med en täljd pinne, vi lekte med vapen som låter, men nog fan levde vi oss in i det lika mycket för det :)

Peace

speedfreak404

Touring Fantast
Gick med
20 May 2009
Hoj
;)
Jag tror att om de får anstränga sig för att få den där nya dyra mobilen, dyra märkesjackan samt snygga wesc tröjan så kommer de bli bättre som skitungar.
Mer förnuft, bryr sig mer, får mer pengar att underhålla er med när ni kommer närmare och närmare döden.

//
Liteb Ättre

Neeej, det kan jag inte hålla med om... Om man blir bortskämd kan man fortfarande ha "hedern"

Jag har dock ingen Dyr mobil, märkesjacka eller något bara en nokia från 06- och en jeansjacka men hehe allt går till hojjen och bensin :D

Alla går inte efter Rutinlivet.. :)

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Håller helt med TS.

Jag har aldrig hamnat i ett slagsmål, kanske för att jag inte brukar stå och kaxa mig men framförallt för att jag vägrar slå första slaget.
Kanske hade jag varit mer sugen på att slåss om jag slapp ha i åtanke att om jag åker på stryk nu så blir jag även misshandlad, eller slår jag ner honom nu kommer jag bli hemsökt och till slut misshandlad oavsett. Bra skit...not.

Det närmaste jag kommit slagsmål det här året var på spårvagnen i somras, då jag kl 09.30 en lördag bad en alkis att sätta sig ner och hålla käften istället för att förpesta omgivningen för alla på vagnen. Han blev först tyst men strax därpå aggressiv och hävdade att nu jävlar brinner det snart i knutarna. :hihi

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
...inte slita i håret och inte sparkas...

Så resonerade jag också en gång i tiden men jag har ändrat åsikt.

Jag vill inte slåss och skulle aldrig slå någon som inte försökt slå mig. Så varför ska jag då ha nån stor moral ifall någon idiot hoppar på mig för att ge mig stryk? Jag anser att den idiot som hoppar på mig har försatt sina rättigheter och jag gör vad som krävs för att minimera risken att jag själv åker på en propp.

Och om vi antar att jag skulle ha moral och bara tillämpa "The nobel art of self defence" hur vet jag att min motståndare tillämpar samma goda moral? Jag kanske bara råkade ge min motståndare extra handikapp utöver att han redan utdelat det första slaget.

Ett slagsmål är oftast över på max 10 sekunder om det är någon kunnig inblandad och den tiden räcker inte för att vänta och se ifall "vi" bara ska boxas eller om hela hans kompisgäng är på väg som understöd.

Sen är det ju olika kultur på olika ställen i landet. Överlag kan man ju säga att man inte ser slagsmål särskillt ofta i större städer medans folk i små kommuner brukar vara flitiga på att slåss. Dock oftast lite mer gentlemannamässigt. I byhålan jag kommer ifrån ser man väl genomsnittligt två fighter per utekväll och det krävs väl 50 utekvällar i Stockholm innan man sett två fajter

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Ja, och blir man fraggad så respawnar man me full hp och ambushar.

:hihi

//
Liteb Ättre

vafan har det med saken att göra :confused:

Last edited:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
på min tid kallade vi folk som löste tvister med knytnävarna för bönder :arsele

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Det spelar inte så stor roll. 99% av de som får stryk förtjänar det och 99% av de som ger stryk förtjänar att få det.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
37 inlägg i en tråd om slagsmål och Bozosoko har inte skrivit ett enda? :gråta

Ismannen

Vila i frid min vän
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
Ktm 400 exc
Det är skrämmande med brutaliteten som ungdomarna använder.
Man läser ofta att nån hoppar på en nerslagens huvud, hur jävla normalt är det?
Lika så när dom slår flaskor i skallen på varandra.
Det oprovocerade våldet verkar det bara bli mer och mer av.
Nä! Tacka vet jag en redig käftsmäll.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...