Vad har hänt med mitt öga?

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Ingen =(
Har sett att det finns massa sjukvårdspersonal här, tänkte utnyttja er kunskap lite...
Har i 3 dagar haft ett väldigt rödsprängt öga, dock så är det bara den nedre vänstra fjärdedelen som är rött, resten och mitt vänster öga ser precis ut som vanligt.
Känner att det är "tryck", men det gör inte ont alls och det är inte heller problem med synen på ögat.
Säkert inget farligt alls men det känns lite onödigt att gå och få det tittat på eftersom det inte stör specielt mycket.

Kan jag blivit allergisk mot något? ex. pollen?

Ska försöka fixa en bild.

Solid snake

Guest
Hade det varit pollen så hade du blivit störd av det, tro mig...

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Ditt öga är inte M-nummermärkt så det kommer att brinna upp! :mattias

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Om det är knallrött (blodfärgat) så kan det vara ett litet blodkärl som brustit under bindehinnan i ditt öga och skapat en liten utgjutning. Inget farligt, kan bero på att du varit krasslig, nyst hårt eller bara helt enkelt utav sig självt utan uppenbar anledning.

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Ingen =(
Om det är knallrött (blodfärgat) så kan det vara ett litet blodkärl som brustit under bindehinnan i ditt öga och skapat en liten utgjutning. Inget farligt, kan bero på att du varit krasslig, nyst hårt eller bara helt enkelt utav sig självt utan uppenbar anledning.

Låter bra, ordinerar mig själv lite soffliggande med MotoGP så blir det säkert bättre :tummenupp

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Har du varit vaken i 7 dygn så ser dina ögon inte så trevliga ut :hihi

Kolla så du har full synberhat i periferin och så - om inte, läkare NU!

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Jag har nåt jävla epa med ögonfransarna i ena yttre ögonvrån. Det blir som att jag sticker mig i ögat ibland när jag blinkar hårt och blir röd och ögat tåras. Har fått rycka bort med pincett nån gång. Kolla noga som fasen i spegel, man ser dem knappt med blotta ögat. Har varit in för det på vårdcentral en gång och då kollade läkaren med en sån där förstoringsapparat som optiker har.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ett blodkärl i ögat har brustit och en inre blödning har uppstått, blodet rinner ner och samlas i nederdelen av ögat, om du inte upplever några synstörningar så kommer det förmodligen att gå över av sig självt.

Konsultera sjukvårdsupplysningen i ditt län på telefon så tar dom beslutet om det ska kollas upp vidare

Dark_Messenger

Guest
Vi hällde peppar i ögat på en snubbe som sov med öppna ögon en gång. Han fick röda ögon i typ en månad efteråt. Du har inte fått peppar i ögat?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Ingen =(
Ett blodkärl i ögat har brustit och en inre blödning har uppstått, blodet rinner ner och samlas i nederdelen av ögat, om du inte upplever några synstörningar så kommer det förmodligen att gå över av sig självt.

Konsultera sjukvårdsupplysningen i ditt län på telefon så tar dom beslutet om det ska kollas upp vidare

Helt klart det enda rätta att göra under omständigheterna :)

Det verkar inte bli bättre, brukar det ta lång tid innan blodkärlet är helt igen?
Är lika röd idag som jag var för 5 dagar sen..

Försökte fota ögat, men det va typ helt omöjligt. :huvet

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...